موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان + راهنمای اخذ پذیرش
خانه » اطلاعات » بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان + راهنمای اخذ پذیرش

فهرست مطالب

بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان + راهنمای اخذ پذیرش

تحصیل در اروپا همواره از گزینه های جذاب برای علاقه مندان به تحصیل است. کشور مجارستان ارائه دهنده ی رشته های متنوع تحصیلی است. شما با تحصیل در مجارستان مخصوصا بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان می‌ توانید شانس بالایی برای تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه های با اعتبار بین المللی و همچنین ورود به بازار کار برای خود ایجاد کنید.

افراد علاقه مند می ‌توانند با جستجو در بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان و تحصیل در آنها، آینده ی خود را رغم بزنند. دانشگاه های دبرسن، تکنولوژی بوداپست و الته از لحاظ نرخ اشتغال پس از فارغ التحصیلی شناخته شده اند.

طبق آماری که در سال 2022 میلادی منتشر شد، نرخ میانگین پیدا کردن شغل برای افراد پس از تحصیلات عالی در مجارستان 88.9 درصد است. همچنین نرخ بیکاری برای افرادی که در مجارستان دبیرستان را پشت سر گذاشته اند، تنها 17 درصد است.

دانشگاه دبرسن در بین 500 دانشگاه برتر جهان از لحاظ مشغولیت به کار فارغ التحصیلان این دانشگاه قرار دارد. همچنین می ‌توان به این نکته اشاره کرد که برای فارغ التحصیلان در مقطع دکتری، نرخ مشغولیت به کار پس از پایان تحصیل چیزی در حدود 98 درصد است.

نرخ اشتغال به تحصیل وابسته به رشته ی تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل شما می‌ تواند متفاوت باشد. شما با تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان، شانس بالایی برای مشغول به کار شدن خواهید داشت. ما در این مقاله سعی می کنیم بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان و همچنین دانشگاه های ارائه دهنده ی آنها با کیفیت آکادمیک بالا را به شما معرفی کنیم.

به یاد داشته باشید، برای یافتن اطلاعات دقیق و به روز پس از انتخاب رشته و دانشگاه مد نظر خود، همواره سایت رسمی دانشگاه را چک کنید تا اطلاعاتی را از دست ندهید.

بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان با تفکیک دانشگاه ها

دراینجا سعی می‌ کنیم بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان را در برخی از بهترین دانشگاه های این کشور برای علاقه مندان به تحصیل و ادامه ی تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان بیان نماییم تا شما بتوانید در امر انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر خود جهت تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان، گام های نخست را با اطلاعاتی بیشتر و دقیق تر بردارید.

بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان با تفکیک دانشگاه ها

University of Szeged (SZTK)

این دانشگاه از دانشگاه های ارائه دهنده ی بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان است. با تکیه بر زیر ساخت های قوی خود، در زمینه های تحقیقاتی و همچنین ارائه ی طیف عظیمی از رشته های تحصیلی در زمینه های علوم آکادمیک، علوم انسانی و همچنین زمینه های پزشکی، شانس تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان را به شما اعطا می کند:

در این رابطه بخوانید: دانشگاه سگد مجارستان 2024 / شرایط،‌ هزینه و بورسیه ها

University of Szeged (SZTK)

  • دانشگاه سگد در رشته ی پزشکی دارای سطح آکادمیک بالا و همچنین امکانات بی بدیل تحقیقاتی، به علاوه بیمارستان های کارآموزی و آموزشی بسیار است.
  • یکی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان و همچنین دانشگاه سگد رشته ی قانون و حقوق این دانشگاه است. دانشکده ی حقوق و قانون این دانشگاه، از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های قانون این کشور است.

Semmelweis University

دانشگاه سملوایز مجارستان نیز از دیگر دانشگاه های ارائه دهنده ی بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان است. این دانشگاه در زمینه های علوم سلامت و همچنین رشته های پزشکی جزو با اعتبار ترین دانشگاه های مجارستان و اروپا است. همچنین می ‌توان آن را به عنوان ارائه دهنده ی بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان در این زمینه ها دانست:

Semmelweis University

  • رشته های پزشکی و دندانپزشکی از بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان و دانشگاه سملوایز بوده و با داشتن مراکز تمرینی و تحقیقاتی قوی، شانس دریافت مدرکی با اعتبار جهانی را به شما اعطا می‌ کند.
  • زیست پزشکی از دیگر رشته های معتبر و با سطح علمی بالای ارائه شده توسط این دانشگاه است. شما می ‌توانید در صورت علاقه مندی برای تحصیل در آن اقدام کنید.

Eotvos Lorand University (ELTE)

دانشگاه الته مجارستان نیز می ‌توانید در بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان از جمله علوم اجتماعی، علوم انسانی، هنر و علوم طبیعی تحصیل کنید:

 

Eotvos Lorand University (ELTE)

  • یکی از بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان و این دانشگاه، رشته ی روانشناسی است. این دانشگاه با ارائه ی مراکز تحقیقاتی و تمرینات کلینیکی حرفه ای خود، توانسته این رشته را در سطح بالایی به دانشجویان علاقه مند ارائه کند.
  • از دیگر بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان و این دانشگاه، علوم کامپیوتر است. این دانشگاه توانسته در زمینه ی آی تی و علوم کامپیوتر پیشرفت های چشمگیری به دست آورد.

Budapest University of Technology and Economics

این دانشگاه که در شهر زیبای بوداپست و پایتخت کشور مجارستان واقع شده، از دیگر دانشگاه های ارائه دهنده ی بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان بوده و به صورت تخصصی در علوم مهندسی و برنامه های تکنولوژیکی خود شناخته شده است:

Budapest University of Technology and Economics

  • رشته های مختلف مهندسی اعم از مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی عمران از بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان و این دانشگاه هستند.
  • همچنین رشته ی معماری، با دانشکده ی تخصصی خود در این دانشگاه بسیار معروف و شناخته شده و توانسته این رشته را به یکی از بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان تبدیل کند.

University of Debrecen

این دانشگاه از دانشگاه های بزرگ کشور مجارستان واقع در شهر دبرسن بوده و ارائه دهنده ی تعداد زیادی از بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان است. از زمینه های رشته های تخصصی این دانشگاه می ‌توان به علوم انسانی، علوم پزشکی و همچنین علوم آکادمیک اشاره کرد.

University of Debrecen

  • از دیگر بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان و دانشگاه دبرسن می توان به رشته ی کشاورزی اشاره کرد. این دانشگاه تمرکز ویژه ای بر رشته های علوم کشاورزی دارد و با تلاش های خود توانسته این رشته را محبوب تر کند.
  • دانشکده ی اقتصاد این دانشگاه نیز طیف عظیمی از رشته های علوم اقتصادی و کسب و کار را به دانشجویان علاقه مند ارائه می ‌کند.

Corvinus University of Budapest

دانشگاه کوروینوس واقع در شهر بوداپست، از دانشگاه های با رنکینگ جهانی خوب کشور مجارستان است. این دانشگاه با تمرکز تخصصی در رشته های علوم سیاسی و کسب و کار توانسته یکی از دانشگاه های ارائه دهنده ی بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان باشد:

Corvinus University of Budapest

  • دانشگاه کوروینوس بابت مدرسه ی کسب و کار دقیق و به روز خود، مطابق با علم روز جهان شناخته شده است.
  • همچنین این دانشگاه ارائه دهنده ی رشته های علوم سیاسی به ویژه مطالعات بین المللی بوده و با مراکز تمرینی و تحقیقاتی پیشرفته ی خود از مقاصد جذاب دانشجویان بین المللی است.

University of Pecs

از دیگر دانشگاه های برتر کشور مجارستان که ارائه دهنده ی بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان است، می‌ توان به دانشگاه پچ اشاره کرد. این دانشگاه ارائه دهنده ی طیف عظیمی از رشته های مختلف است و می ‌تواند دانشجویان علاقه مند را در رشته های مختلف تحصیلی به این دانشگاه جذب کند:

در این رابطه بخوانید: دانشگاه پچ مجارستان / شرایط تحصیل، بورسیه و شهریه 2024

  • علوم فرهنگی از بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان و دانشگاه پچ است. همچنین دیگر رشته های علوم انسانی در این دانشگاه از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.
  • دانشگاه پچ همچنین زیرساخت های قوی در زمینه ی علوم پزشکی دارد. دانشکده ی پزشکی این دانشگاه، ارائه دهنده ی برخی از بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان است؛ همچنین تنوع خوبی در رشته های گروه سلامت دارد.

این دانشگاه ها مجموعه ای از بهترین دانشگاه های مجارستان و همچنین ارائه دهنده ی بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان هستند. اکثر رشته هایی که خواهان بین المللی دارند، در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می ‌شوند. شما همواره برای کسب اطلاعات بیشتر از بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان، می‌ توانید به وبسایت رسمی دانشگاه ها مراجعه کنید. بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان ترکیبی از آموزش های سنتی و فرهنگی، همچنین مطالعات مدرن است. که شما را به شخصی حرفه ای تبدیل می ‌کند.

هزینه تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان

هزینه تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان

کسب و کار و مدیریت

برای تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان در این زمینه، هزینه ی تحصیل در رشته های گروه مدیریت در مقطع کارشناسی چیزی در حدود 3.300 یورو در هر ترم است. همچنین مقدار شهریه در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته ها حدود 3.700 یورو در هر ترم است.

کسب و کار و مدیریت در مجارستان

مهندسی و تکنولوژی

برای تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان، هزینه های شهریه در این رشته ها برای دانشجویان اروپایی چیزی بین 4.000 تا 8.000 یورو یه صورت سالانه است. برای دانشجویان خارج از اروپا چیزی بین 5.000 تا 8.000 یورو است.

مهندسی و تکنولوژی در مجارستان

پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

برای تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان در رشته های گروه سلامت در حدود 8.000 تا 18.000 دلار به صورت سالانه است.

تحصیل پزشکی در مجارستان

هنر و رشته های علوم انسانی

شهریه ی سالانه برای تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان در این گروه چیزی بین 4.000 تا 8.000 یورو است.

هنر و رشته های علوم انسانی

بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان با تفکیک دانشگاه ها

در وهله ی اول اخذ پذیرش برای تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی مجارستان، باید با توجه به رشته ی مورد نظر خود، برنامه ی متناسب با خود را انتخاب نمایید. همچنین دانشگاه مد نظر و ارائه دهنده ی برنامه ی تحصیلی خود را پیدا کنید. می‌ توانید برای تسهیل انتخاب برنامه از سایت رسمی www.studyinhungary.hu استفاده کنید.

مرحله ی بعدی اقدام برای تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی مجارستان، مطالعه شرایط و مدارک مورد نیاز برای رشته ی انتخابی شما است که می‌تواند با توجه به رشته ی انتخابی و مؤسسه ی ارائه دهنده متفاوت باشند. همچنین حتماً در سایت رسمی دانشگاه مد نظر خود از ددلاین های رشته ی انتخابی مطلع شوید تا از اپلیکیشن جا نمانید.

بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان با تفکیک دانشگاه ها

مرحله ی بعدی تکمیل اپلیکیشن به صورت آنلاین است که جدا از تکمیل فرم های مربوطه، شما باید مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. هر چند ممکن است مدارک مورد نیاز با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت باشد؛ ولی به صورت کلی مدارک مورد نیاز شما به صورت زیر است:

  • رزومه ی کامل و به روز
  • انگیزه نامه
  • کپی پاسپورت خود را به صورت الکترونیکی داشته باشید.
  • مدرک تسلط به زبان انگلیسی
  • ترجمه ی انگلیسی سوابق تحصیلی، ریز نمرات و مدرک دیپلم
  • توصیه نامه ی علمی خود را در صورت نیاز باید آپلود کنید.

پس از تکمیل اپلیکیشن ممکن است یک تماس ویدئویی اسکایپ جهت سنجش شما توسط دانشگاه برقرار شود. در صورت پذیرش دانشگاه،  حدوداً اواخر ماه جولای خبر آن به شما داده خواهد شد. بخشی از شهریه پس از پذیرش و قبل از شروع رسمی تحصیل به صورت آکادمیک باید پرداخت شود. هر ترم تحصیلی حدود 14 تا 15 هفته برگزاری کلاس و تمرین است که تایم امتحانات نیز به آن اضافه می ‌شود. ترم پاییز در سپتامبر و ترم بهار در فوریه آغاز می ‌شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان، همچنین دانشگاه های ارائه دهنده ی آنها را به شما معرفی کنیم. به یاد داشته باشید، برای یافتن اطلاعات دقیق و به روز، همواره سایت رسمی دانشگاه مد نظر خود را بررسی کنید تا اطلاعاتی را از دست ندهید.

در صورتی که قصد تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی مجارستان را دارید، مؤسسه ی اعزام دانشجوی آوای دانش آیریا بهترین گزینه برای یاری رساندن به شما در این مهم است. ما با داشتن سال ها سابقه در زمینه ی اعزام دانشجو به مجارستان، و همچنین داشتن کارشناسان مجرب جهت مشاوره و کمک به شما در مسیر مهاجرت، مانند انتخاب دانشگاه، اخذ پذیرش و هر نیازی که در این راه دارید شما را همراهی می کنیم. پس فرصت را از دست نداده و با تکمیل اطلاعات خود از مشاوره ی رایگان ما بهره مند شوید.

از ابتدا تا انتها با شما هستیم

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.