موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان 2024  + رنکینگ و هزینه تحصیل
خانه » اطلاعات » بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان 2024  + رنکینگ و هزینه تحصیل

فهرست مطالب

بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان 2024  + رنکینگ و هزینه تحصیل

علاقه مندان به رشته پزشکی می توانند با مهاجرت به مجارستان و استفاده از بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان به هدف خود برسند. افراد با تحصیل در دانشگاه هایی که رتبه ‌ای مناسب در بین بهترین دانشگاه ‌های پزشکی جهان دارند، می توانند از مزایای متعددی مانند کیفیت آموزش بالا،امکان تحصیل به زبان انگلیسی و … بهره‌ مند شوند؛ در حالی که شهریه ‌ای مناسب برای دانشگاه خود می پردازند.

به دلیل درآمدی که پزشکان و دندانپزشکان کسب می نمایند و موقعیت اجتماعی این قشر، این رشته ها پر متقاضی هستند. یکی از مزیت های کشور مجارستان، داشتن دانشگاه های پزشکی بسیار با کیفیت و مورد تأیید وزارت بهداشت کشور ایران است.

در این مقاله قصد داریم، شرح کاملی از شرایط تحصیل رشته ی پزشکی در کشور مجارستان و بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان  داشته و به شما عزیزان این مؤسسات را معرفی نماییم. اگر به تحصیل پزشکی در مجارستان علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

شرایط و قوانین تحصیل پزشکی در کشور های گوناگون متفاوت است. به طور مثال افرادی که تحصیل در این رشته را در آمریکا یا کانادا انتخاب نموده اند، باید ابتدا در رشته های علوم پایه در مقطع لیسانس تحصیل نمایند و پس از اخذ مدرک لیسانس، در آزمون پزشکی شرکت نموده و با کسب نمره ی قبولی وارد دانشگاه گردند. در کشور انگلستان، دانشجویان در ابتدا دوره ی دو ساله A-LEVEL را می گذرانند؛ سپس در صورت داشتن سطح علمی بالا، به مدت 5 سال در دانشگاه مشغول به تحصیل پزشکی می گردند؛ اما در مجارستان و به خصوص بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان، شرایط متفاوت است.

دانشگاه پزشکی مجارستان علاوه بر معتبر بودن دانشگاه های مجارستان و استفاده از بهترین اساتید، یکی از دلایل اساسی انتخاب مجارستان جهت تحصیل پزشکی، کوتاه بودن مدت زمان تحصیل در رشته ی پزشکی و دندان پزشکی در این کشور است. مدت زمان تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در این کشور به ترتیب شش سال و پنج سال است. دانشجویان برای ادامه ی تحصیل در رشته های علوم پزشکی، باید در آزمون ورودی دانشگاه پذیرفته شوند.

در واقع برخلاف ایران که برای ورود به رشته های مختلف، آزمون کنکور برگزار می گردد، در این کشور، دانشجویان برای ورود به بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان، بایستی در آزمون ورودی همان دانشگاه ثبت نام نمایند. آزمون ورودی دانشگاه پزشکی شامل دروسی مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و…  بوده و برای شرکت در این آزمون، تسلط بر زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت است. البته در بعضی از دانشگاه ها می توان به زبان آلمانی یا مجاری تحصیل کرد. دوره ی تحصیل شما به هر زبانی که باشد، اگر پس از اتمام تحصیل قصد کار در کشور مجارستان را دارید، باید به زمان مجاری تسلط کافی پیدا کنید.

دانشجویان برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان باید ویزای توریستی اخذ کرده و در آزمون شرکت نمایند؛ البته بسیاری از دانشجویان نیز برای آشنا شدن با مواد و شرایط آزمون، در دوره های پیش پزشکی مجارستان ثبت نام می کنند. در حقیقت کسانی که سطح زبان پایین تری داشته یا تمایل آشنایی بیشتر با شرایط آزمون را دارند، این دوره ی یک ساله ی پیش پزشکی را می گذرانند.

در ادامه می خواهیم بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان را به شما معرفی کنیم و به بررسی تحصیل در هر کدام بپردازیم.

بهترین دانشگاه های پزشکی مجارستان

علاوه بر دلایلی که ذکر کردیم، معتبر بودن مدرک تحصیل دانشجویان، در کل اتحادیه ی اروپا و کشور های دیگر، یکی از دلایل محبوبیت دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان است. در اصل، دانشگاه های مجارستان هم در حوزه ی رشته های مهندسی مانند دانشگاه بین المللی فنی و مهندسی بوداپست و هم در رشته های پزشکی از اعتبار بسیار زیادی برخوردار هستند.

اعتبار دانشگاه از این نظر اهمیت دارد که افراد پس از فارغ  التحصیلی بتوانند به سرعت وارد بازار کار شوند. این ویژگی در تمامی رشته های تحصیلی اهمیت زیادی دارد. در جدول زیر لیستی از بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان را به شما ارائه می دهیم و سپس به شرح کلی آنها می پردازیم:

  • دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست (Semmelwies) مجارستان
  • دانشگاه علوم پزشکی سگد (Szeged) مجارستان
  • دانشگاه علوم پزشکی پچ (Pecs) مجارستان
  • دانشگاه علوم پزشکی دبرسن (Debercen) مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست (Semmelwies) مجارستان

دانشگاه پزشکی بوداپست یا همان دانشگاه سملوایز مجارستان، بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان محسوب می شود. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور بوده و اولین دانشگاه این کشور است که دوره های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و بهداشت را به زبان انگلیسی برگزار کرد. امروزه دوره های پزشکی و دندان پزشکی این دانشگاه به زبان های انگلیسی، آلمانی و مجاری برگزار می شود.

در این رابطه بخوانید: دانشگاه سملوایز مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست

این دانشگاه قدمتی حدود 400 سال دارد و نام آن از کاشف محلول وایتکس، پروفسور سملوایز گرفته شده است. این دانشگاه در حال حاضر 800 دانشجو دارد که حدود 80 درصد آنها را دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا  شامل می شوند. دانشجویان از ۷۰ کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند. کتاب خانه ی این دانشگاه با تعداد 250 هزار جلد کتاب، یکی از بزرگ ترین کتاب خانه های اروپا به شمار می رود.

متقاضیان تحصیل در دوره های پزشکی و دندان پزشکی این دانشگاه، برای شرکت در دوره ی پیش پزشکی باید در کالج اویسینا، دوره ی یکساله بگذرانند. هزینه ی شهریه ی دوره ی پیش پزشکی (پریمدیکال) دانشگاه سملوایز، در حدود 8.000 دلار است. آزمون پذیرش دانشگاه پزشکی سملوایز بوداپست از دروس شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی در سطح علوم پایه دبیرستان  تشکیل شده است.

برای شرکت در این آزمون، نیاز به حضور در کشور مجارستان نیست؛ چرا که این آزمون در ابوظبی و استانبول هم برگزار می شود. هزینه ی شرکت در آزمون پذیرش این دانشگاه ۲۵۰ دلار است. دانشجویان با کسب نمره ی لازم در این آزمون، می توانند در دانشگاه سملوایز به تحصیل بپردازند. هزینه ی شهریه ی دوره ی پزشکی دانشگاه سملوایز، سالانه در حدود ۱۸.۰۰۰ دلار است. دانشجویان سال اول باید گواهی  پرداخت هزینه ی کامل ترم اول را به دانشگاه ارائه دهند. اما دانشجویان سال آخر می توانند تا 200 دلار، درخواست تخفیف بدهند.

دانشگاه علوم پزشکی سگد (Szeged) مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی سگد نیز یکی از کهن ترین دانشگاه و بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان به شمار می رود. این دانشگاه از دانشگاه های پیشگام در آموزش علوم پزشکی و دندان پزشکی بوده و نام و اعتبار خود را از پروفسور آلبرت سنت جورجی دریافت کرده است. در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

در این رابطه بخوانید: دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه پزشکی سگد مجارستان

آزمون پذیرش دانشگاه سگد شامل امتحان کتبی و شفاهی  و شامل سؤالات دروس زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی  است. دانشجویان علاوه بر پاسخ دهی به این سؤالات باید یک متن حدوداً ۲۰۰ کلمه ای نیز بنویسند. مدت زمان پاسخ دهی به سؤالات آزمون ۲ ساعت و نیم  است. در آزمون شفاهی، یکی از اساتید دانشگاه، از درس زیست شناسی و شیمی ۲ سوال برای متقاضی مطرح می کند. مدت زمان پاسخ دهی به این سؤالات، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه  است.

هزینه ی شهریه ی سال اول تا پنجم دوره ی پزشکی دانشگاه سگد حدود ۱۶۵۰۰ دلار در سال، هزینه ی شهریه ی ترم آخر دوره ی پزشکی دانشگاه سگد حدود ۸۰۰۰ دلار، و هزینه ی دوره ی یک ساله پیش پزشکی دانشگاه سگد حدود ۶۵۰۰ دلار است.

دانشگاه علوم پزشکی پچ (Pecs) مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی پچ در مجارستان از قدمت بالایی برخوردار است. این دانشگاه در زمره ی بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان محسوب می شود که نه تنها در داخل کشور، بلکه در خارج از مرز های مجارستان نیز فعالیت های تحقیقی و پژوهشی انجام می دهد. این دانشگاه در حدود ۱۰۰ سال پیش، کالج پزشکی خود را تأسیس کرد. در این کالج، رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تدریس می شود. از سال 1985، دروس پزشکی و دندان پزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس شد؛ همین اتفاق سبب جذب دانشجویان بین المللی بسیاری گردید.

در این رابطه بخوانید: دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پزشکی پچ مجارستان

اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه از اساتید مجرب و برجسته ی دانشگاه های آمریکا و کانادا هستند. فارغ التحصیلان می توانند رشته ی تخصصی خود را در کشور های کانادا و آمریکا ادامه دهند. هزینه ی ثبت نام در این دانشگاه حدود ۳۵۰ یورو  است. هزینه ی شهریه ی دوره ی پزشکی دانشگاه پچ سالانه در حدود ۱۶.۰۰۰ دلار است.

آزمون پذیرش این دانشگاه سؤالاتی از دروس زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی  تشکیل شده است. متقاضی حضور در این دانشگاه حتماً باید دوره ی پیش پزشکی را گذرانده و نمره ی قبولی در دانشگاه را کسب کرده باشد. علاوه بر این، متقاضی باید دارای مدرک مهارت زبان آیلتس حداقل ۵.۵ و یا تافل حداقل ۶۶ باشد. هزینه ی دوره ی یک ساله ی پیش پزشکی دانشگاه پزشکی پچ حدود ۸۲۰۰ دلار است و هزینه ی دوره یک ساله ی آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه پچ حدود ۸۰۰۰ دلار تخمین زده می شود.

دانشگاه علوم پزشکی دبرسن(Debercen) مجارستان

دانشگاه دبرسن یکی از معتبر ترین و بهترین دانشگاه مجارستان به شمار می رود که در قرن پانزدهم و در شهر تاریخی دبرسن افتتاح شد. کالج پزشکی این دانشگاه در سال ۱۹۵۱ به عنوان یک کالج پزشکی مستقل با نظارت وزارت بهداشت مجارستان آغاز به کار کرد. کالج پزشکی و دندان پزشکی این دانشگاه، به عنوان بیمارستان شهر دبرسن نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این دانشگاه دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کند که همین امر سبب شده محبوبیت آن، در میان دانشجویان بین المللی  افزوده شود.

در این رابطه بخوانید: دانشگاه دبرسن مجارستان

دانشگاه پزشکی دبرسن مجارستان

هزینه ی شهریه ی دوره ی یک ساله پیش پزشکی دانشگاه دبرسن حدود ۷۰۰۰ دلار و هزینه ی شهریه ی دوره ی پزشکی دانشگاه دبرسن سالانه حدود ۱۷.۰۰۰ دلار است.

لیست دانشگاه ‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در مجارستان 2024

دانشگاه هاي علوم پزشكي مجارستان با استناد به صفحه ی 39 كتاب وزارت بهداشت، بدون امتحان علوم پايه مورد تأیید وزارت بهداشت ايران بوده و ارزشيابي مي گردد.

همچنین بخوانید: لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در مجارستان

  • دانشگاه علوم پزشکی سملوایز در بوداپست (Semmelweis University Budapest)
  • دانشگاه علوم پزشكي دبرسن در شهر دبرسن (University Debrecen)
  • دانشگاه علوم پزشکی پچ در شهر پچ (University of Pecs)
  • دانشگاه آلبرت سنت جورجي در شهر سگد (University Szeged)

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت مجارستان

کلام آخر

در این مقاله به بررسی کامل دانشگاه های معتبر و بین المللی کشور مجارستان در حوزه ی پزشکی پرداختیم و بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان را به شما معرفی نمودیم؛ اگر قصد تحصیل در رشته ی پزشکی را دارید، کشور مجارستان می تواند مقصد فوق العاده ای برای شما باشد.

تیم حرفه ای آوای دانش آیریا با سابقه ی درخشان  اعزام دانشجو به مجارستان، هر ساله می تواند به یاری شما عزیزان در حوزه ی مهاجرت تحصیلی به این کشور بپردازد. اگر قصد ادامه ی تحصیل در رشته ی پزشکی در مجارستان را دارید، با مشاوران مجرب ما در تماس باشید یا فرم زیر را تکمیل نمایید.

از ابتدا تا انتها با شما هستیم.

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.