موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
تحصیل در رشته سینما در مجارستان 2024 / آکادمی فیلم بوداپست
خانه » مقالات دانشگاه های مجارستان » تحصیل در رشته سینما در مجارستان 2024 / آکادمی فیلم بوداپست

فهرست مطالب

تحصیل رشته سینما در مجارستان

بسیاری از ایرانیان به دنبال فرصت های تحصیلی در خارج از ایران هستند. از جمله این فرصت های تحصیلی، تحصیل در رشته سینما و فیلم سازی است که علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با آکادمی فیلم بوداپست آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی آکادمی فیلم بوداپست

با توجه به تقاضای رو به رشد دانشجویان و سینماگران، دانشگاه اتوش لورنت یک آکادمی بین المللی فیلم پویا در مجارستان راه اندازی کرد، که دوره های فیلم و آموزش عملی را به دو زبان انگلیسی و مجارستانی ارائه می دهد.

هدف اصلی آکادمی فیلم بوداپست تولید نسل جدیدی از فیلمسازان با دید وسیع است، که در هر جنبه ای از تجارت سینما مهارت لازم را داشته باشند و برای موفقیت در اروپا و ایالات متحده مجهز شوند. رویکرد آکادمی فیلم بوداپست این است که فیلمسازی را نه تنها به عنوان نوعی هنر برای تحصیل در مجارستان، بلکه به عنوان یک تجارت جهانی آموزش دهد.

آموزشی که بر مبنای چگونگی جمع آوری سرمایه، مشارکت شرکا و ایجاد تولیدات مشترک بین المللی متمرکز است. یعنی چگونگی ایجاد و توسعه حرفه ای موفق در صنعت فیلم.

آموزش جامع، عملی و فیلم بازرگانی

آکادمی فیلم بوداپست فرآیند فیلم سازی را متنوع و چندوجهی می داند. لذا زمینه های مختلف نه تنها بر یکدیگر بنا می شوند، بلکه به صورت یک عملیات پیچیده در هم گره می خورند.

هرچه دانشجو درک عمیق‌تری از سیستم کامل به دست آورد، در حوزه انتخابی خود کارآمدتر می‌شود.

تئوری ها در آکادمی فیلم بوداپست از طریق آموزش عملی به واقعیت تبدیل خواهند شد.

آکادمی فیلم بوداپست - تحصیل در رشته سینما

فیلم به عنوان تجارت سرگرمی

عوامل اقتصادی و بازار حکم می کند که اهمیت داشتن چشم انداز تجاری را هرگز فراموش نکنیم.

مدیریت، دانشکده، مشاوران

جنو هودی، بنیانگذار BFA ،که در دانشگاه کلمبیا در نیویورک تحصیل کرد. سال ها در ایالات متحده کار کرد و قصد دارد دانش گسترده خود را از صنعت فیلم آمریکایی و بین المللی به دانشجویان BFA منتقل کند.

سایر اعضای هیئت علمی آکادمی فیلم بوداپست ترکیبی بهینه از اساتید آموزش دیده آکادمیک و فیلمسازان موفق و برنده جوایز هستند. که نمایندگان برجسته جامعه بین المللی فیلم هستند. آنها به عنوان منبع بزرگی برای یادگیری و ایجاد شبکه برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان آکادمی فیلم عمل می کنند.

کلاس های درس اکادمی فیلم بوداپست تحصیل در رشته سینما

اساتید آکادمی فیلم بوداپست تجربه حرفه ای زیادی دارند. و از باهوش ترین و با استعدادترین دانشجویان خود حمایت گسترده ای می کنند.

آکادمی فیلم بوداپست (BFA) دانش به روز را در اختیار دانشجویان هنرمند خود قرار می دهد. بنابراین، حتی با تغییر بازار، آنها به متخصصان صنعت فیلم و با قابلیت اشتغال بالا تبدیل خواهند شد. هدف آکادمی فیلم این است که دانشجویان خود را با “دانستن چگونه” آشنا کند و مهارت های فیلمسازی بین المللی را به آنها بیاموزد.

موسسه آوای دانش به عنوان نماینده رسمی آکادمی فیلم بوداپست در کنار شما خواهد بود.

آکادمی فیلم بوداپست آموزش در 6 ماژول اصلی ارائه می دهد:

  1. کارگردانی
  2. فیلمنامه نویس – دراماتورژ
  3. تهیه کننده خلاق، تولید کننده خط
  4. فیلمبردار
  5. تدوینگر و مهندس صدا
  6. تحلیل زبان فیلم از دیدگاه فیلمسازان

1.کارگردانی

در این دوره کلاس ها به دو زبان انگلیسی و مجارستانی برگزار می شود.
در هر مورد، یک مترجم وجود دارد که برای کسانی که به زبان داده شده صحبت نمی کنند، ترجمه می کند. اما با کمک هدفون، دانش آموزان به راحتی می توانند سخنرانی را دنبال کنند. برنامه درسی آکادمی فیلم بوداپست در دوره کارگردانی در درجه اول به فیلم های ژانر می پردازد. و دانش آموزان می توانند الزامات، انگیزه ها و ساختار این فیلم ها را بیاموزند.

کسانی که می‌خواهند فیلم‌های هنری بسازند، هنوز باید قوانین را یاد بگیرند قبل از اینکه آنها را کنار بگذارند و خودشان قوانین جدید را خلق کنند! تنها پس از آشنایی با ساختار کلاسیک، این فیلمسازان اند که می توانند تصمیم بگیرند که کدام عناصر را نادیده بگیرند. و یا تغییر دهند.

کارگردانی در مجارستان -تحصیل در رشته سینما

هیئت علمی آکادمی فیلم بوداپست متشکل از فیلمسازان بسیار ماهر و برندگان جوایز این صنعت است، که نه تنها دانش، بلکه شبکه ارتباطی خود را نیز به دانشجویان می بخشند.

آکادمی فیلم بوداپست (BFA/ELTE) یک موسسه آموزش عالی منحصر به فرد است که در آن فارغ التحصیلان برای یافتن شغل در تجارت فیلم کمک خواهند کرد.

BFA / ELTE با سایر مؤسسات آموزش عالی در خارج از کشور و با استودیوهای فیلم، پس از تولید، خانه های اجاره تجهیزات، شرکت های تولید، توزیع کنندگان بین المللی و داخلی همکاری نزدیک دارد.

همکاری با دانشگاه لویولا مریمونت (LMU)

از ترم پاییز 2016 به بعد، آکادمی فیلم بوداپست دوره های تحصیل در خارج از کشور را برای دانشگاهLoyola Marymount لس آنجلس ارائه می دهد.

کارگردانان بزرگ باید داستان سرا‎‎‌های بزرگی هم باشند. برنامه کارگردانی آکادمی فیلم بوداپست بر این ایده استوار است که دیدگاه یک کارگردان از طریق تمرین، تشویق، بازخورد انتقادی، همکاری و تمرین زیاد ایجاد می‌شود.

بهترین شانس یک کارگردان جوان برای دریافت پول اولین فیلمش، ارائه فیلمنامه ای است که به شرطی به فروش می رسد که بتواند آن را کارگردانی کند. برای رسیدن به این هدف و در نهایت خلق یک فیلم عالی، کارگردان باید بداند که چه چیزی یک صحنه را کار می کند و چگونه باید نوشته و تدوین شود.

او همچنین باید از ساختار مناسب فیلمنامه و عناصر دراماتورژیک آن آگاهی کامل داشته باشد. اما تسلط بر کلام مکتوب کافی نیست. برای جان بخشیدن به فیلمنامه، فیلمسازان جوان باید تلاش کنند که داستان هایشان را به صورت تصویری بگویند.

همکاری اکادمی فیلم بوداپست با دانشگاه لویولا مریمونت

همچنین به آنها آموزش داده می شود، که این کار را با سبکی مشخص و واضح انجام دهند. دانش آموزان روش های میزان سن، تحلیل متن، انتخاب بازیگران، کار با بازیگران و بازیگران اصلی و غیره را تمرین می کنند. آنها در هر یک از این زمینه ها هم آموزش و هم نقدهای مثبت در مورد کار کلاسی خود دریافت می کنند.

آکادمی فیلم بوداپست در طول کارگاه‌ها، تجهیزات و آموزش‌های لازم را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. تا آنچه را که می‌آموزند در موقعیت‌های واقعی به کار گیرند.

دانشجویان کارگردانی بخش دیگری از کار خود را نیز در BFA آموزش می بینند: مدیریت یک مجموعه!


این بخش شامل برقراری ارتباط مؤثر با بخش‌های مختلف در صحنه (دوربین، نورپردازی، بخش هنری، لباس، مو و آرایش) برای همکاری با یکدیگر به سمت یک چشم‌انداز واضح و مشترک است. تنها از طریق هماهنگی و همکاری مؤثر با همه این گروه های خلاق است که یک فیلم می‌تواندبه بالاترین پتانسیل خود برسد.

به طور خلاصه، هدف آکادمی فیلم بوداپست هدایت کارگردانان جوان به تسلط بر داستان‌گویی بصری در فضایی است، که به آنها امکان می‌دهد ایده‌های خود را با مهارت خلاقانه و فنی روزافزون بیان کنند. CREATIVE PRODUCER – ایجاد ساختار مناسب تامین مالی مسئولیت اصلی تولیدکننده است. او با تهیه کنندگان دیگر مشورت می کند.

کارگردانان بزرگ باید داستان سراهای بزرگی نیز باشند. برنامه کارگردانی آکادمی فیلم بوداپست بر این ایده استوار است که دیدگاه یک کارگردان از طریق تمرین، تشویق، بازخورد انتقادی، همکاری و تمرین زیاد ایجاد می‌شود.

بهترین شانس یک کارگردان جوان برای دریافت پول اولین فیلمش، ارائه فیلمنامه ای است، قوی. و به شرطی به فروش می رسد که بتواند آن فیلمنامه را به بهترین نحو کارگردانی کند.

برای رسیدن به این هدف و در نهایت خلق یک فیلم عالی، کارگردان باید بداند که چه چیزی را در یک صحنه را کار می کنند. و چگونه باید نوشته و تدوین شود. او همچنین باید از ساختار مناسب فیلمنامه و عناصر دراماتورژیک آن آگاهی کامل داشته باشد.

اما تسلط بر کلام مکتوب کافی نیست.

برای جان بخشیدن به فیلمنامه، به فیلمسازان جوان آکادمی فیلم بوداپست یاد می گیرند که داستان هایشان را به صورت تصویری بگویند.

همچنین به آنها آموزش داده می شود که این کار را با سبکی مشخص و واضح انجام دهند. دانشجویان آکادمی فیلم بوداپست روش های میزان سن، تحلیل متن، انتخاب بازیگران، کار با بازیگران و بازیگران اصلی و غیره را تمرین می کنند.
آنها در هر یک از این زمینه ها هم آموزش و هم نقدهای مثبت در مورد کار کلاسی خود دریافت می کنند.

در طول کارگاه‌ها، تجهیزات و آموزش‌های لازم را در اختیار آنها قرار داده می شود. تا آنچه را که می‌آموزند در موقعیت‌های واقعی به کار گیرند.

2.فیلمنامه نویس – دراماتورژ

اهمیت فیلمنامه در فیلمسازی را نمی توان نادیده گرفت.
به تعبیر یک ضرب المثل رایج: ساختن فیلم بد از روی فیلمنامه خوب ممکن است، اما ساختن یک فیلم خوب از فیلمنامه بد غیرممکن است.
اما حتی قبل از اینکه دوربین ها به نمایش درآیند، تقریباً غیرممکن است که بتوانیم بودجه و بازیگری را به دست آوریم، اگر فیلمنامه همه را به وجد نیاورد.

در کلاس های فیلمنامه نویسی ما، دانش آموزان فرآیند نوشتن را عمیقاً از مفهوم تا پیش نویس نهایی بررسی می کنند.
با استفاده از نوشته‌های دانش‌آموز و استادان سینما، ساختار داستان، موضوع، ژانر، ایجاد تنش و تضاد، مدیریت نمایش، داستان‌گویی از طریق دیالوگ و اکشن، و تنظیم سرعت در صحنه‌ها، سکانس‌ها و کنش‌های خوب ساخته شده را مورد بحث قرار می‌دهیم.

فیلم نامه نویسی

آکادمی فیلم بوداپست همچنین الگوهای سنتی، پرورش قهرمان و سایر مفاهیم مفید در دنیای داستان را پوشش می دهد.

تمرین‌های عملی به دانش‌جویان این فرصت را می‌دهد که دست خود را در خلق شخصیت‌ها و نمایش درگیری‌ها در قالب‌های مختلف امتحان کنند، وظایف گروهی به تقویت توانایی آن‌ها برای ایجاد و توسعه داستان در تیم‌ها کمک می‌کند.
همه اینها در چارچوب برند آکادمی فیلم بوداپست آموزش داده می شود.
هم به عنوان یک هنر و هم به عنوان یک تجارت.

دانشجویان BFA یاد می‌گیرند که فیلمنامه‌ای بنویسند که از نظر هنری مستقل باشد. و در عین حال خود را در یک بازار رقابتی متمایز کند. – با جذب بازیگران، کارگردانان، تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران.

3.فیلمبرداری

یک فیلمبردار دنیای بصری یک فیلم را خلق می کند.
او از اولین مرحله پیش تولید به عنوان شریک خلاقانه کارگردان عمل می کند. در طول تولید به ایجاد شرایط مناسب هنری و فنی و تحقق بصری داستان کمک می کند.

دانشجویان در آکادمی فیلم بوداپست جنبه‌های زیبایی‌شناختی، فنی و سازمانی را از سینماگران درجه یک یاد می‌گیرند. و به آن‌ها کمک می‌کنند تا خود مدیر عکاسان همه‌کاره و مبتکر شوند.
نورپردازی اساس سینماتوگرافی است.

در این ماژول، دانشجویان تفاوت‌های ظریف کنترل منبع نور و سایه را یاد می‌گیرند. و نحوه ایجاد نوری را که به کارگردان کمک می‌کند تا یک داستان عالی را در فضایی منحصربه‌فرد تعریف کند، کشف می‌کنند.

فیلمبرداری

اما نورپردازی تنها بخشی از داستان است. قلب سینماتوگرافی ترکیب بندی است: محل قرارگیری دوربین، کادربندی، زوایا و حرکت، و انتخاب لنز. در کنار سبک نورپردازی، انتخاب رنگ و جریان نما به فیلم جان می بخشد.

آخرین وظیفه فیلمبردار پولیش دیجیتالی، زمان بندی رنگی فیلم است.
هنر و تکنیک آن در لپ‌تاپ برای فیلم‌های دانشجویی کم‌هزینه آموزش داده می‌شود، اما برای آماده‌سازی برای فیلمبرداری حرفه‌ای، آکادمی فیلم بوداپست در یک استودیوی فیلم‌برداری حرفه‌ای پس از تولید نیز کار می‌کنند.

دانش‌آموزان در آماده‌سازی و عکس‌برداری در پروژه

هنرجویان بیرون، داخل، یا در استودیو تجربه کسب می‌کنند.
آنها همچنین با عکاسی با دوربین چندگانه آشنا می‎شوند. این دوره پس از انجام تمرینات فیلمبرداری تولیدی زیر نظر مربی به پایان می رسد.

سینماگران جوان ما در تمام پروژه‌هایی که توسط دانشجویان BFA نوشته و کارگردانی می‌شوند، به‌عنوان مدیر فیلمبرداری فعالیت می‌کنند .

4.تهیه کننده خلاق

ایجاد ساختار مناسب و تامین مالی مسئولیت اصلی تولیدکننده است.
تهیه کننده جوان آکادمی فیلم بوداپست بهتر است با تهیه کنندگان دیگر مشورت کند. و تیم تولید مشترک را گرد هم آورد.

برای انجام این کار، تهیه‌کننده باید به نیازمندی‌های تامین مالی فیلم در کشورهای مختلف، روش‌های دقیق دریافت مالیات و دریافت بودجه، و استراتژی‌هایی برای ترکیب بنیادها و صندوق‌های مختلف آشنا باشد.
هدف ماژول تهیه کننده، ارائه دانشی جامع از مبانی تامین مالی بین‌المللی فیلم و طرحی برای چگونگی ایجاد تولیدات مشترک است.

توجه ویژه ای به جنبه های حقوقی و تجاری فیلمسازی مستقل، از جمله اصول قراردادهای توزیع، معاملات اختیاری، حق چاپ، قانون قراردادها و سایر موارد قانونی می شود.
آکادمی فیلم بوداپست همچنین بررسی می‎کند، که چگونه ساختارهای مختلف معامله بر فیلم ها تأثیر می گذارد.

تولید مؤثر همچنین به مهارت های ارتباطی عالی، قدرت متقاعدسازی، توانایی ایجاد انگیزه و تمایل به ایجاد ایده های عالی نیاز دارد.
تهیه کننده باید یک دید مشترک با فیلمنامه نویس و کارگردان ایجاد کند. و به عنوان موتوری عمل کند که تمام تلاش ها و هیجانات فیلم را سازماندهی و هدایت می کند.

دانشجویان در آکادمی فیلم بوداپست فرآیندهای پیش و پس از تولید (از جمله نحوه ایجاد برنامه های مالی، بودجه، برنامه فیلمبرداری، برگه تماس و غیره) را یاد می گیرند. و با وظایف تهیه کنندگان خط، دستیاران کارگردان و ناظران فیلمنامه آشنا می شوند.
در طول فیلم‌های دانشجویی، دانشجویان تولیدکننده وظایف مختلفی را بر عهده می‌گیرند. و در موقعیت واقعی زندگی یاد می‌گیرند که چگونه یک مجموعه را اجرا و کنترل کنند.

تهیه کننده در مجارستان

تخصص BFA در تولید خلاق به دانشجویان می آموزد که چگونه یک تهیه کننده با استفاده از مهارت های فوق در بازار بین المللی فیلم ها را ممکن می سازد. آنها یاد می گیرند که چگونه به یک نیروی متحد کننده بین جنبه های هنری، سازمانی و تجاری یک فیلم تبدیل شوند.

در این دوره توجه ویژه ای به جنبه های حقوقی و تجاری فیلمسازی مستقل، از جمله اصول قراردادهای توزیع، معاملات اختیاری، حق چاپ، قانون قراردادها و سایر موارد قانونی می شود.
آکادمی فیلم بوداپست همواره تلاش دارد که چگونگی تاثیر نهایی تفاهم های مالی و قراردادها را بر فیلم ها بررسی کند.

هنرجویان آکادمی فیلم بوداپست فرآیندهای پیش و پس از تولید (از جمله نحوه ایجاد برنامه های مالی، بودجه، برنامه فیلمبرداری و غیره) را یاد می گیرند و با وظایف تهیه کنندگان خط، دستیاران کارگردان و ناظران فیلمنامه آشنا می شوند.
در طول فیلم‌های دانشجویی، هنرجویان تولیدکننده آکادمی فیلم بوداپست وظایف مختلفی را بر عهده می‌گیرند و در موقعیت واقعی زندگی یاد می‌گیرند که چگونه یک مجموعه را اجرا و کنترل کنند. تخصص BFA در بازار بین المللی فیلم ها را ممکن می سازد . آنها یاد می گیرند که چگونه جنبه های هنری، سازمانی و تجاری یک فیلم به یکدیگر تبدیل شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی آکادمی فیلم بوداپست مراجعه کنید.

5.تدوینگر – مهندس صدا

تدوین یک هنر و بخش مهمی از داستان گویی سینمایی است. نتایج پیش‌تولید و تولید در اتاق تدوین قرار می‌گیرد، جایی که تدوینگر فیلم را جمع‌آوری می‌کند، سپس از خلاقیت خود برای برش فیلم استفاده می‌کند.
این آخرین “بازنویسی” فیلم است.

کلاس های ویرایش BFA تحت نظارت یک مربی باتجربه ویرایش، همه چیز را از اجزای اصلی و عملی ویرایش گرفته تا افکت های مورد نظر نهایی را پوشش می‎دهد.
دانشجویان آکادمی فیلم بوداپست جنبه های هنری و زیبایی شناسی ویرایش را همراه با جنبه فنی آموزش می دهیم.

BFA علاوه بر پوشش اصولی (برش نماها، ساخت صحنه، نقاط درون و بیرون، سکانس های عنوان، انتقال، سرعت، ریتم، تداوم، تصحیح رنگ و موارد دیگر)، تاکید ویژه ای بر ارتباط با کارگردان در طول تولید دارد.

دانشجویان برای توسعه بیشتر مهارت‌هایی که در کلاس یاد می‌گیرند، فیلم‌های کارگردانی شده توسط دانشجویان کارگردانی آکادمی فیلم بوداپست را ویرایش می‌کنند. در طول تدوین فیلم های دانشجویی، BFA به استفاده از تکنیک های تدوین سنتی و غیر متعارف تمرکز می کند.

تدوینگر - مهندس صدا

در این ماژول، آکادمی فیلم بوداپست همچنین دنیای صدا در فیلم را بررسی می‌کند.
دنیایی که اهمیت آن با استفاده از کلمه “مخاطب” برای اشاره به عموم تماشاگران تاکید می‌شود. طراحی عناصر صوتی فیلم از راه های بی شماریست که به تصویر کمک می کند. و این طراحی باید با تدوین، فیلمبرداری و سبک داستانی کارگردان هماهنگی کامل داشته باشد.

در آکادمی فیلم بوداپست از فیلم های دانشجویی خود برای آموزش تسلط بر ضبط صدا (از جمله میکروفون، آکوستیک فضا، و رسیدگی به مشکلات در محل) و پس از تولید صدا (از جمله فولی، دوبله و اصول افکت) استفاده می شود. و اهمیت همه موارد را نشان می دهیم. اینها در داستان سرایی موثر این دوره همچنین پیچیده ترین بخش پس از تولید صدا را پوشش می دهد. میکس صدا. در یک استودیوی حرفه ای میکس صدا صورت می‎گیرد. و دانشجویان آکادمی فیلم بوداپست مهندس صدا را در مورد استفاده از جلوه های صوتی مختلف و موسیقی یاد می گیرند.

6.تحلیل زبان فیلم از دیدگاه فیلمساز

درک ساختار داستان، اصول دراماتورژیک و پیشینه انتخاب های هنری و تکنیکی برای فیلمسازان ضروری است.
این همان چیزی است که این دوره در مورد آن است.

این کلاس از طریق نمایش فیلم های درون کلاسی و بحث ها و ارائه های بعدی، ساختارهای مختلف فیلم و عناصر روند ساز سینما را تحلیل می کند. هنرجویان می آموزند که چگونه اطلاعات مهم را به صورت بصری منتقل کنند. و چگونه نمایش را از طریق ساختار علت و معلول تقویت کنند.

آنها همچنین یاد می گیرند که چه چیزی صحنه ها و فیلم ها را باورپذیر و پیچیده می کند.

دانشجویان با استفاده از تصاویر بدون دیالوگ آشنا می شوند. که چگونه یک فیلمبردار بینش کارگردان را تقویت می کند. و چگونه یک داستان روایت می شود.
سبک ها و وظایف مختلف سینمایی از طریق مثال های خاص نشان داده شده است.

با تجزیه و تحلیل ریتم فیلم، دانش‌آموزان با تکنیک‌های ویرایشی آشنا می‌شوند که به بهترین شکل با ساختارهای نمایشی مختلف مطابقت دارند. در کلاس نمونه هایی از مونتاژ دراماتیک، ویرایش موازی و ویرایش هیجان انگیز را مشاهده خواهند کرد.

ساختار و هزینه ها

یک دوره کامل شامل شش درس است. اگر دانشجویی هر شش رشته را انتخاب کند، دانشجوی تمام وقت می‎شود و در مقایسه با قیمت شش دوره انفرادی، تقریباً 25 درصد تخفیف دریافت می کند.
دوره ها را نیز می‎توان به صورت انفرادی با توجه به علایق خاص دانشجویان گذراند. در این صورت قیمت آنها با توجه به تجهیزات مورد استفاده متفاوت است.

شهریه با توجه به انتخاب دانشجو

آکادمی فیلم بوداپست دو با توجه به اینکه دانشجو در انتهای دوره آموزشی مدرک دانشگاهELTE را دریافت کند و یا تنها مدرک آکادمی فیلم بوداپست را داشته باشد.

آکادمی فیلم بوداپست، با همکاری دپارتمان مطالعات فیلم موسسه تئوری هنر و مطالعات رسانه ای دانشگاه Eötvös Lorand (ELTE)، یک برنامه درسی کامل ایجاد کرده است که کل فرآیند فیلمسازی را پوشش می دهد. دوره های ما از طریق ترکیبی از آموزش های نظری و عملی از اساتید کلاس جهانی، دانشجویان را برای شروع حرفه در تمام حرفه های اصلی فیلمسازی آماده می کند. برای متقاضیانی که به دنبال مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد ELTE هستند، مشاوره ویژه ای ارائه می شود.

دانشجویان باید بدانند که آکادمی فیلم بوداپست فقط می تواند واحدهای ECTS صادر شده توسط ELTE را به آن دسته از دانشجویانی اعطا کند که در طول ترم بیش از سه کلاس را از دست ندهند. حضور در سخنرانی ها به عهده دانشجو می باشد. هزینه تحصیل غیر قابل استرداد است، چه دانشجو در کلاس ها شرکت کند یا نه.

  • کلیه ی دانشجویان آکادمی فیلم بوداپست پس از اتمام دوره گواهینامه دریافت می کنند.
  • هر دوره آکادمی فیلم بوداپست و دوره ELTE شامل 12 سخنرانی است که یک بار در هفته به مدت سه ساعت برگزار می شود.

بررسی دقیق هزینه ها

هزینه تحصیل برای تمام دوره های ترم پاییز 2023 بدون مدرک دانشگاه ELTE : 6690 €
هزینه تحصیل برای تمام دوره های ترم پاییز 2023 با مدرک دانشگاه: ECTS: 8363 €

دوره های پاره وقت:

1.فیلمنامه نویس – دراماتورژ
هزینه تحصیل: 1388 € با اعطای مدرک دانشگاه ECTS: 1735 €
2.کارگردانی
هزینه تحصیل: 1388 € با اعطای مدرک دانشگاه ECTS: 1735 €
3.فیلمبرداری
هزینه تحصیل: 1388 € با اعطای مدرک دانشگاه ECTS: 1735 €
4.تهیه کننده خلاق و مطالعات تولید پایه
هزینه تحصیل: 1266 € با اعطای مدرک دانشگاه ECTS: 1583 €
5.تدوین – مهندس صدا
هزینه تحصیل: 1266 € با اعطای مدرک دانشگاه ECTS: 1583 €
6.تحلیل زبان فیلم از دیدگاه فیلمساز
هزینه تحصیل: 798 € با اعطای مدرک دانشگاه ECTS: 998 €

*دوره تحلیل فیلم توسط شریک آکادمی فیلم بوداپست، دانشگاه Eotvos Lorand ارائه می شود. فقط در صورتی می توانید برای این دوره درخواست دهید که دوره عملی فیلمسازی BFA دیگری را نیز گذرانده باشید.

سخنی با دانشجویان آکادمی فیلم بوداپست

مدیریت آکادمی فیلم بوداپست به آموزش بین پلتفرمی اعتقاد دارد، زیرا هر زمینه ای به حوزه های دیگر مرتبط است. اگر کسی می خواهد در تخصص خود برجسته باشد، باید دانش سایر زمینه های فیلمسازی را نیز جمع آوری کند. برای مثال یک کارگردان باید ساختار فیلمنامه نویسی، تکنیک های فیلمبرداری، جلوه های بصری قابل دستیابی را بداند و نیازها و امکانات تهیه کننده را درک کند.

همین امر در مورد یک نویسنده، تدوینگر، فیلمبردار یا تهیه کننده نیز صدق می کند. آنها همچنین باید دانشی داشته باشند که در طیف کامل فیلمسازی کاربرد داشته باشد. برای مثال، یک تدوینگر نیز یک نمایشنامه نویس است. آنها آخرین “بازنویسی” فیلم را انجام می دهند، بنابراین باید دانش گسترده ای از ابزارها یا ساختارهای نمایشی مختلف داشته باشند.

از سوی دیگر، برای انتخاب بهترین نماها باید از نظر نور و ترکیب بصری دانش سینماگر داشته باشند. یک فیلمنامه‌نویس باید بر اساس تصاویر فکر کند، بنابراین به او آسیبی نمی‌رسد که بداند چگونه داستانی را از طریق تصاویر روایت کند. نویسندگان همچنین باید شخصیت‌هایی بیابند که یک کارگردان یا یک تهیه‌کننده بتواند در صورت لزوم برای تامین مالی از بازیگران، حتی از ستاره‌های بزرگ سینما استفاده کند. علاوه بر این، تولید دانش برای همه کسانی که می خواهند حتی فیلمی تجاری بنویسند، لازم است.

در آکادمی فیلم بوداپست حتی می‎توان تنها یک دوره را می توان گذراند، اما برای اینکه کسی فیلمساز موفقی شود باید حداقل دو ماژول را تمام کند. این انتخاب به دانشجو بستگی دارد، هیچ ترکیب از پیش تعیین شده ای وجود ندارد. زیرا همه ماژول ها کاملاً یکدیگر را تکمیل می کنند. با این حال، آکادمی فیلم بوداپست به همه دانشجویان خود توصیه می کند که یک ترم را تکمیل کنند که تمام زمینه های فیلمسازی را پوشش می دهد.

موسسه آوای دانش به عنوان نماینده رسمی آکادمی فیلم بوداپست در ایران از ابتدا تا انتهای مسیر در کنار شما خواهد بود. همچنین می توانید مشاوره رایگان درباره مهاجرت تحصیلی به مجارستان از کارشناسان مجرب موسسه آوای دانش دریافت کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

1 دیدگاه در “تحصیل در رشته سینما در مجارستان 2024 / آکادمی فیلم بوداپست

  1. مریم درویشی گفت:

    بسیار عالی ❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.