موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
راهنمای بازدید از کلیسای سنت استفان مجارستان 2024
خانه » اطلاعات » راهنمای بازدید از کلیسای سنت استفان مجارستان 2024

فهرست مطالب

راهنمای بازدید از کلیسای سنت استفان مجارستان 2024

هنگام سفر به مجارستان دیدنی، باید توجه داشته باشید که هیچ یک از مناظر زیبای این کشور را از دست ندهید. مجارستان کشوری مملو از مکان های تاریخی و مذهبی، همچنین مناظر چشمگیر طبیعی است که گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

نمی توان به مجارستان رفت و بازدید از کلیسای سنت استفان یا (St Stephen’s Basilica) در بوداپست را از قلم انداخت. بدون شک کلیسای سنت استفان یکی از مهم ترین نماد های کشور مجارستان است. در هنگام سفر به بوداپست، باید توجه داشته باشید که حتماً از این مکان تاریخی دیدن نمایید. در این مقاله سعی داریم به معرفی کلیسای سنت استفان مجارستان بپردازیم و راهنمای بازدید از آن را برای شما عزیزان شرح دهیم. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با کلیسای سنت استفان مجارستان تا انتها با ما بمانید.

راهنمای بازدید از کلیسای سنت استفان مجارستان

در این قسمت می خواهیم شما را در بازدید و رفتن به این کلیسای زیبا راهنمایی کنیم. کلیسای سنت استفان مجارستان در مرکز شهر بوداپست واقع شده و به راحتی با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می توان به آن دست یافت. گردشگران می توانند با استفاده از ایستگاه Arany Janos خط آبی یا ایستگاه Bajcsy-Zsilinszky خط زرد متروی شهر بوداپست، به کلیسای سنت استفان برسند و از دیدن آن لذت ببرند.

راهنمای بازدید از کلیسای سنت استفان مجارستان

کلیسای سنت استفان مجارستان در روز های دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 تا 17، در روز های شنبه از 9 تا 13 و روز های یک شنبه از ساعت 13 تا 17، مشغول به کار و میزبان گردشگران از سراسر دنیا است. ورود به کلیسا و بازدید از طبقه ی همکف آن مبلغی به همراه ندارد؛ اما اگر بخواهید از دست مومیایی شده و گنبد این کلیسا دیدن کنید، باید به ترتیب مبالغ 400 و 600 فورینت را پرداخت نمایید.

تاریخچه ی کلیسای سنت استفان مجارستان

پیش از صحبت درباره ی کلیسای سنت استفان مجارستان، بهتر است بدانیم شخص استفان چه کسی بوده که شهروندان مجارستان، یکی از دیدنی ترین مکان های کشور خود را به نام او درآورده اند. استفان اول اولین پادشاه مجارستان بود که تاریخ تاجگذاری وی به سال 1000 میلادی باز می گردد.

استفان اول به دین مسحیت گرایش داشت و پادشاهی مجارستان را تأسیس نمود و می توان گفت که بنیان گذار کشور مجارستان بوده است. پس وی برای اهالی کشور مجارستان بسیار مهم بوده است. در کشور مجارستان از استفان به عنوان یک قدیس یاد می شود. محلی که امروز کلیسای سنت استفان مجارستان در آن وجود دارد، در قرن هجدهم میلادی سالن نمایش و تئاتر بوده و مسابقات مختلفی که حیوانات در آنها دخیل بودند، در آنجا برگزار می شده است.

تاریخچه ی کلیسای سنت استفان مجارستان

در همان دوره، یکی از سرمایه داران مجارستانی تصمیم می گیرد در همان مکان، یک کلیسای موقتی احداث کند. در دهه ی 1810 میلادی، اهالی شهر بوداپست تصمیم گرفتند با جمع آوری مبلغ قابل توجهی، یک کلیسا در شهر خود تأسیس نمایند. پس از بررسی های متعدد، اهالی شهر تصمیم گرفتند با تخریب سالن نمایش، در همانجا کلیسایی احداث کنند و در سال 1851 میلادی عملیات ساخت کلیسای سنت استفان آغاز گردید.

نکته ی قابل توجهی که وجود دارد این است که به دلیل مشکلات پیش آمده در ساخت کلیسای سنت استفان مجارستان، ساخت این کلیسا 54 سال به طول انجامید. در حال حاضر کلیسای سنت استفان مجارستان، 55 متر عرض و 87.4 متر طول دارد و می تواند جمعیتی در حدود 8.500 نفر را در خود جای دهد؛ همین امر باعث شده این کلیسا به دومین کلیسای بزرگ مجارستان تبدیل شود.

همچنین کلیسای سنت استفان مجارستان، 96 متر ارتفاع دارد که دقیقاً برابر با ساختمان پارلمان بوداپست است. جالب است بدانید، برابر بودن ارتفاع این دو بنا عمدی بوده و نماد برابر بودن دین و دنیا در کشور مجارستان است و تا سالیان سال، هیچ بنایی اجازه نداشت در کشور مجارستان ارتفاعی بیش از 96 متر داشته باشد.

در نمای کلیسای سنت استفان مجارستان، دو ناقوس بزرگ برپا شده است و در مجموع 6 ناقوس وجود دارد. در برج جنوبی این کلیسا، بزرگ ترین ناقوس کار گذاشته شده است که فقط در سالگرد تأسیس خود و شب سال نو به صدا در می آید.

معماری و اجزای داخلی کلیسای سنت استفان مجارستان

در قسمت قبل به صورت مختصر در مورد نکاتی از معماری کلیسای سنت استفان مجارستان صحبت کردیم، اما در این بخش می خواهیم به طور کامل معماری این کلیسا را زیر ذره بین قرار دهیم. یکی از اولین نکاتی که هنگام بازدید از این کلیسا به چشم می آید، معماری بی نظیر این سازه بوده که به سبک نئوکلاسیک است. اما این زیبایی و شکوه تنها به نمای بیرونی خلاصه نمی شود و برای کشف زیبایی حقیقی کلیسای سنت استفان مجارستان، باید به داخل آن پا بگذارید.

در این رابطه بیشتر بخوانید: جاذبه‌ های توریستی مجارستان/ مکان‌ های دیدنی در مجارستان 2024

گچ بری طلایی که در جای جای این کلیسا دیده می شود، شیشه های رنگارنگ و نقاشی شده، مجسمه های بسیار طبیعی و موزاییک های تزئین شده، همگی در هنگام ورود به کلیسای سنت استفان مجارستان، هر بیننده ای را مبهوت می کند. اگر می خواهید داستان پشت تمام این زیبایی ها را بدانید، پیشنهاد ما این است که از تور لیدرهای آن مکان کمک بگیرید تا شما را با تمام جزئیات آشنا کنند.

معماری و اجزای داخلی کلیسای سنت استفان مجارستان

این نکته را بدانید که جاذبه های دیدنی کلیسای سنت استفان مجارستان به معماری آن محدود نمی شود و اجزای شگفت انگیزی در این کلیسا وجود دارند؛ به طور مثال در طبقه ی دوم این کلیسا، درون یک محفظه ی طلایی زیبا، دست مومیایی شده ای وجود دارد که گمان می شود دست راست استفان، پادشاه مجارستان است. این دست مومیایی با برگه های طلا و دستبند هایی از جنس مروارید و یاقوت تزئین شده است.

اگر اهل ورزش و به خصوص فوتبال هستید، باید از این نکته آگاه باشید که یکی از نامدارترین اسطوره های فوتبال جهان، فرانتس پوشکاش، مهاجم افسانه ای مجارستان و باشگاه رئال مادرید در سال 2006 میلادی در این کلیسا آرمیده است. در آخر اگر قصد دارید به یک چشم انداز زیبا از شهر بوداپست دست پیدا کنید، پیشنهاد ما این است با استفاده از آسانسور یا طی نمودن 364 پله، به فضای زیر گنبد کلیسای سنت استفان مجارستان رفته و از منظره ی 360 درجه ی زیبای شهر بوداپست لذت ببرید.

همچنین اگر علاقه مند به موسیقی هستید باید بدانید که برنامه های مرتبط به موسیقی و کنسرت های متنوعی در این محل برگزار می شود و اگر در موقع درستی به این شهر سفر کنید، می توانید از این برنامه ها لذت ببرید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با کلیسای سنت استفان مجارستان، تاریخچه و معماری آن آشنا کنیم. پیشنهاد ما این است، هنگام بازدید از شهر بوداپست، حتماً از این کلیسای زیبا و شگفت انگیز دیدن فرمایید.

از ابتدا تا انتها با شما هستیم.

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.