موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
آزمون ورودی دانشگاه سگد
خانه » مقالات دانشگاه های مجارستان » آزمون ورودی دانشگاه سگد

فهرست مطالب

آزمون ورودی دانشگاه سگد

کلیات و دروس آزمون ورودی دانشگاه سگد

آزمون ورودی دانشگاه سگد برای کلیه برنامه های علوم بهداشتی با همکاری نمایندگانی مثل آوای دانش از پایان فوریه تا اواسط ژوئیه هر هفته به صورت آنلاین برگزار می شود.برای اطلاع از تاریخ امتحانات ورودی دانشگاه سگد، لطفا مرتب تقویم سایت دانشگاه را بررسی کنید. متقاضیان شرکت در آزمون ورودی می توانند در حداکثر دو آزمون در طول یک دوره ثبت نام شرکت کنند.

آزمون ورودی این دانشگاه از دو بخش کتبی و شفاهی که شامل زیست شناسی، شیمی (شامل آلی، معدنی و بیوشیمی) و زبان انگلیسی است، تشکیل شده است. البته در بعضی شرایط خاص دانشجویان می توانند به جای شیمی درس فیزیک را امتحان دهند.

بخش کتبی آزمون ورودی دانشگاه سگد در پلت فرم آزمون آنلاین دانشگاه Coospace انجام می شود. در طول این آزمون متقاضیانی باید در اتاق تنها باشند و دوربین و میکروفونشان روشن بماند. در آزمون ورودی دانشگاه سگد دانش آموزان 80 دقیقه زمان دارند تا به تمام سوالات پاسخ دهند. هیچ محدودیت زمانی برای سوالات به طور جداگانه اعمال نمی شد و داوطلبین می توانند سوالات را با روند زمانی دلخواه خودشان پاسخ دهند. متقاضیان باید توجه داشته باشند در صورتیکه که بدون انصراف در موعد تعیین شده از آزمون، سر جلسه حاضر نشوند، نتیجه آزمون مردودی خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، مقاله آزمون های ورودی دانشگاه های مجارستان را مطالعه کنید.

کلیات و دروس آزمون ورودی دانشگاه سگد

هر آزمون شامل سه بخش است: 20 سوال چند گزینه ای زیست شناسی، 20 چند گزینه ای سوال شیمی( برای آزمون شیمی به جدول تناوبی و ماشین حساب نیاز دارید، لطفاً قبل از شروع آزمون آنها را آماده کنید.) و 20 سوال چند گزینه ای زبان انگلیسی ( انگلیسی عمومی و پزشکی). برای پاسخ به هر سوال شما باید یک گزینه را از بین 4-5 گزینه ارائه شده انتخاب کنید، بعد از انتخاب یک پاسخ می توانید به سؤال بعدی بروید.

نمی توان از سوالی بدون پاسخ عبور کرد و باید حتما به تمام سوالات آزمون پاسخ دهید، هر پاسخ صحیح معادل 1 امتیاز است در صورت پاسخ اشتباه هیچ امتیازی کسر نخواهد شد و آزمون ورودی دانشگاه سگد نمره منفی ندارد.

بخش شفاهی آزمون، مصاحبه با استاد دانشگاه، از طریق زوم انجام می شود و حدود 20 دقیقه طول می کشد. لطفاً توجه داشته باشید که مصاحبه ممکن است توسط ممتحن ضبط شود.  پس از گفتگو در مورد مسائل عمومی پزشکی مانند میزان علاقه و تعهد دانشجو نسبت به رشته انتخابی، 2 سوال در زیست شناسی و 2 سوال در شیمی در زبان انگلیسی از شما پرسیده می شود.

برنامه زمانبندی آزمون شفاهی پس از آزمون کتبی اعلام خواهد شد.

نحوه ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه سگد

داوطلبین باید درخواست حضور در امتحان ورودی دانشگاه سگد را حداکثر 10 روز کاری قبل از تاریخ امتحان انتخابی در سیستم ثبت و تکمیل کرده باشند. ثبت نام آزمون تنها در صورتی تکمیل شده محسوب می شود که کمیته پذیرش دانشگاه درخواست شما ارزیابی کرده و دعوتنامه حضور در آزمون ورودی را از دانشگاه دریافت شده باشید.

لطفاً توجه داشته باشید که در هر جلسه امتحان دانشگاه میزبان تقریباً  40 دانش آموز خواهد بود پس برای برنامه ریزی بهتر و اطمینان از رزرو امتحان در اسرع وقت اقدام کنید.

شروط و پیش نیاز های شرکت در آزمون

متقاضیان باید انتهای سال میلادی (تا 31 دسامبر) که تحصیل خود را آغاز کرده اند بالای 18 سال سن داشته باشند.

فارغ التحصیلان دبیرستان ها یا کالج ها و دانشگاه های معتبر می توانند در آزمون ورودی شرکت کنند. بر اساس تصمیم کمیته پذیرش دانشگاه سگد، دانشجویانی که در سال آخر تحصیلات دبیرستان خود نمره قبولی در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی یا زبان انگلیسی را کسب نکرده اند، امکان درخواست پذیرش برای دانشگاه سگد را ندارند.

شروط و پیش نیاز های شرکت در آزمون

داوطلبانی که در سال آخر دبیرستان  خود هستند اما هنوز گواهی پایان تحصیل یا دیپلم خود را دریافت نکرده اند، می توانند برای پذیرش و ثبت نام در آزمون ورودی اقدام کنند اما باید گواهی اشتغال به تحصیل را در سیستم ثبت نام بارگزاری کنند.

شرایط ویژه برای متقاضیان رشته فیزیوتراپی و پرستاری

اگر داوطلب فقط برای رشته های فیزیوتراپی و پرستاری درخواست دهند، امتحان ورودی آنها در دانشگاه سگد فقط شامل ارزیابی مهارت زبان انگلیسی خواهد بود. در صورت درخواست همزمان برای پذیرش در برنامه های پزشکی عمومی، دندانپزشکی یا داروسازی، داوطلب باید در آزمون ورودی عادی شرکت کند.

شرایط ویژه ازمون ورودی دانشگاه سگد برای متقاضیان برخی رشته ها

هزینه شرکت در آزمون ورودی دانشگاه سگد

همه داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون هستند باید هزینه آزمون ورودی را قبل از اتمام فرصت پرداخت کنند. ذکر این نکته ضروری است که هزینه پرداختی غیرقابل استرداد است، به این معنی که داوطلبان در صورتی که ثبت نام خود را لغو کنند یا به هر دلیلی نتوانند در آزمون شرکت کنند، وجه مسترد نخواهد شد. هزینه شرکت در آزمون ورودی دانشگاه سگد و بررسی پرونده پذیرش متقاضیان امسال 300 یورو خواهد بود.

هزینه شرکت در ازمون

نمونه سوالات آزمون ورودی دانشگاه سگد

آزمون ورودی دانشگاه سگد معمولا شامل دروس زیست شناسی، شیمی، زبان انگلیسی و فیزیک است. داوطلبین می توانند برای آزمون بین شیمی و فیزیک انتخاب کنند. برای مشاهده نمونه سوالات روی لینک های زیر کلیک کنید.

جهت مشاهده نمونه سوالات بیشتر می توانید به مقاله نمونه سوالات آزمون ورودی دانشگاه سگد مراجعه فرمائید.

آیا احساس می کنید برای شرکت در امتحان آمادگی کافی را ندارید؟

آیا احساس می کنید برای شرکت در امتحان آمادگی کافی را ندارید؟

بهتر است ابتدا در دورهای کالج پزشکی ثبت نام کنید. می توانید برای آشنایی بیشتر مقاله آشنایی با کالج های مجارستان را مطالعه کنید. در این دوره ها تدریس های لازم برای موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مجارستان صورت می گیرد و پس از اتمام دوره دانشجویان برای امتحان ورودی به خوبی آماده هستند.  

اگر تمایل دارید امسال در آزمون ورودی دانشگاه سگد شرکت کنید لطفا فرم زیر را تکمیل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.