موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
کالج دونا مجارستان
خانه » مقالات کالج های مجارستان » کالج دونا مجارستان

فهرست مطالب

کالج دونا مجارستان

کالج دونا یک کالج بین ‎المللی در مرکز شهر بوداپست مجارستان می باشد که در سال 2010 توسط مهندس هاشم تأسیس شده است. کالج دونا همواره در جذب استاد های خود دقت زیادی داشته تا  بتواند از آموزش توسط اساتید دانشگاهی مجارستان بیشترین بهره را ببرد. هر ساله هزاران دانشجو از اقصی نقاط دنیا، مقصد مجارستان را برای تحصیل انتخاب می کنند و همه ی آنها آمادگی ورود مستقیم به دانشگا‎ه های این کشور را ندارند.  اینجاست که کالج ها برای دانشجویان با سوابق تحصیلی متفاوت می ‎توانند زمینه ادامه تحصیل را مهیا کنند.

در همین راستا کالج دونا هم به عنوان یک مرکز آموزشی پیشرو، با دوره ‎های متنوع و امکان اخذ اقامت شنگن با پذیرش از این کالج، به عنوان یک مقصد جذاب شناخته می‎ شود. سعی کالج دونا فقط آماده سازی متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه ها و قبولی در امتحانات ورودی آنها نیست. کالج دونا همواره مدعی آن است که قرار گرفتن در مسیر درست موفقیت و پیشرفت در زندگی دانشجویان را مهمترین هدف خود می دانید. کالج دونا یکی از مطرح ترین کالج در بین کالج های مجارستان است.

دوره ها و رشته های کالج دونا

دوره پیش پزشکی 

هدف اصلی دوره پیش پزشکی آمادگی برای آزمون ‎های ورودی دانشگاه های انگلیسی زبان و سطح بالای مجارستان و اروپاست که دانشجو  پس از شرکت موفق در این دوره (پری مدیکال) بتواند وارد دانشگاه  دلخواه خود شود.

در این دوره دانشجویان درس های زیست شناسی، شیمی، اصطلاحات پزشکی و زبان انگلیسی را مجددا می ‎آموزند و با شیوه آزمون ورودی دانشگاه آشنا می ‎شوند تا در نهایت بتوانند موفق شوند.

این دوره  هر سال دوبار برای ماه های اکتبر و ژانویه (به صورت فشرده) دانشجو می پذیرد.

آمار خوب قبولی دانشجویان در دانشگاه‎های معتبر مجارستان و اروپا دلیل خوبی بر موفقیت این دوره می باشد.

شهریه دوره پری‎مدیکال کالج دونا در سال تحصیلی 2024- 2023 برای دانشجویان زیر 35 سال 6500 یورو و برای دانشجویان بالای 35 سال 7500 در سال است. البته در نظر داشته باشید که به شهریه فوق در هر دو گروه 200 یورو بابت اپلیکیشن فی و 250 یورو بابت بیمه دانشجویی سالانه افزوده می ‎شود. و هزینه پذیرش یا همان اپلیکیشن فی غیر قابل بازگشت است.

دوره زبان انگلیسی دونا کالج

دوره آموزش زبان انگلیسی کالج دونا برای دانشجویانی طراحی شده که قصد افزایش سطح دانش زبان انگلیسی خود قبل از ورود به دانشگاه یا اشتغال در سرتاسر اروپا را دارند.

این دوره هر سال دو بار برای ماه های اکتبر و ژانویه (به صورت فشرده) دانشجو می پذیرد. دانشجویان در سطح های متفاوت زبان انگلیسی می توانند پذیرش این دوره را بگیرند. هر دانشجو قبل از ورود به دوره تعیین سطح می ‎شود و در کلاس مربوط به خود جای می گیرد.

شهریه دوره زبان انگلیسی کالج دونا در سال تحصیلی 2024- 2023 برای دانشجویان زیر 35 سال 5650 یورو و برای دانشجویان بالای 35 سال 7500 یورو در سال است. البته در نظر داشته باشید که به شهریه فوق در هر دو گروه 200 یورو بابت اپلیکیشن فی و 250 یورو بابت بیمه دانشجویی سالانه افزوده می ‎شود و هزینه پذیرش یا همان اپلیکیشن فی غیر قابل بازگشت است.

دوره ها و رشته های کالج دونا

دوره آموزش زبان آلمانی در دونا کالج

دوره آموزش زبان آلمانی برای دانشجویانی طراحی شده که قصد افزایش سطح دانش زبان آلمانی خود قبل از ورود به دانشگاه یا اشتغال در آلمان، اتریش و سایر کشور‎های آلمانی زبان را دارند. این دوره هر سال دوبار برای ماه های اکتبر و ژانویه (به صورت فشرده) دانشجو می پذیرد. دانشجویان در سطح های متفاوت زبان انگلیسی می توانند پذیرش این دوره را بگیرند. هر دانشجو قبل از ورود به دوره تعیین سطح می شود و در کلاس مربوط به خود جای می گیرد.

شهریه دوره زبان آلمانی کالج دونا در سال تحصیلی 2024- 2023 برای دانشجویان زیر 35 سال 5650 یورو و برای دانشجویان بالای 35 سال، 7500 در سال است. البته در نظر داشته باشید که به شهریه فوق در هر دو گروه 200 یورو بابت اپلیکیشن فی و 250 یورو بابت بیمه دانشجویی سالانه افزوده می شود و هزینه پذیرش یا همان اپلیکیشن فی غیر قابل بازگشت است.

دوره پیش مهندسی در کالج دونا

دوره پیش مهندسی برای دانشجویانی که نیاز دارند در دروس ریاضی،  فیزیک و زبان انگلیسی تقویت شوند برنامه ای را طراحی کرده است که دانشجویان در پایان دوره آمادگی ورود به دانشگاه های فنی و مهندسی برتر اروپا و دنیا را داشته باشند.

شهریه دوره پیش مهندسی کالج دونا در سال تحصیلی 2024- 2023 برای دانشجویان زیر 35 سال 5650 یورو و برای دانشجویان بالاس 35 سال 7500 در سال است. البته در نظر داشته باشید که به شهریه فوق در هر دو گروه 200 یورو بابت اپلیکیشن فی و 250 یورو بابت بیمه دانشجویی سالانه افزوده می‎شود. و هزینه پذیرش یا همان اپلیکیشن فی غیر قابل بازگشت است.

کالج دونا مجارستان

دوره پیش اقتصاد در کالج دونا

دوره پیش اقتصاد به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های اقتصاد، حسابداری، مدیریت و … را دارند کمک می کند در این دوره ها اصولا دروسی مثل اقتصاد، زبان انگلیسی، ریاضیات مربوط به رشته بیزینس و مطالعات تجاری تدریس می ‎شود.

شهریه دوره پیش اقتصاد کالج دونا در سال تحصیلی 2024- 2023 کالج دونا برای دانشجویان زیر 35 سال 5650 یورو و برای دانشجویان بالای 35 سال، 7500 در سال است. البته در نظر داشته باشید که به شهریه فوق در هر دو گروه 200 یورو بابت اپلیکیشن فی و 250 یورو بابت بیمه دانشجویی سالانه افزوده می شود و هزینه پذیرش یا همان اپلیکیشن فی غیر قابل بازگشت است.

دوره آمادگی دبیرستان در کالج دونا

برای ورود به دبیرستان های بین المللی در مجارستان و جهت آشنایی بیشتر با شرایط تحصیلی در اروپا و مجارستان، دانش آموزان باید یکسال دوره ی پیش دبیرستان را سپری کنند. در این دوره علاوه بر زبان انگلیسی تاریخ و جغرافیای مجارستان نیز آموزش داده می ‎شود.

شهریه یک سال تحصیلی  برای دوره های پیش دبیرستان که برای سنین 15 الی 18 سال پذیرش می ‎دهد 8500 یورو می باشد.

دوره های Pre Master و Pre PHD

برای دانشجویانی که مدرک لیسانس یا فوق لیسانس دارند ولی آمادگی لازم برای گرفتن مدرک زبان و یا آزمون ورودی دانشگاه‌ های مجارستان، برای مقطع بالاتر را ندارند این دوره ها پیشنهاد می ‎شوند.

زیرا علاوه بر داشتن فرصت تقویت زبان انگلیسی و دروس تخصصی می توانند با حضور در اروپا و آشنایی با شرایط،  شانس قبولی خود را افزایش دهند. همچنین نباید از محاسن انجام مصاحبه دانشگاه ها به صورت حضوری نیز غافل شد.

شهریه دوره های پیش فوق لیسانس و پیش دکترا در سال تحصیلی 2024- 2023 کالج دونا برای دانشجویان زیر 35 سال 5650 یورو و برای دانشجویان بالای 35 سال 7500 در سال است. البته در نظر داشته باشید که به شهریه فوق در هر دو گروه 200 یورو بابت اپلیکیشن فی و 250 یورو بابت بیمه دانشجویی سالانه افزوده می شود و هزینه پذیرش یا همان اپلیکیشن فی غیر قابل بازگشت است.

برنامه های منحصر به فرد کالج دونا

برنامه های منحصر به فرد کالج دونا

برنامه DRC (مسیری برای تحصیل در مجارستان)

از طریق دوره های DRC شما می توانید در مجارستان تحصیل کنید. برنامه های مطالعاتی که می‎ توانید اعمال کنید شامل مطالعات پزشکی، مهندسی، تجارت و مدیریت است.

برنامه TRC (مسیر تحصیل در انگلیس، ایالات متحده)

پس از گذراندن دوره TRC ، علاوه بر مجارستان و اسلواکی ، می توانید در انگلستان، ایالات متحده و کانادا تحصیل کنید. لطفاً توجه داشته باشید که با گذراندن دوره های موفقیت آمیز دوره های TRC، پذیرش شما بطور خودکار در دانشگاه های طرف قرارداد انگلستان، ایالات متحده و کانادا و بدون هیچگونه آزمون ورودی انجام می‎شود. برنامه های تحصیلی در دانشگاه ‎های شریک شامل مهندسی، تجارت، اقتصاد و هنر می ‎باشد.

برنامه همکاری کالج دونا با دانشگاه ابودا ( Óbuda) بوداپست

از سال تحصیلی 2015-2014 کالج بین المللی دونا به عنوان ارائه دهنده دوره مقدماتی برای دانشگاه Óbuda پذیرفته شد و کسانی که دوره DRC دونا کالج را با موفقیت پشت سر بگذارند، بدون هیچگونه امتحان ورودی در این دانشگاه پذیرفته می شوند.

رشته های دانشگاه Óbuda به انگلیسی درمقطع کارشناسی

  • مهندسی کامپیوتر (NIK)
  • مهندسی مکاترونیک (BGK)
  • مهندسی برق (KVK)
  • مهندسی نقشه برداری و مدیریت زمین (AMK)
  • مهندسی محیط زیست (RKK)
  • مدیریت فنی (KGK)
  • مهندسی طراحی صنعتی (RKK)

دانشگاه ابودا (Obuda university)  استقبال ویژه ای از دانشجویان خارجی می‎کند. دانشکده های مهندسی ابودا برنامه های BSc را برای مدت 7 ترم و از بین 14 دوره کارشناسی ارشد ، 7 برنامه (BSc) به زبان انگلیسی ارائه می‎ دهند. این برنامه‎ روی اصول علمی از جمله ریاضیات، فیزیک، محاسبات، مکانیک، مهندسی، نقشه کشی و شیمی تمرکز دارد. دانشکده های مهندسی, دانشگاه ابودا دانش کاملی از مهندسی عملی ارائه می‎ دهند.

مشارکت با دانشگاه Humanitas

کالج بین المللی دونا به مرکز برنامه های پیش پزشکی دانشکده پزشکی معتبر و جذاب ایتالیایی یعنی دانشگاه Humanitas  تبدیل شد که یک دانشگاه خصوصی است و در میلان ایتالیا واقع شده است.

کاج دونا از دید دانشجویان خارجی

در ویدیو زیر می توانید نظرات دانشجویان بین المللی و تجربه آنها از زندگی در مجارستان را بشنوید.

سوالات متداول

آیا برای پذیرش از کالج دونا محدودیت سنی وجود دارد؟

بله، با توجه به رشته های مختلف بین  15 تا 40 سال امکان واگذاری پذیرش کالج دونا وجود دارد.

آیا کالج دونا برای تمدید دوره تخفیف هم میده؟

بله، مبلغ شهریه برای تمدید دوره کاهش چشمگیری خواهد داشت.

تایپ ویزای کالج other است؟

بله، تایپ ویزا و اقامت کالج‎ها در مجارستان Other است، که به دلیل قابلیت تبدیل آن به سایر اقامت‎ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. البته محدودیت هایی مثل تخفیف های دانشجویی را هم به همراه دارد.

من دوره زبان کالج دونا را داشتم و در پایان دوره به سطح مطلوب نرسیدم، امکان تمدید هست؟

بله طبق قوانین جدید دانشجو می ‎تواند دو سال به عنوان دانشجوی کالج اقامت داشته باشد.

منطقه شهرداری کالج دونا کدام منطقه است و در چه سطحی است؟

منطقه 1 شهر بوداپست.  با توجه به نزدیکی کالج به رودخانه دانوب محل و منظره جذابی دارد.

آیا نزدیک کالج دونا ایستگاه های حمل و نقل عمومی وجود دارد؟

بله، بوداپست دومین سیستم حمل و نقل عمومی دنیا را دارد و اصولا شما بابت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مشکلی نخواهید داشت.

آیا هزینه واکسن ها به شهریه دانشگاه افزوده می شود؟

خیر، دانشجویان هزینه های مربوط به واکسیناسیون را پرداخت می کنند.

کالج دونا دوره های تابستانی هم دارد؟

خیر، کالج دونا فقط در دو ترم برگزار می شود که شروع آن از مارچ و فوریه است.

چطور می توانیم جزوه های پری مدیکال کالج دونا رو تهیه کنیم؟

به محض ثبت نام و ورود به کالج شما می ‎توانید جزوات را از خود کالج تهیه کنید.

آیا ریاست کالج بین المللی دونا ایرانی است؟

بله آقای مهندس هاشم مدیریت کالج بین ‎المللی دونا رو عهده دار هستند.

آیا با اقامت کالج اوسینا می توان درخواست ویزای الحاق کرد؟

بله، شما به عنوان شهروند حوزه ی شنگن می توانید از همه ی خدمات استفاده کنید.

آیا بیمه دانشجویی کالج دونا در سایر کشورها هم اعتبار دارد؟

دانشجویان دارای بیمه تحت پوشش بیمه جنرال خواهند بود. این بیمه فقط در مجارستان معتبر است و به هر دلیلی مجارستان را ترك می كنید برای دوره ای كه در خارج از مجارستان اقامت دارید باید بیمه اضافی بخرید.

آیا شهریه برای دانشجویانی که پذیرش ترم ژانویه می گیرند کمتر است؟

خیر، تعداد کلاس ها در هفته بیشتر و ترم به صورت فشرده برگزار می شود.

کالج دونا در کدام قسمت شهر بوداپست هست؟

شهر بوداپست توسط رودخانه دانوب به دو قسمت بودا و پست تقسیم میشه و کالج دونا در قسمت بودا قرار دارد.

در صورت ریجکتی شهریه بازگردانده می شود؟

بله غیر از هزینه اپلیکیشن فی الباقی کاملا عودت داده می شود. البته طبق روال دونا کالج، باید استعلام ریجکتی شما از اداره مهاجرت به کالج داده شود.

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.