موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
آزمون ورودی داروسازی مجارستان
خانه » مقالات دانشگاه های مجارستان » آزمون ورودی داروسازی مجارستان

فهرست مطالب

آزمون ورودی داروسازی مجارستان

دانشگاه های مجارستان سابقه ای طولانی در تربیت داروسازان مطرح و مشهور دارند. رشته ی داروسازی در مجارستان شامل مطالعه جامع علوم دارویی، داروسازی بالینی، دارودرمانی و تولید دارو است و قبولی در آزمون ورودی داروسازی مجارستان پیش نیاز ورود به این رشته است .

رشته ی داروسازی در مجارستان معمولاً یک برنامه پنج ساله است که دو سال اول آن متمرکز بر دروس علوم پایه مانند شیمی، زیست شناسی و فیزیک است. سه سال باقی مانده بر دروس تخصصی تر مانند فارماکولوژی، فناوری دارویی، دارو درمانی و داروسازی بالینی متمرکز شده است. دانشجویان همچنین آموزش عملی در ترکیب و توزیع داروها دریافت می کنند.

در مجارستان 5 دانشگاه رشته داروسازی را ارائه می دهند، از جمله دانشگاه سملوایز بوداپست، دانشگاه سگد و دانشگاه دبرسن. دانشگاه های پزشکی مجارستان همگی دارای امکانات پیشرفته و ارائه روش های نوین تدریس از جمله آموزش الکترونیکی و آموزش عملی در آزمایشگاه ها هستند.

امتحان داروسازی مجارستان

پس از فارغ التحصیلی، داروسازان در مجارستان باید یک دوره کارآموزی یک ساله را بگذرانند که شامل آموزش عملی در داروخانه است. پس از اتمام دوره کارآموزی، متقاضیان باید یک آزمون دولتی را بگذرانند تا مجوز فعالیت داروسازی خود را دریافت کنند.

فارغ التحصیلان داروسازی در مجارستان دارای طیف گسترده ای از فرصت های شغلی هستند، از جمله کار در داروخانه های محلی، بیمارستان ها، موسسات تحقیقاتی، شرکت های دارویی و نهادهای نظارتی. فارغ التحصیلان همچنین می توانند مطالعات و تخصص های بیشتری را در زمینه هایی مانند شیمی دارویی، توسعه دارو و تحقیقات بالینی دنبال کنند.

آزمون های ورودی داروسازی دانشگاه های مجارستان

در دانشگاه‌های مجارستان که رشته داروسازی را ارائه می‌دهند، دانشجویان باید برای کسب پذیرش، آزمون ورودی داروسازی مجارستان را پشت سر بگذارند. این امتحان شامل شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات است. امتحان داروسازی مجارستان شامل سوالات چند گزینه ای و سوالات تشریحی است و مدت زمان آن بسته به دانشگاه از یک تا سه ساعت متغیر است.

آزمون ورودی داروسازی دانشگاه های مجارستان

دانشجویانی که نمره قبولی در آزمون کتبی را دریافت کنند به مصاحبه شفاهی دعوت می شوند. در مصاحبه معمولا دانش و میزان علاقه دانشجویان برای رشته داروسازی سنجیده میشود. امتحان داروسازی مجارستان برای دانشجویانی که مایل به دنبال کردن حرفه ای در داروسازی در مجارستان و اروپا هستند، گامی مهم است و آنها باید به خوبی آماده شوند تا آن را با موفقیت پشت سر بگذارند.

آزمون ورودی داروسازی در دانشگاه دبرسن

زمان آزمون ورودی داروسازی مجارستان در دانشگاه دبرسن معمولاً در سایت دانشگاه اعلام می شود و به دانشجویان توصیه می شود که به طور مرتب وب سایت را برای به روز رسانی بررسی کنند. ثبت نام در آزمون و پرداخت هزینه آزمون قبل از پایان مهلت برای دانش آموزان ضروری است. دانشجویانی که نمره قبولی در آزمون امتحان داروسازی مجارستان را کسب میکنند برای مصاحبه دعوت می شوند که بخشی از فرآیند پذیرش است.

آزمون ورودی داروسازی در دانشگاه سملوایز

در دانشگاه سملوایز امتحانات به طور منظم و یک یا دو بار در هفته از اوایل اسفند تا پایان خرداد برگزار می شود. تاریخ و زمان آزمون ورودی داروسازی مجارستان دقیق به متقاضیانی که درخواست خود را ارسال کرده اند ارائه می شود. شما می توانید در وب سایت رسمی دانشگاه سملوایز تقویم آموزشی دانشگاه را مشاهده فرمائید.

آزمون ورودی داروسازی در دانشگاه سگد

دانشگاه سگد، یکی دیگر از دانشگاهای مشهور برای مطالعات داروسازی در مجارستان است. زمان امتحان داروسازی مجارستان در دانشگاه سگد در سایت دانشگاه یا از طریق ایمیل متقاضیانی که ثبت نام کرده اند اعلام می شود. دانشجویان موظف به پرداخت هزینه برگزاری آزمون قبل از برگزاری امتحانات می باشند.

آزمون ورودی داروسازی در دانشگاه پچ

دانشگاه پچ، یکی دیگر از دانشگاه های مشهور مجارستان، یک برنامه داروسازی پنج ساله ارائه می دهد که شامل آزمون ورودی به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش است. تاریخ های مشخص زمان آزمون ورودی داروسازی مجارستان معمولاً درسایت دانشگاه پچ دانشگاه اعلام می شود و به دانشجویان توصیه می شود که به طور مرتب وب سایت را برای به روز رسانی بررسی کنند.

هزینه شرکت در آزمون داروسازی مجارستان

هزینه شرکت در آزمون داروسازی مجارستان

هزینه امتحان داروسازی مجارستان در هر دانشگاه متفاوت و غیر قابل استرداد است. دانشجویان موظفند قبل از شرکت در امتحان، هزینه آزمون را پرداخت کنند. هزینه آزمون ورودی و تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های مجارستان در مقایسه با سایر کشورها نسبتاً مقرون به صرفه است و این امر باعث می شود که دانشجویان از ملیت ها و زمینه های مختلف بتوانند در این آزمون ها شرکت کنند.

  • دانشگاه دبرسن 350یورو
  • دانشگاه سملوایز 250 یورو
  • دانشگاه سگد 300یورو
  • دانشگاه پچ 450 یورو

نمونه سوالات آزمون داروسازی مجارستان

امتحان ورودی رشته داروسازی در دانشگاه های مجارستان معمولاً از سؤالات چند گزینه ای در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات تشکیل شده است امتحان داروسازی مجارستان برای ارزیابی دانش و درک داوطلب از این موضوعات و همچنین توانایی آنها در به کارگیری این دانش در مسائل دنیای واقعی طراحی شده است. علاوه بر آزمون کتبی، برخی از دانشگاه‌ها ممکن است برای ارزیابی مهارت‌های ارتباطی، انگیزه و ویژگی‌های شخصی داوطلب به آزمون شفاهی یا مصاحبه نیز داشته باشند.

نمونه سوالات آزمون داروسازی مجارستان

داوطلبان برای آمادگی در امتحان داروسازی مجارستان می توانند از نمونه سوالاتی که برایتان جمع آوری کردیم استفاده کنند و یا در دوره های آمادگی کالج های مجارستان (لطفا به مقاله معرفیشون لینک بدید) شرکت کنند. کسب نمره بالا در امتحان داروسازی مجارستان برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی ضروری است.

اگر به فکر تحصیل داروسازی در مجارستان هستید قبل از ثبت نام در آزمون حتما از نمونه سوالات امتحان داروسازی مجارستان رایگانی که برایتان آماده کردیم استفاده کنید. برای دریافت فایل بقیه سوالات و ثبت نام در آزمون حتما با مشاورین آوای دانش مشورت کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.