موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
دانشگاه سنت اشتوان ( سنت استفان )
خانه » مقالات دانشگاه های مجارستان » دانشگاه سنت اشتوان ( سنت استفان )

فهرست مطالب

دانشگاه سنت اشتوان

دانشگاه سنت اشتوان یا سنت استفان  Szent István (SZIU)، یکی از برجسته ترین موسسات آموزش عالی مجارستان، شامل هشت دانشکده مختلف و میزبان حدود 15000 دانشجو است.

پردیس‌های دانشگاه سنت استفان، جز زیباترین ساختمان‌های مجارستان و بوداپست هستند که به دانشجویان و کارکنان محیطی زیبا و آرام برای درس خواندن ارائه می‌دهند.

دانشگاه سنت اشتفان
دانشگاه سنت اشتفان

دانشگاه سنت اشتفان که قدمت بخشی از تاریخ آن به بیش از دو قرن پیش می‌رسد، سنت های غنی کشاورزی در مجارستان را با فناوری پیشرفته ترکیب می کند تا نیازهای دانشجویان خود را در بازارهای کار رقابتی امروز برآورده کند.

در هشت دانشکده دانشگاه سنت استفان، دوره‌هایی در طیف گسترده ای از موضوعات مختلف از جمله علوم طبیعی و محیط زیست، مهندسی مواد غذایی، باغبانی، معماری منظر، مهندسی مکانیک تا اقتصاد بازرگانی، علوم اجتماعی، معماری و علوم بهداشتی ارائه می شود.

 اساتید دانشگاه سنت اشتوان اهمیت بین المللی شدن را درک می کنند و انواع فعالیت های بین المللی را در میان دانشجویانشان ترویج می کنند. این دانشگاه با همکاری‌های بین‌المللی و شرکت در سمینارهای متنوع تقریباً در هر قاره، دانشجویان و کارکنانش را تشویق می کند که در مقیاس جهانی برای کسب و به اشتراک گذاری دانش که برای موفقیت در دنیای مدرن امروز ما ضروری هستند فعالیت کنند.

دانشگاه سنت اشتوان این امر را سنگ بنای آینده ای روشنتر می دانند و به اینکه بخشی از این آینده روشن است مفتخر است.

دانشگاه سنت استفان
دانشگاه سنت اشتفان

تاریخچه دانشگاه سنت اشتوان

تاریخچه تحصیلات عالی در زمینه مهارت های کشاورزی در مجارستان به دویست سال قبل باز می گردد. ایده تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی مستقل با توجه به مقتضیات عصر و الگوبرداری از  اکثر کشورهای اروپای شمالی و غربی در اوایل دهه 1900 مطرح شد. تحصیلات دانشگاهی در علوم کشاورزی پس از جنگ جهانی اول در گروه کشاورزی دانشکده اقتصاد دانشگاه بوداپست در سال 1920 آغاز شد.

در سال 1945، اولین دانشگاه تخصصی علوم کشاورزی در مجارستان در بوداپست با چهار دانشکده تاسیس شد. هدف و مأموریت این دانشگاه گردآوری علوم کشاورزی، دامپزشکی، علوم جنگلداری ، علوم باغ و تاک و اقتصادی در پنج شهر کشور مجارستان بود. به منظور تضمین شرایط ایده آل برای برای آموزش عملی، دانشکده های زراعت، دامپروری، اقتصاد کشاورزی و مکانیزاسیون علوم کشاورزی مجارستان به گودولو که در نزدیکی بوداپست قرار دارد منتقل شدند.

پردیس های دانشگاه سنت اشتوان در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین پردیس‌های دانشگاهی مجارستان هستند که در منطقه‌ ای زیبا، در عین حال که در کنار زمین‌های ورزشی دانشگاه و جنگل‌های طبیعی قرار دارند در مجاورت پایتخت نیز هستند.

سنت اشتوان
سنت اشتوان

دانشکده های دانشگاه سنت اشتوان

دریافت پذیرش از دانشگاه سنت اشتوان در سال‌های گذشته رقابتی بوده و علاقه‌مندان به تحصیل در آن باید رزومه و بکگراند قوی از خود نشان دهند.

پذیرش در دانشگاه سنت اشتوان بسته به مقطع و رشته‌ای که انتخاب میکنید میتواند شرایط منفاوتی برای شما رقم بزند. از رقم شهریه تا موقعیت مکانی که برای زندگی انتخاب می‌کنید ولی کیفیت بالای آموزش و محیط زیبا در دل اروپا که این دانشگاه به دانشجویانش ارائه میدهد در نهایت ارزش تمام این سختی‌ها را دارد.

دانشگاه  سنت اشتوان تلاش می کند تا به یک موسسه بین المللی پیشرو و مهم در زمینه آموزش عالی و دانش تبدیل شود. و به ارائه برنامه‌های آموزشی به روز و تخصصی برای دانشجویان ممتاز خود متعهد است. یکی از اهداف این دانشگاه آماده کردن دانشجویان برای محیط کار از طریق برقراری رابطه نزدیک با صنعت و تجارت است.

محوطه دانشگاه سنت اشتفان
محوطه دانشگاه سنت اشتفان

این دانشگاه همکاری نزدیک با شرکای تجاری خود، خدمت به پیشرفت اقتصادی و اجتماعی مجارستان، و همچنین کمک به نوسازی و توسعه روستاها در زمینه کشاورزی با آموزش، تحقیق و توسعه، مشاوره، و فعالیت های نوآوری برجسته را هدف اصلی خود میداند و به دنبال گسترش محبوبیت گزینه های شغلی در کشاورزی است. به همین علت تمرکز خود را تنها بر روی چند دانشکده مهم متمرکز کرده است تا کیفیت تحقیقات خروجی خود را افزایش دهد.

  • دانشکده علوم کشاورزی
  • دانشکده علم اقتصاد
  • دانشکده علوم طبیعی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علم مهندسی

بورسیه و کمک هزینه‌های دانشگاه سنت اشتوان

دانشگاه سنت استفان بورسیه و کمک هزینه های خصوصی و دولتی فراوانی را برای دانشجویانش فراهم کرده است تا با فراغت خاطر از دغذغه های تامین هزینه های تحصیل و زندگی تنها بر تحقیقات و آموزششان تمرکز کنند.

Erasmus+

Erasmus+ International Credit Mobility

CEEPUS

FAO Scholarship

Stipendium Hungaricum

Students at Risk

Dissertation Scholarship

Scholarship for Christian Young People

Hungarian Diaspora Scholarship

MATE International Scholarship Program (MISP)

Danube AgriFood master – DAFM

سنت استفان
محوطه دانشگاه سنت اشتفان

خوابگاه دانشگاه سنت استفان‌

شهر بوداپست، پایتخت مجارستان، در فاصله ای کوتاه از پردیس های دانشگاه سنت اشتوان قرار دارد مرکز آموزش، فرهنگ و سرگرمی این کشور سالانه پذیرای هزاران دانشجو از سراسر جهان است. دانشجویان دانشگاه سنت اشتفان می توانند صدها مسکن مناسب دانشجویی در این شهر بیابند. فاصله شهر بوداپست تا دانشکده گودولو که پردیس اصلی محسوب میشود با قطار حدود 30 دقیقه است.

دانشکده‌های مختلف دانشگاه سنت اشتوان هر کدام تعدادی واحد و خوابگاه برای دانشجویان خود را دارند ولی اولویت استفاده از آنها برای دانشجویان مقاطع بالا، دانشجوینی که ترم‌های آخر تحصیلی خود را میگذرانند و دانشجویان دارای بورسیه است.

برای مثال دانشجویان دانشکده گودولو Gödöllő Campus در واحدهای دونفره و چهارنفره اسکان داده میشوند. البته بعضی ازبورسیه‌های ارایه شده توسط دانشگاه سنت استفان هزینه اقامت داشنجو در خوابگاه را نیز پوشش میدهند.بقیه دانشکده‌ها نیز هر ساله تعداد محدودی خوابگاه برای دانشجویان تازه خود ارائه میدهند. میانگین اجاره مسکن دانشجویی در مجارستان بین 100 تا 500 یورو است که شامل هزینه بیمه درمانی در ماه نیز می باشد.

دانشگاه سنت اشتوان مجارستان
خوابگاه دانشگاه سنت استفان‌

شهریه ها و رشته های دانشگاه سنت استفان

مقطع لیسانس(8 ترم)

پردیس بوداپست پردیس Gödöllő پردیس Gyöngyös پردیس کاپوسوار
مهندسی مواد غذایی 2100 یورو در هر ترم مهندسی کشاورزی 2200 یورو در هر ترم مهندسی کشاورزی 2200 یورو در هر ترمبازرگانی و بازاریابی 2380 یورو در هر ترم
مهندسی باغبانی 2000 یورو در هر ترم مدیریت و مدیریت بازرگانی 2300 یورو در هر ترم مدیریت و مدیریت بازرگانی 2300 یورو در هر ترم مطالعات بین المللی 2380 یورو در هر ترم
 مهندسی محیط زیست 2200 یورو در هر ترم گردشگری و پذیرایی (8 ترم)عکاسی 2900 یورو در هر ترم
مهندسی مکانیک 2500 یورو در هر ترمکاردستی 1500 یورو در هر ترم
حفاظت و مدیریت حیات وحش 2500 یورو در هر ترمطراحی رسانه 1700 یورو در هر ترم
مطالعات فیلم و رسانه 1500 یورو در هر ترم
مقطع لیسانس
دانشگاه سنت اشتفان مجارستان
دانشگاه سنت اشتفان مجارستان

کارشناسی ارشد (4 ترم)

پردیس بوداپست پردیس Gödöllő پردیس Gyöngyös پردیس کاپوسوار پردیس Keszthely
  بیوتکنولوژی کشاورزی (گیاهی) 3000 یورو در هر ترم     بیوتکنولوژی کشاورزی (حیوانات یا گیاهان) 3000 یورو در هر ترم     توسعه تجارت 3000 یورو در هر ترم تغذیه حیوانات و ایمنی خوراک 2500 یورو در هر ترمحفاظت از گیاهان 3000 یورو در هر ترم
    مهندسی علوم و صنایع غذایی 3000 یورو در هر ترم     مهندسی مدیریت آب کشاورزی 3000 یورو در هر ترم     مدیریت و رهبری 3000 یورو در هر ترماقتصاد منطقه ای و محیطی 2500 یورو در هر ترم
    مهندسی ایمنی و کیفیت مواد غذایی 3000 یورو در هر ترم     مهندسی تولید گیاهی 3000 یورو در هر ترم     مدیریت گردشگری 3000 یورو در هر ترممهندسی توسعه روستایی 2500 یورو در هر ترم
    مهندسی باغبانی 3000 یورو در هر ترم     مهندسی محیط زیست 3000 یورو در هر ترمعکاسی 2600 یورو در هر ترم
    معماری منظر و طراحی باغ 2900 یورو در هر ترم     مدیریت و رهبری 3000 یورو در هر ترم
     مهندسی مکانیک 2800 یورو در هر ترم
     مهندسی توسعه روستایی 3000 یورو در هر ترم
     مدیریت زنجیره تامین 3000 یورو در هر ترم
     مهندسی مدیریت حیات وحش 3000 یورو در هر ترم
کارشناسی ارشد
دانشگاه سنت استفان مجارستان
دانشگاه سنت استفان مجارستان

سوالات متداول

رتبه دانشگاه سنت استفان چند است؟

رتبه QS دانشگاه SZENT ISTAN 1445 می باشد و رتبه THE دانشگاه سنت استفان 894 است.

میانگین شهریه دانشگاه سنت اشتوان برای دوره کارشناسی چقدر است؟

متوسط شهریه دانشگاه سنت اشتوان برای دوره کارشناسی 5000 دلار است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش دانشگاه سنت استفان چیست؟

گواهی پایان تحصیل از دبیرستان یا کالج معتبر، رزومه، کپی پاسپورت، عکس پرسنلی، ویزای دانشجویی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به مجارستان می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.