موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
تحصیل در دانشگاه کاپوسوار مجارستان 2024
خانه » اطلاعات » تحصیل در دانشگاه کاپوسوار مجارستان 2024

فهرست مطالب

تحصیل در دانشگاه کاپوسوار مجارستان 2024

تحصیل در اروپا، این روزها هدف بسیاری از متقاضیان در سراسر دنیا است. در میان کشور های اروپایی، که تحصیل در بعضی از آن ها بسیار گران است؛ کشور مجارستان با هزینه های مناسب خود، گزینه ی خوبی در میان کشور های دیگر محسوب می شود. تحصیل در مجارستان دانشگاه های فراوانی وجود دارند که با هزینه ی کم و ارائه ی مدرک معتبر، می توانند انتخاب خوبی برای کسانی باشند که قصد مهاجرت تحصیلی  دارند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی دانشگاه کاپوسوار بپردازیم. دانشگاه کاپوسوار یکی از دانشگاه های مناطق جنوبی مجارستان و بزرگترین دانشگاه این منطقه، واقع در شهر کاپوسوار است. دانشگاه کاپوسوار در ژانویه ی سال 2000 میلادی به دستور پارلمان مجارستان و از ادغام دپارتمان ها و دانشکده های عملیاتی در شهر کاپوسوار، تأسیس شد.

تأسیس دانشگاه کاپوسوار، شهر کاپوسوار را به نهمین شهر دانشگاهی کشور مجارستان تبدیل کرد. دانشگاه کاپوسوار یک دانشگاه دولتی بوده که مقاطع تحصیلی مختلف را شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. دانشگاه کاپوسوار در تمامی این سال ها تلاش کرده، خود را با تکنولوژی روز جهان وفق داده و روش های نوینی برای تحصیل دانشجویان فراهم بنماید.

دانشگاه کاپوسوار، علاوه بر توجه بر مهارت های علمی دانشجویان، سعی فراوانی بر توسعه ی مهارت های عملی آنها دارد. طول دوره ی کارشناسی در دانشگاه کاپوسوار بین 3 تا 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد بین 2 تا 3 سال و در مقطع دکتری بین 3 تا 5 سال است. دانشگاه کاپوسوار به دانشجویان بین المللی نیز توجه ویژه ای داشته و رشته ها را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهد؛ همین امر باعث شده توجه دانشجویان از تمامی دنیا به این دانشگاه جلب شود.

پیشنهاد می کنیم، اگر قصد تحصیل در دانشگاه کاپوسوار را دارید، برای اطلاع بیشتر از این دانشگاه، تا انتهای این نوشته همراه ما بمانید.

همچنین بخوانید: آزمون ورودی دانشگاه‌ های مجارستان

معرفی دانشکده های دانشگاه کاپوسوار مجارستان

همانطور که اشاره کردیم دانشگاه کاپوسوار یکی از بزرگترین دانشگاه ها در جنوب مجارستان است. در میان تمامی دانشگاه های مجارستان، این دانشگاه رتبه ی بیست و نهم را دارد. دانشگاه کاپوسوار دارای 4 دانشکده بوده که رشته های متنوعی را به دانشجویان مجاری و بین المللی ارائه می دهد. در این بخش قصد داریم به معرفی این دانشکده ها بپردازیم:

معرفی دانشکده های دانشگاه کاپوسوار مجارستان

  • دانشکده ی علوم کشاورزی و محیط زیست
  • دانشکده ی علوم اقتصادی
  • دانشکده ی تربیت معلم
  • دانشکده ی هنر

دانشکده ی علوم کشاورزی و محیط زیست

دانشکده ی علوم کشاورزی و محیط زیست دانشگاه کاپوسوار در مقطع کارشناسی، مدرک را در سیستم بولونیا و رشته های مهندسی تولید حیوانات، مهندسی کشاورزی، مهندسی تولید گیاه، مهندسی تولید طبیعت و پرورش اسب و یک برنامه ی درجه ی دوم در آموزش کشاورزی ارائه می دهد.

رشته های کارشناسی ارشد شامل مهندسی کشاورزی، مهندسی تولید دام، تغذیه ی حیوانات و ایمنی خوراک هستند. در چارچوب دوره های تحصیلات تکمیلی، فرصت تحصیل در رشته های شیلات، گوسفند و بز، پرورش اسب، خوک داری، گاوداری، تغذیه ی دام و مدیریت خوراک دام ارائه می شود. البته رشته های اضافه تری هم وجود دارد؛ ولی ما به مهم ترین آنها اشاره کردیم. مدرک دکتری در رشته ی علوم دامی در دسترس است. در سال 2004 میلادی، دانشکده ی علوم کشاورزی و محیط زیست، جایزه ی نوآورترین دانشکده ی دانشگاه را دریافت کرد.

دانشکده ی علوم اقتصادی

دانشکده ی علوم اقتصادی دانشگاه کاپوسوار مایل است نقشی پیشرو در توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر کاپوسوار داشته باشد. رشته های این دانشکده علاوه بر توجه به رشته های مرتبط با اقتصاد به رشته های مالی و بازاریابی توجه ویژه ای دارند. رابطه ی بین کشاورزی و اقتصاد در این دانشکده بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

دانشکده ی تربیت معلم

یکی از مدرن ترین دانشکده های دانشگاه کاپوسوار، دانشکده ی تربیت معلم است. این دانشکده دارای یک کتابخانه ی بزرگ و اتاق های مجهز به تجهیزات کامپیوتری است. رشته های کارشناسی این دانشکده شامل مربی گری نوزاد و کودک، مربی گری کودکان با نیاز های ویژه، درمانگری ( ناتوانی در یادگیری، گفتار درمانی)، مربی پیش دبستانی و مربی دوره ی ابتدایی است. در دوره ی کارشناسی ارشد و دکتری رشته هایی همچون مراقبت از نوزادان، کار جوانان و  علوم ارتباطات و رسانه ارائه می شوند.

دانشکده ی هنر

دانشکده ی هنر دانشگاه کاپوسوار یکی از مجهز ترین مکان ها برای دوست داران هنر است. رشته های زیر در این دانشکده برای سطوح مختلف ارائه می شوند:

  • بازیگری
  • معلم فرهنگ تصویری و محیطی
  • طراحی بصری کاربردی
  • نمایش تصویری
  • طراحی گرافیک دیجیتال
  • عکاسی
  • مطالعات فیلم و رسانه

این دانشکده در کنار تأکید بر کار های علمی، پژوهشی و خلاقانه، امکان رسیدن به تخصص کامل و کاریابی را به دانشجویان فراهم می کند. در کنار توضیحاتی که ارائه دادیم، دانشگاه کاپوسوار دارای رشته های بسیار معروفی است که در تمامی دنیا متقاضیان بسیاری دارد. اکنون به مواردی از آنها اشاره می کنیم:

  • فیزیولوژی تغذیه
  • فیزیولوژی تولید مثل
  • میکروبیولوژی
  • بیومتریک
  • تولید محصولات و مدیریت مراتع
  • تولید غذای ترکیبی و تکنولوژی تغذیه
  • حفظ و ذخیره ی غذایی
  • بیوشیمی

هزینه ی تحصیل در دانشگاه کاپوسوار مجارستان

همانطور که گفتیم، هزینه های مناسب دانشگاه های مجارستان، باعث محبوبیت دانشگاه های این کشور شده است. در مورد دانشگاه کاپوسوار نیز این قاعده صدق می کند. برای مقطع کارشناسی سالانه حدود 5.100  دلار و برای کارشناسی ارشد سالانه 2.500 دلار است. البته باید توجه کنید که بورسیه های تحصیلی زیادی به دانشجویان دانشگاه کاپوسوار تعلق می گیرد که در پرداخت این هزینه ها کمک شایانی می کند. Stipendium Hungaricum و بورسیه ی اراسموس از جمله ی این بورسیه ها است.

همینطور بخوانید: هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان 2024

هزینه ی تحصیل در دانشگاه کاپوسوار مجارستان

مدارک جهت اخذ پذیرش از دانشگاه کاپوسوار مجارستان

فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه کاپوسوار مانند سایر دانشگاه ها بوده و از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست. در ابتدا شما باید درخواست خود را به صورت آنلاین گزارش داده و سپس مدارک خود را در سایت دانشگاه ارائه دهید. کلیه ی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و در سایت varga.daniel@ke.hu آپلود شوند. دانشگاه کاپوسوار جواب متقاضیان را تا قبل از 30 مارچ می دهد. مدارکی که باید در سایت آپلود شوند به شرح زیر هستند:

مدارک جهت اخذ پذیرش از دانشگاه کاپوسوار مجارستان

  • فرم درخواست امضاء شده
  • رزومه یا CV
  • کپی برابر اصل مدرک دیپلم
  • کپی برابر اصل کارنامه ی تحصیلی
  • کپی از صفحات مربوط به پاسپورت
  • توصیه نامه ی معتبر
  • گواهی سلامت جسمانی
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS نمره ی حداقل 5.5 و TOEFL کاغذی با نمره ی 500 و TOEFL اینترنتی با نمره ی 65

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره ی دانشگاه کاپوسوار واقع در کشور مجارستان به شما ارائه دهیم. کشور مجارستان فرصت های تحصیلی ایده آلی برای دانشجویان در نظر گرفته است که این کشور را در سال های اخیر بسیار محبوب کرده است.

تیم متخصص آوای دانش آیریا با سابقه ی درخشان در اعزام دانشجو به کشور مجارستان می تواند راهنمای بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد. پس اگر قصد ادامه ی تحصیل در مجارستان را دارید، حتماً با ما تماس بگیرید.

از ابتدا تا انتها با شما هستیم.

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.