موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
کالج های مجارستان
خانه » مقالات کالج های مجارستان » کالج های مجارستان

فهرست مطالب

تحصیل در کالج های مجارستان

مجارستان کشوری زیبا در اروپای مرکزی با جمعیتی حدود 10 میلیون نفر است. این کشور به خاطر تاریخ غنی، معماری خیره کننده و فرهنگ متنوعی که دارد طول سالانه مقصد توریست ها و دانشجویان بین المللی زیادی است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا تحصیل در کالج های مجارستان میان دانشجویان بین المللی محبوب است. از جمله، استانداردها و کیفیت اروپایی سیستم آموزشی این کشور و کمتر بودن هزینه تحصیل در کالج های مجارستان که سبب شده دانشجویانی که منابع مالی محدودی دارند این کشور را به گزینه ای مقرون به صرفه برای ادامه تحصیل ببینند.

بهترین کالج های مجارستان آماده ارائه آموزش های تخصصی برای دانشجویان و دانش آموزانی هستند  که به دنبال یک تجربه یادگیری متمرکز و فشرده می گردند. از مزایای تحصیل در بهترین کالج های مجارستان میتوان به کمتر بودن نسبت دانشجو به هیئت علمی اشاره کرد،  این بدان معناست که دانشجویان می توانند توجه و حمایت شخصی بیشتری از اساتید دریافت کنند. علاوه بر این، بسیاری از کالج‌ های مجارستانی دارای ارتباطات قوی با کسب‌ و کارها و سازمان ‌های محلی هستند و می ‌توانند فرصت ‌های شبکه سازی ارزشمندی همراه با تجربه عملی که لازمه ادامه تحصیل و کار است را برای دانشجویان فراهم کنند.

تحصیل در کالج های مجارستانی می تواند راهی عالی برای غوطه ور شدن در فرهنگ جدید و تجربه زندگی در یک کشور خارجی باشد. مجارستان کشوری زیبا و تاریخی با میراث فرهنگی غنی است. با تحصیل در یهترین کالج های مجارستان، دانشجویان می توانند با فرهنگ و تاریخ مجارستان آشنا شوند و همچنین جاذبه ها و مکان های دیدنی این کشور را کشف کنند.

لیست بهترین کالج های مجارستان و رشته های آنها

تحصیل در کالج های مجارستان شاید یکی از راحت ترین راه های مهاجرت به اروپا باشد. کالج های زبان مجارستان دوره های آموزش زبان خارجی ( معمولا انگلیسی یا آلمانی) برای متقاضیان کار و تحصیل در اروپا برگزار می کنند، همچین بسیاری از کالج ها دوره های آمادگی پری مستر یا پری Ph.D و پرطرفدار تر از همه دوره پری مدیکال برای متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی و  پیراپزشکی نیز برگزار می کنند.

لیست بهترین کالج های مجارستان و رشته های آنها

کالج های زبان مجارستان دوره های آموزش زبان خارجی برای کسانی که پیشینه تحصیلی خوبی دارند اما در زبان آموزشی دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارند، تسلط ندارند ایده آل است. کالج زبان توسط چندین دانشگاه در مجارستان از جمله دانشگاه دبرسن و دانشگاه متروپولیتن بوداپست ارائه می شود. بسته به سطح مهارت زبانی که دانشجو می خواهد به آن دست یابد، این برنامه می تواند در عرض چند هفته تا چند ماه تکمیل شود.

لیست کالج های زبان مجارستان بلند بالاست، اکثر دانشگاه های مجارستان کالج زبان نیز دارند . دانشجویان می توانند به راحتی در دانشگاه مقصدشان یا شهر دلخواهشان پذیرش از کالج های زبان مجارستان بگیرند. بهتر است برای انتخاب بهترین کالج ممکن نسبت به شرایط و ویژگی های خاص کیس شما با کارشناسان آوای دانش مشورت کنید.

دوره آمادگی پری مستر یا پری Ph.D در مجارستان یک برنامه مقدماتی برای دانشجویان بین المللی است که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان هستند اما شرایط پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان را ندارند و یا برای کسانی که می خواهند دانش و مهارت های خود را قبل از شروع تحصیلات تکمیلی خود افزایش دهند. هزینه تحصیل در کالج های مجارستان نسبت به دانشگاه های مجارستان کمتر است و شما با تحصیل در بهترین کالج های مجارستان می توانید بدون ریسک هزینه زیاد نسبت به ادامه تحصیل در آن رشته تصمیم بگیرید.

بهترین کالج های مجارستان و رشته های آنها

دوره آمادگی پری مستر یا پری پی اچ دی توسط بهترین کالج های مجارستان مانند دانشگاه اروپای مرکزی و دانشگاه Eötvös Loránd ارائه می شود. این دوره معمولا یک سال تحصیلی به طول می انجامد و به زبان انگلیسی تدریس می شود و شامل موضوعات مرتبط با رشته تحصیلی خاصی است که دانشجو قصد دارد در برنامه کارشناسی ارشد یا دکتری خود دنبال کند.

این دوره یک پایه تحصیلی محکم در زمینه تحصیلی خاص برای دانشجویان فراهم می کند و به آنها کمک می کند تا مهارت های مطالعه و توانایی های تفکر انتقادی مورد نیاز برای موفقیت در تحصیلات تکمیلی را توسعه دهند. علاوه بر این، به دانشجویان این فرصت را می دهد تا با سیستم آموزشی مجارستان و فرهنگ این کشور آشنا شوند. از معروف ترین دوره های پری مستر مجارستان می شود به کالج وکرله، متروپلیتن بوداپست، کالج اوسینا و کالج دونا مجارستان اشاره کرد.

دوره پری مدیکال در مجارستان برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است که مایلند حرفه پزشکی را در مجارستان دنبال کنند. این دوره ها که در بهترین کالج های مجارستان تدریس میشوند یک فرصت عالی برای دانشجویانی است که شرایط کسب پذیرش از دانشگاه های پزشکی در مجارستان را ندارند و یا برای کسانی که می خواهند قبل از شروع تحصیل پزشکی دانش و مهارت خود را افزایش دهند.

یکی از محورهای اصلی این دوره ها آماده سازی دانشجوبان برای آزمون های ورودی پذیرش از دانشکده های پزشکی در مجارستان است. این امتحانات بسیار رقابتی هستند و هدف دوره های پیش پزشکی تجهیز دانشجویان به دانش و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت است. از معروفترین کالج های پزشکی مجارستان می شود به کالج مک دنیل بوداپست، کالج اوسینا، کالج دونا، سملوایز و دبرسن اشاره کرد.

شرایط کلی ورود به کالج مجارستان و هزینه ها

شرایط کلی پذیرش تحصیلی در کالج های مجارستان بسته به نوع برنامه و موسسه ارائه دهنده آن متفاوت است. با این حال، برای تحصیل در کالج های مجارستان شما نیاز به مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن را دارید. همچنین بعضی از برگزار کنندگان دوره های پری مستر و پری Ph.D مثل دانشگاه متروپلیتن نمره ایلتس 5.5 را نیز از دانشجو می خواهند.

کالج های پزشکی پری مدیکال و کالج های زبان مجارستان هیچ مدرک و آزمون زبانی از دانشجویان نمی خواهند و شما می توانید بدون نمره زبان برای تحصیل در کالج های مجارستان درخواست دهید.

 هزینه تحصیل در کالج های مجارستان نیز بر اساس موسسه و برنامه متفاوت است. بهتر است برای تحقیق در مورد برنامه های مختلف و یافتن بهترین گزینه که متناسب با بودجه و اهداف دانشگاهی شماست و همچین اطلاع راجع به بورسیه ها و کمک های مالی مختلف با کارشناسان با تجربه ما در ، آوای دانش، مشورت کنید.

هزینه تحصیل در کالج های مجارستان

شهریه بعضی از بهترین کالج های مجارستان در سال جاری

  • کالج پزی مدیکال مک دنیل: 7000یورو
  • کالج پری مدیکال اوسینا: 7900یورو
  • کالج زبان و پری مستر اوبسینا مجارستان: 5900یورو
  • کالج پری مدیکال دونا: 6500یورو
  • کالج زبان و پری مستر دونا: 5650یورو

مدارک لازم جهت دریافت ویزا  و ورود به کالج مجارستان

اخذ ویزای دانشجویی مجارستان یکی از استرس زا ترین مراحل مهاجرت برای دانشجویان محسوب می شود. شما برای ورود و تحصیل در کالج های مجارستان نیاز به ویزای تحصیلی این کشور دارید. قبل از تکمیل فرم و اخذ نوبت حتما چندین باره مدارک مورد نیاز، ترجمه آنها و مدارک مرتبط با تمکن مالی را بررسی کنید و در باره هر گونه الزامات یا مدارک اضافی که ممکن است برای پذیرش مورد نیاز باشد با مشاور خود مشورت کنید و مطمئن شوید کسری مدارک یا اشتباه در ترجمه باعث ریجکتی شما نشود.

مدارک لازم جهت دریافت ویزا  و ورود به کالج مجارستان

در اینجا چک لیستی کوتاه از بعضی از مدارکی که برای روز سفارت باید همراهتان باشد آماده کردیم.

گذرنامه

پاسپورت معتبر مهمترین مدرکی است که دانشجویان بین المللی برای ورود به مجارستان و تحصیل در کالج های مجارستان به آن نیاز دارند. گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از مدت اقامت دانشجو در مجارستان معتبر باشد. دانشجویان بین المللی قبل از درخواست ویزای دانشجویی باید اطمینان حاصل کنند که پاسپورت آنها به روز است.

نامه پذیرش از کالج

برای درخواست ویزای دانشجویی، دانشجویان بین المللی باید نامه پذیرش از یک کالج در مجارستان داشته باشند. در نامه پذیرش باید نام دانشجو، برنامه تحصیلی، مدت تحصیل و میزان شهریه و هزینه تحصیل در کالج ذکر شود.

تحصیل در کالج های مجارستان

مدارک تحصیلی

ترجمه مدارک تحصیلی مورد نیاز برای اخد ویزا و تحصیل در کالج های مجارستان بسته به هر پرونده، کالج و رشته متفاوت است. بطور کلی مدارک و ریزنمرات مدارج قبلی تحصیلی شما از جمله دبیرستان، پیش دانشگاهی در صورت وجود، لیسانس و کارشناسی ارشد باید ترجمه شود و تاییدیات لازم را موقع تحویل به سفارت داشته باشد.

اثبات تمکن مالی

دانشجویان بین المللی باید مدارکی مبنی بر تمکن مالی برای تامین هزینه تحصیل در کالج های مجارستان و زندگی در طول اقامت خود در مجارستان ارائه دهند. نامه تمکن مالی یکی از پیچیده ترین و مهم ترین مرحله درخواست ویزا است. دانشجویانی که قصد اقدام برای ویزای تحصیلی را مجارستان را دارند باید حتما با یک کارشناس خبره و با تجربه مشورت کنند تا ریسک ریجکتی را به حداقل برسانند. کارشناسان ما در آوای دانش با 14سال تجربه در زمینه دریافت ویزا و پذیرش آماده کمک به شما هستند.

کالج اوسینا

بیمه سلامت

دانشجویان بین المللی باید دارای بیمه درمانی معتبری باشند که هزینه های پزشکی آنها را در مجارستان پوشش می دهد. بیمه نامه درمانی باید برای تمام مدت اقامت دانشجو در مجارستان معتبر باشد.

گواهی عدم سو پیشینه

برای تحصیل در کالج های مجارستان ممکن است دانشجویان بین المللی ملزم به دریافت گواهی سوپیشینه باشند. این گواهی حاکی از عدم سوء پیشینه دانشجو است.

مزایای ورود به کالج های مجارستان و ویزای تحصیلی

شهریه مقرون به صرفه

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در کالج های مجارستان، هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه است. در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر هزینه تحصیل در کالج‌ های مجارستان کمتر است، که سبب شده این کشور به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی که به دنبال تحصیل با کیفیت بالا و با هزینه مناسب هستند تبدیل شود.

کالج دونا مجارستان

تنوع فرهنگی

مجارستان کشوری از نظر فرهنگی متنوع است که پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. تحصیل در کالج های زبان مجارستان فرصتی را برای دانشجویان فراهم می کند تا فرهنگ جدیدی را تجربه کنند، زبانی جدید بیاموزند و دوستان جدیدی با زمینه های مختلف پیدا کنند. تاریخ غنی و صحنه هنری پر جنب و جوش این کشور نیز یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد را فراهم می کند. دانشجویان می توانند در رویدادهای فرهنگی مختلف از جمله جشنواره ها، کنسرت ها و نمایشگاه ها شرکت کنند.

دسترسی به اتحادیه اروپا

مجارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان بین المللی امکان دسترسی به بازار کار گسترده تر اروپا را می دهد. این می تواند یک مزیت قابل توجه برای دانشجویانی باشد که پس از اتمام تحصیلات خود به دنبال کار در اروپا هستند. بسیاری از بهترین کالج های مجارستان برنامه های کارآموزی و کاریابی را برای کمک به دانشجویان پس از فارغ التحصیلی ارائه می دهند. به عنوان مثال، مدرسه بازرگانی بوداپست یک مرکز شغلی برای حمایت از دانشجویان در یافتن بهترین فرصت های شغلی ممکن دارد.

کالج های زبان مجارستان

ویزای تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان نسبتا ساده تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است و این کشور سیاست دوستانه ای برای ویزای دانشجویان بین المللی دارد. ویزای مجارستان به دانشجویان اجازه می دهد تا در طول تحصیل خود در مجارستان به راحتی به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. ( برای دیدن لیست این کشورها اینجا کلیک کنید) فرآیند ویزای مجارستان نسبتاً سریع است و اکثر درخواست‌ها ظرف چند هفته پردازش می‌شوند.

جمع بندی

تحصیل در کالج های مجارستان فرصتی استثنایی برای داوطلبین تحصیل در خارج از کشور فراهم می کنند تا بتوانند با هر پیشینه ای در رشته مورد علاقه شان پذیرش بگیرند و ادامه تحصیل دهند. پر طرفدارترین کالج های مجارستان کالج های پزشکی و کالج های زبان مجارستان هستند. این دوره ها علاوه بر آماده سازی دانشجویان برای موفقیت در امتحانات ورودی دانشگاه های به آنها فرصت می دهند تا قبل از آغاز تحصیل در دانشگاه به زندگی به دور از خانواده در کشوری اروپایی عادت کنند.

کالج های زبان مجارستان نیز مختص افرادیست که قصد ادامه تحصیل و یا کار در اتحادیه اروپا دارند اما عبور از مانع یادگیری زبان دوم برایشان مشکل است. این کالج ها فرصت یادگیری زبان در محیطی انگلیسی زبان و همچنین فرصت شبکه سازی در اروپا را می دهند.

اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که قصد مهاجرت سریع و آسان به اروپا را دارید تحصیل در بهترین کالج های مجارستان بهترین انتخاب برای شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به روند اخذ پذیرش و تحصیل در مجارستان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

1 دیدگاه در “کالج های مجارستان

  1. مریم درویشی گفت:

    چه خوب❤❤❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.