موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
آزمون ورودی دانشگاه سملوایز 2024 + ثبت‌ نام رایگان
خانه » اطلاعات » آزمون ورودی دانشگاه سملوایز 2024 + ثبت‌ نام رایگان

فهرست مطالب

آزمون ورودی دانشگاه سملوایز- کلیات آزمون و دروس امتحانی

دانشگاه سملوایز (Semmelweis) تاکید زیادی بر انتخاب بهترین دانشجویان بر اساس پیشینه تحصیلی و نتایج آزمون ورودی دارد. آزمون ورودی دانشگاه سملوایز مجارستان ترکیبی از آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی است که به کمیته انتخابی اجازه میدهد تا دانش، مهارت ها، انگیزه و شخصیت متقاضیان را به طور کامل ارزیابی کند.

امتحانات ورودی به طور منظم و یک یا دو بار در هفته از اوایل اسفند تا پایان خرداد برگزار می شود. تاریخ و زمان دقیق آزمون ورودی دانشگاه سملوایز مجارستان پس از تکمیل ثبت نام و پرداخت اپلیکیشن فی برای متقاضی ارسال میشود؛ بخش کتبی آزمون ورودی دانشگاه سملوایز مجارستان با استفاده از رابط آنلاین مودل انجام می شود (شما میتوانید شبیه ساز آزمون را در بخش نمونه سوالات آزمون این مقاله ببینید.). متقاضیان می‌توانند با استفاده از رایانه شخصی خود در خانه با اینترنت پایدار در آزمون های آنلاین شرکت کنند.

آزمون ورودی دانشگاه سملوایز 2024 + ثبت‌ نام رایگان

لازم به ذکر است که موسسه آوای دانش به عنوان نماینده رسمی دانشگاه های مجارستان پروسه ثبت نام شما در آزمون را به صورت کاملا رایگان انجام می دهد تا شما عزیزان به غیر از هزینه آزمون ورودی خود دانشگاه ملزم به پرداخت هیچ هزینه‌ی دیگری نباشید.

همچنین موسسه آوای دانش کارشناسان و متخصصانی را در زمینه اعزام دانشجو به مجارستان برای به کار گرفته است که شما عزیزان می‌توان به راحتی به صورت کاملا رایگان با این کارشناسان در تماس باشید تا در روند آزمون ورودی دانشگاه سلموایز مجارستان از روند ثبت نام تا اتمام آزمون همراه شما باشند، تا شما بتوانید با کمترین دغدغه ذهنی و با بیشترین تمرکز به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن اقدام به تحصیل در یکی از بزرگترین دانشگاه های مجارستان کنید؛ پیشنهاد ما به شما این است با ما در ارتباط باشید چون مجارستان تخصص ماست.

هزینه شرکت در آزمون ورودی دانشگاه سملوایز 2024

پرداخت هزینه آزمون ورودی برای همه داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون هستند الزامی است. ذکر این نکته ضروری است که هزینه پرداختی غیرقابل استرداد است، به این معنی که داوطلبان در صورتی که ثبت نام خود را لغو کنند یا به هر دلیلی نتوانند در آزمون شرکت کنند، وجه مسترد نخواهد شد. مبلغ دقیق هزینه آزمون ورودی دانشگاه سملوایس را می توانید در وب سایت رسمی آنها پیدا کنید، این مقدار ممکن است هر سال مقداری تغییر می کند.هزینه شرکت در آزمون ورودی و بررسی پرونده پذیرش متقاضیان امسال دانشگاه سملوایز بوداپست 350 یورو خواهد بود.

نمونه سوالات آزمون ورودی دانشگاه سملوایز

برای مشاهده نمونه سوالات آزمون ورودی دانشگاه سملوایز و آشنایی با پلتفرم برگزاری آزمون پس از ورود به وبسایت، لطفاً در منوی سمت چپ، «نمونه آزمون ورودی» را انتخاب کنید و یوزر نیم پسورد مطابق زیر وارد کنید.

آدرس اینترنتی: http://itc.semmelweis.hu/pre

username: Entrance-exam-test

password: Test#2023

لطفاً توجه داشته باشید که برای شرکت در آزمون اپلیکیشن Safe Exam Browser باید روی رایانه شما نصب شده باشد. توجه کنید که این اپلیکیشن با کد اختصاصی متقاضی هماهنگ میشود و فقط با حداکثر یک نمایشگر (مانیتور داخلی یا خارجی) قابل اجرا است. از داوطلبان خواهش می شود تا قبل از شرکت در آزمون کتبی آزمون ورودی، تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب را آماده نمایند. جزئیات بیشتر راجع به آزمون و نحوه برگزاری آن حدود یک هفته قبل از آزمون برای داوطلبین ارسال خواهد شد.

مباحث امتحانی آزمون ورودی دانشگاه سملوایز

آزمون‌ کتبی شامل سوالات چند گزینه‌ ای در دروس زیست‌شناسی ، شیمی ، انگلیسی عمومی و انگلیسی زیست‌پزشکی است. هر بخش از آزمون شامل 20 سوال با نمره منفی است که باید به ترتیب پاسخ داده شود. پس از انتخاب یک پاسخ شما به صفحه بعدی سوالات منتقل میشوید. سوالات یکی پس از دیگری مطرح می شود. آنها را می توان بدون پاسخ رها کرد، اما نمی توان به سؤالات قبلی، چه پاسخ داده شده یا بی پاسخ، بازگشت.

هر بخش آزمون زیست‌شناسی ، شیمی ، انگلیسی عمومی و انگلیسی زیست‌پزشکی باید در 20 دقیقه تکمیل شود. اگر آزمونی در کمتر از 20 دقیقه تکمیل شود، زمان باقی مانده به زمان آزمون دیگر اضافه نمی شود. پس از پایان 20 دقیقه به طور خودکار آزمون به پایان میرسد و به بخش بعدی منتقل میشوید. در طول آزمون شیمی می توان از ماشین حساب استفاده کرد.

متقاضیانی که در آزمون شرکت میکنند باید درطی امتحان در اتاق تنها باشند و دوربین و میکروفونشان روشن بماند.

در بخش شفاهی آزمون نگرش حرفه ای، تمایل و انگیزه متقاضی نسبت به علوم پزشکی و همچنین مهارت های ارتباطی آنها به زبان انگلیسی بررسی میشود، مصاحبه در تاریخ اعلام شده پس از آزمون کتبی برگزار میشود.

آزمون ورودی دانشگاه سملوایز

  • تکامل: جنبه های شیمیایی و بیولوژیکی
  • پیشینه شیمیایی در زیست شناسی: ساختار اتم ها. پیوندهای شیمیایی؛ ترکیبات و مولکول های یونی؛ راه حل ها؛ انواع و انرژی واکنش های شیمیایی؛ واکنش های اسید و باز؛ واکنش های ردوکس؛ اجزای غیر آلی موجودات زنده؛ هیدروکربن ها؛ ترکیبات آلی حاوی اکسیژن یا گوگرد؛ ترکیبات آلی حاوی نیتروژن؛ کربوهیدرات ها؛ اسیدهای آمینه و پروتئین ها؛ لیپیدها؛ ویتامین ها؛ اسیدهای نوکلئیک.
  • سلول و سازمان آن (مورفولوژی و عملکرد): پروکاریوت ها (باکتری ها) و یوکاریوت ها (تمرکز روی مژک ها و تاژک ها، دیواره سلولی، غشای سلولی، شبکه آندوپلاسمی، گلژی، لیزوزوم، میتوکندری، ریبوزوم، سانتریول، هسته، هسته)از سلول ها گرفته تا بافت هایی با ساختار و عملکرد متفاوت.
  • تقسیم سلولی: میتوز و میوز.
مباحثی که ممکن است از آنها سوال طرح شود
  • مسیرهای آنابولیک و کاتابولیک در رابطه با اسیدهای نوکلئیک، پروتئین ها، کربوهیدرات ها، لیپیدها (شامل انرژی های زیستی).
  • فیزیولوژی موجودات زنده: تنفس، بلع و هضم، دفع، گردش خون، تنظیم غدد درون ریز و عصبی، زیست شناسی ایمنی، حرکت.
  • تولید مثل و رشد حیوانات
  • ویروس ها
  • ژنتیک: وراثت مندلی، ژنتیک انسانی.

توجه: دانستن اصطلاحات انگلیسی در تمامی این زمینه ها الزامی است!

نحوه ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه سملوایز

امتحانات به طور منظم و یک یا دو بار در هفته از اوایل اسفند تا پایان خرداد برگزار می شود. تاریخ و زمان دقیق و همچنین جزئیات نهایی و دستورالعمل های مربوط به آزمون در اختیار متقاضیانی قرار خواهد گرفت که به طور کامل در آزمون ثبت نام کرده هزینه آن را پرداخت کرده اند.

ثبت نام فقط قبل از پایان مهلت ثبت نام در آزمون قابل انصراف است. عدم حضور متقاضی ثبت نام شده در امتحان ورودی به منزله انصراف از ثبت نام نیست بلکه به منزله رد شدن در آزمون ورودی است.

برای دریافت اطلاعات کلی، مقاله آزمون های ورودی آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان را مطالعه کنید.

نحوه ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه سملوایز

شروط و پیش نیاز های شرکت در آزمون ورودی دانشگاه سملوایز

متقاضیان باید تا زمان آغاز ترم حداقل 18 سال سن داشته باشند و ترجیحاً کمتر از 30 سال سن داشته باشند.

متقاضیان شرکت در آزمون ورودی دانشگاه سملوایز باید یا قبل از زمان درخواست، دبیرستان را به پایان رسانده باشند یا در حال حاضر در سال آخر دبیرستان شرکت باشند. در مورد دوم، گواهی پایان تحصیلات / مدرسه باید تا 21 آگوست (30 مرداد) برای دانشگاه ارسال شود.

دانشگاه سملوایز مجارستان به دنبال دانشجویانی است که دارای پیشینه و علاقه قوی به علوم طبیعی (به ویژه در زیست شناسی و شیمی)، تسلط خوب به زبان انگلیسی، و انگیزه قوی برای تحصیل و تمرین پزشکی، دندانپزشکی، علوم دارویی یا سایر حرفه های مراقبت های بهداشتی هستند.

شروط و پیش نیاز های شرکت در آزمون ورودی دانشگاه سملوایز

 

اگر تمایل دارید امسال در آزمون ورودی دانشگاه سملوایز بوداپست شرکت کنید لطفا این فرم زیر تکمیل کنید.

4.4/5 - (14 امتیاز)
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.