موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
دانشگاه پچ مجارستان / شرایط تحصیل، بورسیه و شهریه 2024
خانه » مقالات دانشگاه های مجارستان » دانشگاه پچ مجارستان / شرایط تحصیل، بورسیه و شهریه 2024

فهرست مطالب

نمایش ویدیو درباره دانشگاه-پچ

دانشگاه پچ مجارستان که با نام PTE نیز شناخته می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ است که در شهر پچ، در جنوب مجارستان واقع شده است. این دانشگاه با تاریخ طولانی و غنی خود، خود را به عنوان یکی از مهم ترین مؤسسات آموزش عالی در مجارستان و اروپای مرکزی تثبیت کرده است؛ اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دانشگاه پچ مجارستان، اطلاعات همچون همچون شهریه، هزینه تحصیل، شرایط بورسیه، امکانات و خدمات دانشگاه و همچنین مطلع شدن از شرایط آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان از جمله دانشگاه پچ در ادامه با ما همراه باشید تا بروزترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان بگذاریم.

لازم به ذکر است که در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره کاملا رایگان از کارشناسان و متخصصان موسسه آوای دانش؛ با شماره تلفن 88745003 -021 و یا 09121467551 در ارتباط باشید؛ موسسه مهاجرتی آوای دانش با پشتوانه سال‌ها تجربه در زمینه اعزام دانشجو به مجارستان و همچنین با شعار مجارستان تخصص ما است؛ می‌تواند شما عزیزان در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه شما عزیزان را به هدف‌تان برساند.

دانشگاه پچ مجارستان / شرایط تحصیل، بورسیه و شهریه 2024

یکی از ویژگی های دانشگاه پچ روابط بین المللی شدن و گسترده آن است. این دانشگاه با بیش از 400 موسسه دانشگاهی و یا تحقیقاتی در سراسر جهان مشارکت میکند و طیف گسترده ای از برنامه های بین المللی از جمله برنامه های درسی مشترک، برنامه های تبادل دانشجو و مدارس تابستانی را ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی بخش قابل توجهی از بدنه دانشجویان دانشگاه پچ مجارستان را تشکیل می دهند و دانشگاه خدمات مختلفی از جمله دوره های آموزش زبان، برنامه های فرهنگی و مسکن را برای حمایت از آنها ارائه می دهد.

علاوه بر برنامه های دانشگاهی، دانشگاه پچ مجارستان به دلیل تحقیقات علمی پیشرویی که در چندین مرکز تحقیقاتی میان رشته ای از جمله مرکز علوم اعصاب و مرکز تحقیقات انرژی سازماندهی شده است، در دنیا شناخته شده که سبب بهبود رنکینگ دانشگاه پچ مجارستان شده است. این دانشگاه همچنین میزبان چندین گروه تحقیقاتی متمرکز بر موضوعاتی مانند بیوتکنولوژی، علوم محیطی، و علوم اجتماعی و سیاسی نیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این گروه ها و تحقیقات به وبسایت رسمی دانشگاه پچ مراجعه کنید.

شهریه دانشگاه پچ؛ هزینه تحصیل دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ مجارستان متعهد به ارائه آموزش مقرون به صرفه و در دسترس برای دانشجویان مجارستانی و بین المللی است، هزینه دانشگاه پچ مجارستان بسته به برنامه و سطح تحصیل متفاوت است. این دانشگاه همچنین بورسیه و کمک هزینه های مختلف را برای دانشجویانی که عملکرد آکادمیک خوبی دارند و برای ادامه تحصیل به کمک مالی نیاز دارند در دسترس است. علاوه بر این، هزینه های زندگی در پچ  در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی نسبتاً پایین است که آن را به مقصدی جذاب برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند تبدیل می کند؛‌ از این رو شهریه دانشگاه پچ در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها بسیار ایده‌آل می‌باشد.

دانشکده فناوری و مهندسی پچ

دانشگاه پچ مجارستان تلاش می کند تا آموزش عالی را برای دانشجویانی با پیشینه های مختلف در دسترس قرار دهد و این فرصت را برای آنها فراهم می کند تا تحصیلات با کیفیت را با هزینه مقرون به صرفه دریافت کنند.

بررسی پرونده ( Application fee) : USD 200

  • شهریه دانشگاه پچ در رشته پزشکی عمومی

16750 دلار در سال (9000 دلار برای ترم اول و 7750 دلار برای ترم دوم)

  • شهریه دانشگاه پچ در رشته دندانپزشکی

17350 USD* در سال (9300 USD برای ترم اول و 8050 USD برای ترم دوم)

  • شهریه دانشگاه پچ در رشته داروسازی

8400 یورو در سال (4400 یورو برای ترم اول و 4000 یورو برای ترم دوم)،

هزینه و شهریه دانشگاه پچ مجارستان بسته به برنامه و سطح تحصیل متفاوت است. برای رشته های کارشناسی، شهریه دانشگاه پچ مجارستان  بین 3500-6500 یورو در هر سال تحصیلی برای دانشجویان بین المللی متغیر است. برای برنامه های تحصیلات تکمیلی، هزینه و شهریه دانشگاه پچ مجارستان می تواند از حدود 4500 تا 11000 یورو در هر سال تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تغییر کند. توجه به این نکته مهم است که این ارقام برای هزینه و شهریه دانشگاه پچ تقریبی هستند و دانشجویان باید شهریه های خاص برنامه انتخابی خود رامتناسب با شرایط خود بررسی کنند. شما می توانید در وب سایت دانشگاه پچ لیست شهریه رشته های مختلف را مشاهده کنید.

چه رشته هایی در دانشگاه پچ ارائه می شود؟

این دانشگاه در رشته های پزشکی، حقوق، تجارت، علوم انسانی، مهندسی، فناوری اطلاعات و علوم طبیعی دانشجو می پذیرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه پچ چقدر است؟

هزینه دانشگاه پچ مجارستان بسته به برنامه و سطح تحصیل متفاوت است و رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند و نحصیلات تکمیلی شهریه بالاتری دارند.

 زبان تدریس در دانشگاه پچ چیست؟

برخی از رشته ها به زبان مجارستانی و برخی دیگر به زبان انگلیسی و یا آلمانی تدریس می شوند.

چه نوع تحقیقاتی در دانشگاه پچ انجام می شود؟

این دانشگاه به دلیل تحقیقات نوآورانه خود در طیف گسترده ای از زمینه ها، از جمله علوم اعصاب، ایمونولوژی، پزشکی احیا کننده، نوآوری، کارآفرینی و توسعه پایدار شناخته شده که سبب بهبود رنکینگ دانشگاه پچ مجارستان شده است.

دانشکده های دانشگاه پچ

دانشگاه پچ مجارستان یک دانشگاه تحقیقاتی جامع با طیف گسترده ای از رشته ها در ده دانشکده است. هر دانشکده رشته های متنوعی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین فرصت های تحقیقاتی در زمینه های مربوطه ارائه می دهد. لیست این دانشکده ها به شرح زیر است.

دانشگاه پچ مجارستان
  1. دانشکده بازرگانی و اقتصاد
  2. دانشکده علوم فرهنگی، آموزش و توسعه منطقه ای
  3. دانشکده فنی و مهندسی و فناوری اطلاعات
  4. دانشکده علوم بهداشت
  5. دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  6. دانشکده حقوق
  7. دانشکده موسیقی و هنرهای تجسمی
  8. دانشکده داروسازی پچ
  9. دانشکده علوم پایه
  10. دانشکده پزشکی پچ

رشته های دانشگاه پچ

دانشگاه Pécs طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی را در ده دانشکده خود ارائه می دهد. این برنامه ها از مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد و دکتری را شامل می شود و رشته های مختلفی از جمله پزشکی، حقوق، تجارت، علوم انسانی، مهندسی، فناوری اطلاعات و علوم طبیعی را پوشش می دهد. دانشگاه پچ مجارستان متعهد به ارائه آموزش با کیفیت بالا است که نیازهای دانشجویان مجارستانی و بین المللی را برآورده می کند. این رشته ها به گونه ای طراحی شده اند که دانش نظری، مهارت های عملی و فرصت های تحقیقاتی را برای دانشجویان فراهم کنند و آنها را برای مشاغل موفق در زمینه های انتخابی خود آماده کنند.

رشته های دانشگاه پچ

این دانشگاه همچنین عضو برنامه های تبادل  دانشجوی مختلفی است که به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در خارج از مجارستان تحصیل کنند و دیدگاهی بین المللی در زمینه های تحصیلی خود به دست آورند. رشته های آکادمیک در دانشگاه پچ مجارستان متنوع، چالش برانگیز و مبتکرانه هستند و با ارائه آموزش جامع به دانشجویان آنها را برای موفقیت در آینده خود آماده می کنند.

تربیت دانشجویان موفق در سطح بین المللی یکی از مولفه های بهبود رتبه دانشگاه پچ مجارستان در رنکینگ های جهانی است. همان طور که پیش تر گفتیم این موسسه عالی در رشته های مختلف از مقطع کالج تا کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری را پوشش می دهد. در ادامه به شرح بیشتر این مقاطع می پردازیم

کالج پچ

در کالج پچ و قبل از دانشگاه دوره های مختلفی برگزار می شود. این دوره ها شامل موارد زیر است.

  • دوره های زبان مجارستانی
  •  دوره های مقدماتی زبان انگلیسی
  • دوره های مقدماتی زبان انگلیسی برای معماری و مهندسی
  • دوره های مقدماتی زبان انگلیسی برای زیست شناسی
  • دوره های آمادگی زبان انگلیسی برای مطالعات بازرگانی
  • دوره های مقدماتی زبان انگلیسی برای مطالعات انگلیسی و آمریکایی
  • دوره های آمادگی زبان انگلیسی برای مطالعات بازرگانی

برنامه های مستقیم

  • معماری (کارشناسی + کارشناسی ارشد)
  • دندانپزشکی به زبان انگلیسی
  • دندانپزشکی به زبان آلمانی
  • پزشکی عمومی به زبان انگلیسی
  • پزشکی عمومی به زبان آلمانی
  • گرافیست متخصص در طراحی گرافیک (کارشناسی + کارشناسی ارشد)
  • نقاشی (کارشناسی + کارشناسی ارشد)
  • داروسازی به زبان انگلیسی
  • مجسمه سازی (کارشناسی + کارشناسی ارشد)

کالج پزشکی پچ

برای تحصیل در کالج پچ مجارستان، دانشجویان باید مدارک تحصیلی و ریزنمرات خود را همراه با رزومه از طریق نماینده رسمی دانشگاه یعنی آوای دانش برای کالج ارسال کنند. پس از پرداخت اپلیکیشن فی پرونده شما بررسی میشود. در صورت پذیرش دانشجویان باید سریعا برای پرداخت شهریه کالج و دریافت ویزا اقدام کنند.
یکی از نکات مثبت کالج های پزشکی عدم نیاز به مدرک زبان است. شما میتوانید پس از اتمام دوره به راحتی و با قبولی در آزمون ورودی رشته مورد نظر خود وارد دانشگاه شوید و لازم نیست نگران نمره آیلتس و تافل باشید.

رشته های کالج پزشکی پچ

کالج پزشکی پچ مجارستان طیف متنوعی از برنامه ها آماده سازی را ارائه می دهد که دانش و مهارت های لازم برای موفقیت در امتحانات پزشکی را برای دانشجویان به ارمغان می آورد. این کالج برنامه های آماده سازی به زبان انگلیسی را برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، مامایی، تغذیه و پرستاری ارائه می دهد.

این برنامه ها به گونه ای طراحی شده اند که با تمرکز بر تحقیق، تجربه بالینی و آموزش عملی جامع و دقیق باشند.
کالج پزشکی Pecs به ارائه بالاترین کیفیت آموزشی به دانشجویان خود مشهور است و برنامه ها به طور مداوم در حال بهبود هستند تا نیازهای در حال تغییر رشته های پزشکی را برآورده کنند. فارغ التحصیلان کالج پزشکی پچ مجارستان برای ورود به دانشگاه های پزشکی مجارستان و سایر کشورهای اروپایی به خوبی آماده هستند.

کالج پزشکی پچ

شهریه کالج پزشکی پچ

کالج پزشکی Pecs متعهد به ارائه آموزش با کیفیت و مقرون به صرفه است. هزینه های تحصیل برای برنامه های مختلف ارائه شده در کالج بسته به برنامه متفاوت است. دوره های این کالج از سه مرحله تشکیل شده اند. این کالج برای ارائه بهرین آموزش ممکن برای دانشجویان قبل از شروع کلاس ها از یک آزمون سطح بندی برگزار میکند.

مرحله عطف (The Milestone Stage ) برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کالج پچ مجارستان طراحی شده است که برای در زبان انگلیسی نیاز به پشتیبانی اضافی دارند. اگر مهارت انگلیسی شما کمتر از سطح متوسط (B1) است، باید مهارت های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن خود را به طور قابل توجهی توسعه دهید. کلاس های زبان ارتباطی و مشارکتی به شما کمک می کند تا به سطح متوسط (B1) برسید.

مرحله ارتقاء (The Upgrade Stage) بر توسعه دانش زبان انگلیسی همراه با آموزش دروس تخصصی تمرکز دارد. دانشجویان در این دوره فرصت آن را دارند که از میان بیش از 400 واحد دروس آماده سازی بسته به نیاز آموزشی خود انتخاب واحد کنند. در پایان این دوره دانشجویان همگام با آماده سازی برای امتحان ورودی به سطح B2 زبان انگلیسی برسند.

مرحله دروازه (The Gateway Stage ) به طور خاص برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کالج پچ مجارستان طراحی شده که مهارت های انگلیسی قابل قبولی دارند و حداقل در سطح B2 هستند. در این مرحله دانشجویان میتوانند از میان 400 واحد دروس تخصصی بسته به نیاز آموزشی خود انتخاب واحد کنند.

طول دوره مرحله تاریخ شروع شهریه
5 ماه / 400 واحد تخصصی Gateway Januaryنیمه اسفند/ 4,200 یورو
10 ماه / 800 واحد  Upgrade + Gateway Septemberمهر/ 6,500 یورو
15 ماه / 1200 واحد Milestone + Upgrade + Gateway Januaryنیمه اسفند/ 9,300 یورو
جدول شهریه کالج پزشکی

مقطع کارشناسی در دانشگاه پچ

دانشگاه پچ در این مقطع نیز در رشته های متنوعی، سالانه پذیرش دارد. رشته هایی از جمله:

  • کارشناسی باستان شناسی
  • کارشناسی در تاریخ هنر، مطالعات کلاسیک، اخلاق، فیلم و مطالعات تصویری، فلسفه (در برنامه هنرهای لیبرال)
  • کارشناسی در طراحی سرامیک
  • کارشناسی اجرای موسیقی کلاسیک (فلوت)
  • کارشناسی اجرای موسیقی کلاسیک (گیتار)
  • کارشناسی اجرای موسیقی کلاسیک (پیانو)
  • کارشناسی اجرای موسیقی کلاسیک (ویولا)
  • کارشناسی اجرای موسیقی کلاسیک (ویولن)
  • کارشناسی آواز کلاسیک
  • کارشناسی علوم ارتباطات و رسانه
  • کارشناسی موسیقی الکترونیک و هنرهای رسانه ای
  • کارشناسی مطالعات انگلیسی و آمریکایی
  • کارشناسی مطالعات آلمانی (تخصص آلمانی به عنوان زبان اقلیت قومی)
  • کارشناسی مطالعات آلمانی (تخصص مطالعات آلمانی)
  • کارشناسی ادبیات و زبان شناسی مجارستان
  • کارشناسی روابط بین الملل
  • کارشناسی رهبری ارکستر و کرال
  • کارشناسی آموزش (دستیار آموزشی بین فرهنگی)
  • کارشناسی آموزش پیش دبستانی
  • کارشناسی روانشناسی
  • کارشناسی فیلولوژی و فرهنگ عاشقانه (تخصص مطالعات فرانسه)
  • کارشناسی فیلولوژی و فرهنگ عاشقانه (تخصص مطالعات ایتالیایی)
  • کارشناسی فیلولوژی و فرهنگ عاشقانه (تخصص در مطالعات اسپانیایی)
  • کارشناسی رومولوژی
  • کارشناسی مطالعات اسلاوونی
  • کارشناسی مددکاری اجتماعی
  • کارشناسی مهندسی معماری
  • کارشناسی زیست شناسی
  • کارشناسی بیوتکنولوژی
  • کارشناسی مدیریت و مدیریت بازرگانی
  • کارشناسی شیمی
  • کارشناسی مهندسی عمران
  • کارشناسی در علوم کامپیوتر
  • کارشناسی مهندسی علوم کامپیوتر
  • کارشناسی رژیم غذایی
  • کارشناسی در علوم زمین
  • کارشناسی مهندسی برق
  • کارشناسی جغرافیا
  • کارشناسی ریاضی
  • کارشناسی مامایی
  • کارشناسی پرستاری
  • کارشناسی تربیت بدنی
  • کارشناسی فیزیک
  • کارشناسی فیزیوتراپی

    مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پچ

    لیست رشته های مقطه کارشناسی ارشد دانشگاه پچ به شرح زیر است:

    • کارشناسی ارشد کارشناسی ارشد در آموزش بزرگسالان (آندراگوژی)
    • کارشناسی ارشد مطالعات آمریکایی
    • کارشناسی ارشد باستان شناسی
    • کارشناسی ارشد در طراحی سرامیک
    • کارشناسی ارشد رهبری گروه کر
    • کارشناسی ارشد اجرای موسیقی کلاسیک (فلوت)
    • کارشناسی ارشد اجرای موسیقی کلاسیک (گیتار)
    • کارشناسی ارشد اجرای موسیقی کلاسیک (پیانو)
    • کارشناسی ارشد اجرای موسیقی کلاسیک (ویولن)
    • کارشناسی ارشد آواز کلاسیک
    • کارشناسی ارشد مطالعات انگلیسی
    • کارشناسی ارشد آلمانی به عنوان زبان و ادبیات اقلیت
    • کارشناسی ارشد زبان، ادبیات و فرهنگ آلمانی
    • کارشناسی ارشد تاریخ
    • کارشناسی ارشد مشاوره منابع انسانی
    • کارشناسی ارشد طراحی داخلی و فضایی
    • کارشناسی ارشد روابط بین الملل
    • کارشناسی ارشد روانشناسی
    • کارشناسی ارشد سیاست اجتماعی
    • کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی
    • کارشناسی ارشد معلم علوم تربیتی
    • کارشناسی ارشد معلم اخلاق و فلسفه اخلاق
    • کارشناسی ارشد معلم زبان و فرهنگ فرانسه
    • کارشناسی ارشد معلم زبان و فرهنگ آلمانی
    • کارشناسی ارشد معلم زبان و فرهنگ ایتالیایی
    • کارشناسی ارشد معلم زبان و فرهنگ لاتین
    • کارشناسی ارشد معلم فلسفه
    • کارشناسی ارشد معلم زبان و فرهنگ روسی
    • کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی
    • کارشناسی ارشد ریاضیات کاربردی
    • کارشناسی ارشد مهندسی معماری
    • کارشناسی ارشد زیست شناسی
    • کارشناسی ارشد مهندسی زیست پزشکی
    • کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی
    • کارشناسی ارشد توسعه کسب و کار
    • کارشناسی ارشد شیمی
    • کارشناسی ارشد علوم آزمایشگاهی بالینی
    • کارشناسی ارشد مهندسی علوم کامپیوتر
    • کارشناسی ارشد علوم زمین
    • کارشناسی ارشد جغرافیا
    • کارشناسی ارشد ژئوانفورماتیک
    • کارشناسی ارشد مدیریت و رهبری
    • کارشناسی ارشد پرستاری APRN  مراقبت های ویژه
    • کارشناسی ارشد پرستاری APRN  پرستار بیهوشی
    • کارشناسی ارشد پرستاری APRN  مراقبت اولیه
    • کارشناسی ارشد فیزیک
    • کارشناسی ارشد فیزیوتراپی
    • کارشناسی ارشد مهندسی سازه

      مقطع دکتری در دانشگاه پچ

      • دکتری مهندسی معماری
      • دکتری زیست شناسی و زیست شناسی ورزشی
      • دکتری ادبیات انگلیسی، ایرلندی و آمریکایی به زبان انگلیسی
      • دکتری مدیریت بازرگانی
      • دکتری شیمی
      • دکتری علوم زمین
      • دکتری علوم تربیتی (نظریه تربیتی، تاریخ و جامعه شناسی، رومولوژی)
      • دکتری علوم بهداشتی
      • دکتری سیاست بین الملل
      • دکتری حقوق
      • دکتری علوم پزشکی (علوم پایه پزشکی، علوم پزشکی بالینی، علوم اعصاب بالینی، علوم پزشکی بین رشته ای، علوم فارماکولوژی و داروسازی)
      • دکتری فیزیک
      • دکتری روانشناسی
      • دکتری توسعه منطقه ای

      چه رشته هایی در دانشگاه پچ ارائه می شود؟

      این دانشگاه در رشته های پزشکی، حقوق، تجارت، علوم انسانی، مهندسی، فناوری اطلاعات و علوم طبیعی دانشجو می پذیرد.

      هزینه تحصیل در دانشگاه پچ چقدر است؟

      هزینه دانشگاه پچ مجارستان بسته به برنامه و سطح تحصیل متفاوت است و رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند و نحصیلات تکمیلی شهریه بالاتری دارند.

       زبان تدریس در دانشگاه پچ چیست؟

      برخی از رشته ها به زبان مجارستانی و برخی دیگر به زبان انگلیسی و یا آلمانی تدریس می شوند.

      چه نوع تحقیقاتی در دانشگاه پچ انجام می شود؟

      این دانشگاه به دلیل تحقیقات نوآورانه خود در طیف گسترده ای از زمینه ها، از جمله علوم اعصاب، ایمونولوژی، پزشکی احیا کننده، نوآوری، کارآفرینی و توسعه پایدار شناخته شده که سبب بهبود رنکینگ دانشگاه پچ مجارستان شده است.

      اگر به تحصیل در این دانشگاه و بهره مند شدن از مزایای بیشمار تحصیل در یک دانشگاه اروپایی در شهری کوچک و آرام علاقه دارید با کارشناسان با تجربه موسسه اعزام دانشجو آوای دانش ایریا تماس بگیرید.

      5/5 - (3 امتیاز)

      آخرین مقالات

      اشتراک گذاری

      3 دیدگاه در “دانشگاه پچ مجارستان / شرایط تحصیل، بورسیه و شهریه 2024

      1. پرهام گفت:

        سلام روزبخیر
        آزمون ورودی پچ امسال به صورت آنلاین برگزار میشه؟ یه کم توضیح میدین لطفا

        1. Avaye Danesh گفت:

          سلام با تشکر از بازدیدتون
          بله به صورت آنلاین برگزار میشه، آزمون ورودی دانشگاه پچ کلا به صورت شفاهی انجام می شود.
          برای انجام امور ثبت نام لطفا با موسسه آوای دانش تماس بگیرین.

      2. مریم درویشی گفت:

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.