موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
تحصیل رشته حسابداری در مجارستان در سال 2024
خانه » دسته‌بندی نشده » تحصیل رشته حسابداری در مجارستان در سال 2024

فهرست مطالب

رشته ی حسابداری یکی از سخت ترین و در عین حال جذاب ترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. در علم حسابداری، افراد به تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی و غیر مالی می پردازند. تحصیل رشته حسابداری از محبوب ترین راه ها برای مهاجرت به شمار می رود. کشور مجارستان نیز دارای دانشگاه ها و مؤسسات بسیار معتبر بین المللی بوده که همین امر سبب شده تا افراد بیشتری به فکر ادامه ی تحصیل در مجارستان در رشته حسابداری در مجارستان باشند.

در این نوشته به صورت دقیق به تحصیل رشته حسابداری در مجارستان در سال 2024 می پردازیم؛ پس اگر علاقه مند به ادامه ی تحصیل رشته حسابداری در مجارستان هستید، پیشنهاد ما این است که تا آخر این مقاله همراه ما باشید؛ در صورتی که پس از خواندن مطلب، پرسشی ذهن شما را درگیر کرده بود، حتماً از ما بپرسید.

تحصیل رشته حسابداری در مجارستان

با آنکه تحصیل پزشکی در مجارستان و همینطور تحصیل دندانپزشکی در مجارستان از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما تحصیل رشته حسابداری نیز در سال های اخیر رشد زیادی را تجربه کرده است. فارغ التحصیلان رشته ی حسابداری در مجارستان، می توانند به راحتی در شرکت های مختلف بین المللی و مجاری استخدام شده و حقوق های خوبی دریافت نمایند.

تحصیل رشته حسابداری در مجارستان

حداقل حقوق برای افرادی که تحصیل رشته حسابداری در مجارستان را انتخاب نمودند، 460 یورو خواهد بود. البته لازم به ذکر است، با افزایش تجربه ی کاری و پیشرفت در رشته ی حسابداری، قاعدتاً به میزان حقوق شما در ماه، افزوده شده و حتی به 3.000 یورو در ماه نیز خواهد رسید. از آنجایی که تحصیل رشته حسابداری طبق قوانین پیچیده ی مالی مجارستان، از اهمیت زیادی برخوردار است، متقاضیان می توانند بر روی پیشرفت سریع و افزایش حقوق خود حساب کنند.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در مجارستان

مهم ترین نکته ای که در مورد شرایط تحصیل رشته حسابداری در مجارستان وجود دارد، ارائه ی رزومه ی تحصیلی و کاری قوی است. هزینه ی پایین زندگی در مجارستان و عدم نیاز به ارائه ی مدرک زبان، سبب شده تا افراد زیادی خواهان تحصیل رشته حسابداری در مجارستان باشند. پس لازم است با ارائه ی مدارک و رزومه ی قوی، شانس خود را برای اخذ پذیرش در دانشگاه های معتبر مجارستان، بالا ببرید.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در مجارستان

در این قسمت به معرفی بهترین دانشگاه ها، جهت تحصیل رشته حسابداری در مجارستان خواهیم پرداخت.

 بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته حسابداری در مجارستان

بهترین دانشگاه های مجارستان جهت تحصیل رشته حسابداری به شرح ذیل هستند (رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس شاخص QS که معتبر ترین مؤسسه برای رتبه بندی جهانی دانشگاه ها است، طبقه بندی شده است):

 بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته حسابداری در مجارستان

نام دانشگاه رتبه در QS
دانشگاه کوروینوس 351-400
دانشگاه IBS 501-510
دانشگاه دبرسن 671-680
دانشگاه الته 701-710
دانشگاه میشکولتس 1200-1400

هزینه تحصیل رشته حسابداری در مجارستان

هزینه تحصیل رشته حسابداری در مجارستان با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. در این بخش به صورت کامل هزینه تحصیل رشته حسابداری در مجارستان را در 5 دانشگاه برتر تحصیل رشته حسابداری، بررسی خواهیم کرد.

همچنین بخوانید: هزینه های تحصیل در مجارستان 2024

هزینه تحصیل رشته حسابداری در مجارستان

هزینه تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه کوروینوس

در مقطع کارشناسی: 2.800 یورو در هر ترم

در مقطع کارشناسی ارشد: 3.700 یورو در هر ترم

هزینه تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه الته

در مقطع کارشناسی: 2.000 یورو در هر ترم

در مقطع کارشناسی ارشد: 2.500 یورو در هر ترم

هزینه تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه IBS

در مقطع کارشناسی: 3.700 یورو در هر ترم

در مقطع کارشناسی ارشد: 5.900 یورو در هر ترم

هزینه تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه دبرسن

در مقطع کارشناسی: 3.200 یورو در هر ترم

در مقطع کارشناسی ارشد: 3.500 یورو در هر ترم

هزینه تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه دبرسن

در مقطع کارشناسی ارشد: 2.500 یورو در هر ترم

در مقطع دکتری: 3.500 یورو در هر ترم

مدارک مورد نیاز تحصیل رشته حسابداری در مجارستان

پیش از اینکه به شرح مدارک مورد نیاز تحصیل رشته حسابداری در مجارستان بپردازیم، بهتر است به این نکته اشاره نماییم که پیش از هر گونه اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان، باید از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید. ارائه ی نامه ی پذیرش دانشگاه مورد نظر به اداره ی مهاجرت از ضروری ترین مدارکی است که باید به همراه داشته باشید، تا بتوانید ویزای تحصیلی را گرفته وبه تحصیل رشته حسابداری در مجارستان بپردازید.

مدارک مورد نیاز تحصیل رشته حسابداری در مجارستان

در ادامه به برخی دیگر از مدارک مورد نیاز جهت تحصیل رشته حسابداری در مجارستان خواهیم پرداخت. به صورت کلی، هر دانشگاه، مدارک مخصوص خود را از شما درخواست خواهد کرد؛ اما به صورت کلی مدارک زیر از مهم ترین اسنادی است که باید به اداره ی مهاجرت تحویل دهید که به شرح ذیل هستند:

  • اصل و کپی گذرنامه ی معتبر با حداقل 6 ماه مدت اعتبار
  • فرم پر شده ی درخواست ویزای تحصیلی
  • نامه ی پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • انگیزه نامه
  • عکس رنگی جدید که حداقل 3 ماه گذشته گرفته باشید
  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات به همراه ترجمه ی آنها به زبان انگلیسی
  • سند مالکیت یا اجاره نامه همراه با ترجمه برای اثبات محل اقامت خود در مجارستان
  • گواهی تمکن مالی و گردش مالی 5 ماهه ی گذشته

کلام آخر

در این مقاله به بررسی کامل از تحصیل رشته حسابداری در مجارستان پرداختیم. در انتها بهتر است بدانید که با آنکه دانشگاه های مجارستان از شما نمی خواهند مدرک زبانی برای ورود ارائه نمایید، اما از طریق مصاحبه ی سفارت و آزمون های ورودی، مقدار دانش زبان انگلیسی شما را مورد سنجش قرار خواهند داد. پیشنهاد ما این است که سطح زبان انگلیسی خود را حداقل تا B2 افزایش داده و برای سؤالات سفارت آماده شوید.

مؤسسه ی آوای دانش آیریا در خصوص اعزام دانشجو به مجارستان و اروپا تخصص دارد. اگر علاقه مند به تحصیل رشته حسابداری در مجارستان هستید، می توانید با مشاوران مجرب ما تماس گرفته و از مشاوره ی رایگان بهره مند شوید؛ یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما ارتباط بگیریم.

از ابتدا تا انتها با شما هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.