موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
21 قدم برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان
خانه » اطلاعات » 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان

فهرست مطالب

مهاجرت تحصیلی

چندین و چند سال است که ایرانی‌های بی‌شماری میل به درس خوندن، تحصیل، ادامه تحصیل و تحقیق در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خارج از کشور دارند. در این مقاله سعی کردیم همه ی ابعاد مهاجرت تحصیلی را تحت عنوان 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی بررسی کنیم.

این روزها اخبار رو که بررسی کنید متوجه می‌شوید. که تعداد بیشماری از ایرانیان پذیرش ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی و حتی کشورهای شرقی را می‌گیرند. دانشجویان و محققان ایرانی با سابقه خوب و درخشانی که از خودشان به جا گذاشته‌اند. باعث شدن تا دانشگاه‌های غربی به ویژه در آمریکای شمالی و اروپا، همیشه دانشجویان ایرانی رو مورد توجه قرار بدهند. به طور مثال در تعدادی از دانشگاه‌ها مانندMIT و برکلی در آمریکا، چالمرز در سوئد، استانفورد، پنسیلوانیا، دانشجویان ایرانیان رو در گروه برترین محققان و پژوهشگران خارجی قرار می‌دهند.

دانشجویان ایرانی در 50 الی 60 سال اخیر موفقیت‌های علمی و دستاوردهای تحقیقاتی جالب توجه ای کسب کرده اند. و همین امر باعث شده تا مراکز علمی اروپا و آمریکا، به ایرانیان با استعداد، نگاه خاصی داشته باشند. و سالانه هزاران دانشجوی ایرانی در مراکز خود پذیرش کنند.

آمار رسمی نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۱ درصد تولید علم جهان در اختیار ایرانیان است. و در برخی از صنایع مانند ساخت موشک، صنایع پتروشیمی و صنایع هسته‌ای، در فهرست ۵ یا ۱۰ کشور دارنده تکنولوژی برتر قرار بگیرد.

انتخاب کشور مورد نظر برای ادامه تحصیل، رشته و دانشگاه، مهمترین مسائل هستند. که همواره سوال اصلی افراد علاقمند به تحصیل یا ادامه تحصیل در خارج از کشور است. این افراد نمی‌دانند که چگونه باید در فرآیند کسب پذیرش تحصیلی، شروع خوبی داشته باشند. که متعاقبا برای گرفتن پذیرش و ویزا، از شانس بیشتری برخوردار شوند. نکته ی دیگر اینکه چگونه برای گرفتن بورسیه‌های تحصیلی اقدام کرد. که در این صورت هزینه‌ی اقامت در خارج از وطن به طرز چشم‌گیری کاهش می یابد. یا اینکه اقامت در هر کشور، آن‌ها را با چه مسائلی روبرو می‌کند. و چه منابع اطلاعاتی در اختیار دارند.

آیا نیاز به مدرک آیلتس، تافل، دولینگو یا … است. یا چگونه مدارک تحصیلی، حکم‌های قهرمانی و گواهینامه‌‌ دوره‌های گذرانده شده را ارایه دهیم.

و یا انتخاب دانشگاه و شرایط پذیرش و بورسیه را دانست. آن هم به تفکیک برای کشورهای مختلف جهان. تا در نهایت بتوان یک مهاجرت تحصیلی صحیح و بدون دغدغه را شروع کرد.

اولین قدم- قدم اول از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی چیست؟

اولین قدم : هدف من از ادامه تحصیل چیست؟ هدف من از ادامه تحصیل در خارج از کشور چیست؟ هدف از مهاجرت برای ادامه تحصیل چیست؟

هر 3 سوال مطح شده یک سوال هستند که پیش از اقدام کردن برای پذیرش تحصیلی و بورس، باید به این سوال مهم جواب بدهید.

چرا قصد ادامه تحصیل دارم؟ آیا قصد من برای پذیرش،تنها گرفتن ویزا هست؟ آیا قصد من برای ادامه تحصیل، تنها مهاجرت هست؟ یا اینکه قصد من گرفتن اقامت دائم در کشور مقصد هست؟ یا می‌خواهم از پذیرش تحصیلی به عنوان یک فرصت برای پیدا کردن شغل در آن کشور استفاده کنم؟

قدم اول مهاجرت تحصیلی به مجارستان

اینها نمونه پرسش هایی هست که برای خیلی‌ها پیش آمده و خواهد آمد.
جواب دادن به هر کدوم از این سوال‌ها، روش ، فرآیند و برنامه خاص خودش را دارد.

به طور مثال اگه قصد گرفتن ویزای شینگن دارید، می‎توانید به جای اقدام کردن برای پذیرش تحصیلی در کشورهای اروپایی گران، کشورهایی مثل مجارستان، لهستان یا حتی اسلواکی را برای گرفتن پذیرش و ویزا انتخاب کنید. اگر قصد شما از پذیرش گرفتن، مهاجرت است. باید به این موضوع توجه کنید:

هر کشوری در دنیا، برای مهاجرت، قوانین خاص خودش را دارد. و همه کشورها مانند کانادا، استرالیا، نیوزلند و آمریکا، مهاجر پذیر نیستند. و برخی مانند سوئد و نروژ و آلمان، پناهنده پذیر هستند. و اگر قصد اقامت در آن جا را دارید، باید اول کار حرفه ای برای خود دست و پا کنید.

در هر صورت، قبل از گرفتن پذیرش تحصیلی، برنامه خودتون رو حداقل تا پنج سال آینده را مشخص کنید.

و هدف‌گذاری کنید که چه برنامه‌ای دارید یا می‌خواهید داشته باشید. این مشخص کردن و ترسیم کردن هدف رو می‌بایستی حتما حتما مکتوب کنید. بنویسید که برنامه شما پس از مهاجرت چیست؟ این یک اصل مهم و غیر قابل انکار هست؛ حتی اگر رویایی و به دور از دسترس هم به نظر می‌رسد این کار را بکنید. زیرا مهم مکتوب شدن برنامه در این قدم است.

شما می‌توانید هدفتان به قسمت های کوچک‌تری تقسیمش کنید. و برای رسیدن به آن قدم‌های کوچکی بردارید.

باور داشته باشید که برای هر مشکلی حداقل یک راه‌حل وجود دارد.

احتمالا رسیدن به اهداف تحصیلی در مهاجرت راحتتر است. هرچند در این راه نیز باید صبور باشید. صبور بودن یعنی دست به هر کاری برای دریافت اقامت و تحصیل و مهاجرت و… نزنید.

گاهی اوقات 2 یا 3 سال صبر کردن برای دریافت یک پذیرش خوب در یک کشور خوب، از پذیرفتن پذیرش هر کشوری با هر موقعیتی، نتیجه بهتری خواهدداشت. همیشه هدف از برنامه تحصیلی را مشخص کنید. و با مشاوری که در این زمینه تخصص دارد مشاوره کنید. در عصر ارتباطات و اطلاعات، هرآنچه که شما نیاز دارید در دسترس شما قرار دارد. پس قابل قبول نیست که مسیر خود را با اطلاعات ضعیف و غیر شفاف دنبال کنید.

پس قدم اول، جواب دادن به این پرسش است که هدف از تحصیل و ادامه تحصیل چیست؟ بطور مثال فردی که فوق‌لیسانس را کسب کند. و برگردد و در زمینه‌ای تخصصی مشغول بکار شود، به دنبال ویزای کشور خاص و مهاجرت نیست. یا اگر فردی دیگر به‌دنبال مهاجرت و اقامت است. نباید دنبال سوپروایزر و رشته خیلی خاص در یک کشور خاص در دنیا باشد .

دومین قدم، رشته تحصیلی بر کشور مقصد اولویت دارد؟ یا کشور بر رشته تحصیلی؟

دومین قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی را اینگونه ببینیم.

برای بسیاری رفتن به کشوری که از نظر آن ها خیلی خوب، لوکس و پیشرفته باشد. از تحصیل در یک رشته فوق العاده اولویت بیش‌تری دارد.

برای یکسری دیگر کشور مقصد در برابر ارزش و کارایی رشته‌ای که تحصیل می‌کنند، چندان مهم نیست.

به طور مثال شخصی که در پی تحصیل در رشته‌های مربوط به مدیریت است کشورهای آمریکا، فرانسه و نروژ و حتی قطر اولویت بیشتری برایش دارند. تا مجارستان و یونان و اسپانیا که شاید کشورهای ارزانتر و زیباتری برای زندگی کردن و درس خواندن باشند. فردی که مسلط به زبان ایتالیایی یا اسپانیایی هست. یا می‌خواهد با این زبان تحصیل کند. می‌بایستی کشورهایی مثل اسپانیا و سوئیس در نظر داشته‌باشد. و بهترین رشته‌ها در فنلاند، نباید برای او جذاب باشد. یا برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و … با توجه به مسیر ورودی و تحصیل حتما به مجارستان فکر کنید. وقتی بین کشور و رشته تحصیلی، اولویت خود را مشخص کنید، کار خیلی راحت تر می‌شود.

انتخاب کردن مابین رشته تحصیلی و کشور مقصد شاید در نظر اول راحت به نظر برسد. اما به هیچ وجه اینطور نیست. اهداف آدم‌ها با همدیگر متفاوت است. پس به طور حتم در حین جستجو نظرات مختلف و گزینه های متفاوتی خواهید شنید. باید توجه کنیم که هر اندازه بتوان با فعالان این حوزه بحث و گفتمان کرد، انتخاب برای شما راحتتر خواهد بود.

قدم دوم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

سومین قدم، رشته تحصیلی بر دانشگاه ارجحیت دارد ؟ یا دانشگاه بر رشته تحصیلی؟

بعد از اینکه تصمیم گرفتید که بین کشور و رشته تحصیلی کدام را انتخاب می کنید. باید یک نکته دیگر را برای خود مشخص کنید. که آیا تحصیل کردن در یک دانشگاه خاص مهم است یا تحصیل در یک رشته خاص؟ وقتی که برای شما تحصیل در یک رشته خاص مهم باشد. و خیلی دانشگاه خاصی در کشور مقصد در دستور کار نباشد، انتخاب بین این دو کار چندان سختی نیست. اما سختی کار آنجاست که رشته‌های دانشگاهی، در دانشگاه های مختلف تدریس می‌شود. و شما می‌توانید برای مقاصد مختلفی اپلای کنید.

ولی اگر نظر داشته باشید که حتما برای تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار الکترونیک، به دانشگاه بارسلون اسپانیا بروید. یا برای تحصیل در رشته شیمی محض، سوربن فرانسه را انتخاب کنید. یا برای دندانپزشکی دانشگاه سملوایز را انتخاب کنید. کمی کار سخت می‌شود. چون شما خود را محدود به جایی خاص کرده‌اید. برای این کار، باید وقت و انرژی بیشتری صرف کنید و همواره صبور باشید.. انتخاب بین تحصیل در دانشگاه خیلی خوب در رشته های مختلف یا تحصیل در دانشگاهی خاص در هر رشته‌ای، مساله مهمی هست که دانشجویان باید به آن توجه کنند و تکلیف خود را با آن مشخص کنند. این سومین قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی است.

قدم سوم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

چهارمین قدم، آیا هدف از تحصیل رسیدن به یک شغل مناسب و اقامت در آن کشور است ؟

اگر هدف شما از تحصیل، مهاجرت کردن است. باید به این نکته مهم و اساسی توجه کنید که هر کشوری، مهاجر پذیر نیست.کشورهایی مثل مجارستان یا فنلاند و حتی ژاپن و کره جنوبی و حتی کشوری مانند آفریقای جنوبی مهاجر پذیر نیستند. و می‌بایستی برای اقامت 5 سال در هر یک از این کشورها کار کنید و مالیات آنرا پرداخت کنید. اما یک کشور مثل نیوزلند، کاملا مهاجرپذیر است.

کشورهایی که نیاز به نیروی تخصصی و عمومی دارند شانس شما را برای گرفتن اقامت دائم پس از اتمام تحصیل بالاتر می‌برند. اما اگر هدف از تحصیل، فقط پیدا کردن یک شغل مشخص هست، باید قبل از مهاجارت با مراکز کاریابی در کشور مقصد، در ارتباط باشید. افرادی که هدف از پذیرش تحصیلی و گرفتن ویزا را، فقط پیدا کردن شغل می دانند، کار سختی پیش رو دارند و باید ریسک های این کار را نیز در نظر بگیرند. زیرا ممکن است بالاجبار چندین ماه بیکار باشید.

البته به این موضوع توجه کنید که با ویزای تحصیلی، شما هفته‌ای چند ساعت بیشتر ، اجازه کار ندارید. مگر اینکه کارفرمایی که پیدا می‌کنید، درخواست تغییر ویزای تحصیلی شما را از تحصیلی به کاری یکساله به اداره مهاجرت کشور مقصد بدهد. در این زمینه، با مراکز کاریابی بین المللی در وزارت کار کشورمان نیز می توانید رایزنی کنید. این هم چهارمین قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی .

قدم چهارم مهاجرت به مجارستان

پنجمین قدم، به غیر از زبان انگلیسی ، نیاز است زبان دیگری یاد بگیریم؟

یاد گرفتن یک زبان دیگر به غیر از زبان انگلیسی، مستقیما” به هدف شما بستگی دارد. اگر عاشق فنلاند و اسپانیا و برزیل هستید، بطور قطع مجبور خواهید شد تا پرتغالی، فنلاندی و اسپانیولی را یاد بگیرید. آموختن این زبان‌ها اصلا سخت و غیر ممکن نیست. و شما میتوانید در یک سال نسبت به یادگیری این زبان اقدام کنید. یادگیری زبان دیگری مانند روسی یا سوئدی که در دنیا ،مخاطبان زیادی ندارد. فقط و فقط بر اساس هدف تحصیلی شما تعیین می‌شود.

بدون شک آموختن و یادگیری زبان آلمانی و اسپانیولی که زبان صنعت است. و صدها میلیون نفر مخاطب در اروپا و آمریکا دارد، از یادگیری زبان روسی یا یونانی که مخاطب کمتری دردنیا دارد خیلی بهتر است. همواره یادگیری زبان غیر انگلیسی، باید بر اساس نیاز و علایق شما باشد. پنجمین قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی را خیلی با دقت بردارید.

قدم پنجم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

ششمین قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی : مدارک مورد نیاز چیست؟

در این قدم نیاز است تا مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی را بدانیم. ابتدا به امر گفته شود که مدارک با توجه به سفارت و کشور و دانشگاه و رشته تفاوت دارند و نیاز است به ازای هر یک جداگانه اعلام شود. اما مشخص‌ترین مدارک رو در این قدم مشخص کرده ایم. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، معمولا علاوه بر رزومه (CV) و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی دوره‌های قبلی خود، باید یک انگیزه نامه و حتی پروپوزال تحقیقاتی نیز درکنار فُرم اپلای خود قرار دهند. تا دانشگاه مقصد، با درک بهتر و شفاف‌تری نسبت به ارجاع مدارک تحصیلی آن‌ها به دپارتمان مد نظر آن‌ها اقدام کند.

همچنین بخوانید : تحصیل در مجارستان

برخی از دانشگاه‌ها نیز به تناسب رشته و کشور، از دانشجو گواهی تمکن مالی، مدارک تخصصی زبان مانند تافل و یا آزمون‌های تخصصی مثل (GRE/GMAT) را نیز درخواست می‌کنند. البته همه دانشگاه‌ها بدون تردید، توصیه نامه از 2 یا 3 استاد نیز درخواست می‌کنند که باید ضمیمه مدارک شود .

بعضی از کلمات پر کاربرد را برایتان لیست کردیم:

: Master کارشناسی ارشد
: Philosophiae Doctor: PHD دکترا
: statement of purpose انگیزه نامه
: Research proposal پروپوزال تحقیقاتی
: application form فُرم اپلای
: Recommendation letter توصیه نامه

قدم ششم مهاجرت تحصیلی

هفتمین قدم، مدرک زبان در چه موارد نیاز است ؟

اگر به صورت کلی بخواهیم پاسخ بدهیم، باید به این موضوع توجه کنید که اکثر قریب به اتفاق دانشگاه های دنیا، از شما مدرک زبان مانند آیلتس یا تافل درخواست می کنند تا میزان سواد زبان شما را بسنجند. البته استثنا هم وجود دارد مانند:

در دانشگاههای انگلیسی زبان تحصیل کرده باشید، از ارائه مدرک زبان معاف هستید. این استثنا برای افرادی هست که حداقل یک مقطع تحصیلی را در دانشگاهی که زبان رسمی تدریس در آن جا انگلیسی هست، گذرانده باشند و نامه ای دال بر صحت این ادعا از دانشگاه خود به دانشگاه مقصد ارسال کنند.

۲- در دانشگاه‌هایی که زبان رسمی کشور مانند نیوزلند و استرالیا و کانادا، انگلیسی هست، از ارائه مدرک زبان معاف هستید. مهم‌ترین توصیه که همیشه می‌بایستی آویزه گوش خود کنید که آیلتس ۶.۵ همواره در اختیار داشته باشید آن هم از نوع آکادمیک!هفتمین قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی نیاز به دقت ویژه ای دارد.

قدم هفتم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

هشتمین قدم ، کدام قاره را انتخاب کنم؟ اروپا یا آمریکا؟ یا آسیا؟

بسیاری نمی‌دانند به اروپا (EUROPE) باید بروند یا آمریکا (USA) و یا حتی آسیا (ASIA). تمام این انتخابات بر میگردد به هدف اول شما که کدام رشته و دانشگاه برای شما درجه اهمیت بالاتری دارد. ممکن است تعدادی از افراد که آمریکا را برای تحصیل انتخاب نمی کنند، به دلیل مشکلات ویزای خود و خانواده برای سفر به آن کشور باشد. تعدادی دیگر نیز اروپا را بخاطر نزدیک بودن به کشورمان ایران، انتخاب می‌کنند. تعدادی دیگر هم آسیا را به اروپا و امریکا ترجیح می‌دهند. آن را گزینه بهتری از اروپا و آمریکا با مسائل خاص خود می‌پندارند. به هر حال، این که کدام بهتر است، دقیقا به شرایط شما و علایق شما و اهداف شما مرتبط می باشد و جواب عمومی و به قولی نسخه کلی برای همه نمی توان پیچید.

قدم هشتم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

نهمین قدم، بورس تحصیلی را چگونه باید گرفت؟

اگر شرایط زبان و تسلط تحصیلی شما در حد بالایی باشد. گرفتن بورس تحصیلی کار پیچیده‌ای نخواهد بود. و آسان‌تر از آن چیزی هست که شما فکرش را بکنید. در هر سال هزاران دانشجوی ایرانی با حقوق ماهانه 2 هزار دلار یا ۱۵۰۰ یورو به بالا ، کشورهای اروپایی و آمریکایی گرفته تا سراسر دنیا مشغول به تحصیل می‌شوند. اما اینکه چطور برای بورسیه اقدام کنید و منابع مربوطه کجاست و چه رشته‌ای برای بورس تحصیلی برای شما بهتر است.

و فرصت تحقیقاتی ارائه می‌شود. در کل باید توجه داشت که برخی از کشورها، مانند آمریکا، وقتی دانشجوی دکترا را پذیرش می‌کنند، معمولا با بورسیه تحصیلی همراه هست. اما برعکس در اروپا، حتما باید برای موقعیت‌های (Position) خاصی که بورسیه به آن تعلق گرفته است، Apply کنید. و به همه کمک هزینه تحصیلی تعلق نمی‌گیرد. اگر از پس هزینه های تحصیل بر نمی آیید این قدم مهمترین قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی است

قدم نهم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

دهمین قدم، آیا باید با دانشگاه رایزنی کرد؟

بطور معمول جدای از روادید مشخص قاونی، احتیاج به رایزنی با دانشگاه مورد نظر و خاصی، برای Apply کردن و پذیرش گرفتن نیست. مگر اینکه برای دانشگاه خاصی یا رشته تحصیلی خاصی قصد ادامه تحصیل داشته باشید. و انتخاب کنید که قبل از پرداخت هزینه‌های اپلای کردن و ارسال مدارک، با دانشگاه و اساتید در ارتباط باشید.

هرچند که همیشه رایزنی با Graduate Department یک اقدام با ارزش و مفید است. که شما را به درک مطلوبی از دانشگاه مورد نظر و رشته تحصیلی که قصد اپلای دارید، می‌رساند. معمولا به دانشجویان توصیه می‌شود که همیشه با این دفتر ارتباط داشته باشید و اطلاعات تکمیلی دریافت کنید. خوبی رایزنی با این بخش دانشگاه‌ها این است که شما را به مجموعه‌ای از اساتید در رشته مورد نظر شما معرفی می‌کنند.و حتی انجمن‌های علمی و دانشجویی ایرانیان در دانشگاه خاص را هم معرفی می‌کنند. که در افزایش سطح آگاهی و اطلاعات شما بسیار مهم تلقی می‌شود. معمولا رسم است که دانشجویان دکترا، با اساتید قبل از اقدام برای اپلای رسمی رایزنی و حتی چت Skype داشته‌باشند تا به‌قولی، بتوانند استاد را motivate کنند.

motivate کردن در معنای لغوی یعنی انگیزه ایجاد کردن. یعنی استاد با مصاحبه اسکایپی که انجام می‌دهد ویژگی خاصی در شما ببینید. تا از قبولی شما در آن دانشگاه حمایت کند. این قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی مخصوص دانشجویانیست که در کلاس ها هم احتمالا در ردیف های جلو خواهند نشست!

قدم دهم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

یازدهمین قدم، کدام یک از دانشگاه‌ها رایگان هستند؟ اروپا؟ آمریکا؟ آسیا؟

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند و نروژ، 100% رایگان است. در اروپا و البته در آمریکا نیز، پذیرفته‌شدگان مقطع دکترا، به طور کلی و عموما” ، معاف از پرداخت شهریه هستند. و بورس تحصیلی دریافت می‌گیرند. البته شانس اندکی برای دانشجویان ارشد برای گرفتن معافیت در پرداخت شهریه در آمریکا نیز وجود دارد. اما بسیار اندک است.

تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، اتریش و سوئیس، در اکثر رشته‌ها یا شاید بگوییم 99% رشته‌ها رایگان است. و هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارد. و تنها یک هزینه ترمیک که چند صد یوروی است را از دانشجو می‌گیرند که نمی‌توان اسم آنرا شهریه نامید.

دانشگاه‌های آسیایی، معمولا از دانشجو شهریه می‌گیرند. اما میزان آن، بسیار کمتر از دانشگاه‌های اروپایی و آمریکای شمالی است. مثلا اگر در اوکراین، برای تحصیل در پزشکی هزینه هر ترم 3 هزار دلار است. و همین رشته در آمریکا و اروپا ممکن است تا 5 برابر افزایش یابد.

قدم یازدهم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

دوازدهمین قدم، چه دانشگاه‌هایی در آمریکا، GRE نیاز ندارند؟

اگر زمان و حوصله کافی برای گرفتن مدرک زبان GRE یا GMAT را ندارید، تعدادی از دانشگاه‌ها در اروپا و آمریکا، نیازی به ارائه این مدرک از دانشجو نیستند. . این قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی شامل شما نمی شود.

قدم دوازدهم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

سیزدهمین قدم، مدرک آیلتس باید آکادمیک باشد یا جنرال؟

Academic or General IELTS
غالب دانشگاه‌ها ، از شما درخواست آیلتس آکادمیک می‌کنند. اگر آیلتس جنرال خواسته شد، معمولا دانشگاه طراز بالایی نیست ومطمئنا” کیفیت و سطح مناسبی ندارد. ولی حتی الامکان شما، آیلتس آکادمیک را به جنرال انتخاب نمائید. پذیرش در چنین دانشگاه‌هایی شانس شمارا برای دریافت ویزا کم میکند. سیزدهمین قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی را با احتیاط بردارید.

قدم سیزدهم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

چهاردهمین قدم، محل اقامت دانشجویی را چگونه انتخاب کنم؟

مساله اقامت و یافتن محل اسکان مناسب برای دانشجو بسیار حائز اهمیت است.

صرفا ارزان بودن دانشگاه کفایت نمی‎کند. متاسفانه تعدادی از دانشجویان، به دلیل گران بودن هزینه اقامت در سوئیس و نروژ نمی‌توانند زندگی کنند.

بعضی از دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی خوابگاه ندارند و بعضی اصلا خوابگاه ندارند. و بعضی از دانشگاه ها هزینه ی خوابگاه زیاد دارند.

همیشه هزینه ی اجاره ی خانه و زندگی در آن شهر را نیز از قبل بررسی کنید.

قدم چهاردهم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

پانزدهمین قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی، نکات ضروری برای پذیرش تحصیلی

چند نکته برای گرفتن پذیرش تحصیلی بسیار مهم و حائز اهمیت است. از ارتباط با استاد و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی انتخاب دانشگاه و انتخاب رشته و دریافت ویزا و رسیدن به مراحل بعدی. همه‎ی نکات مهم و بسیار ضروری هستند که باید به آن اهمیت ویژه‌ای داد.

قدم پانزدهم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

شانزدهمین قدم، می‌توانم برای همسرم نیز درخواست پذیرش کنم؟

پاسخ این سوال بطور کلی، بله است. می توان این کار ارا انجام داد اما هر کشور شرایط خاصی برای دریافت ویزای همراه، مدت اقامت و اجازه کار برای همسر دارد. که باید بصورت جداگانه آن را بررسی نمائید. البته اگر شما مجرد هستید شانزدهمین قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی را از قبل برداشته اید!

قدم شانزدهم مهاجرت تحصیلی به مجارستان

هفدهمین قدم، برای دریافت ویزا چه کنیم؟

گرفتن ویزا، روش خیلی پیچیده و خاصی ندراد، اما برای افزایش شانس گرفتن ویزا می‌بایستی یکسری نکات مثل ارائه تمکن مالی کافی، پذیرش در دانشگاه‌های خوب و ارائه کامل و دلایل درست را رعایت نمائید. البته در پروسه‎ی ویزا به یاد داشته باشین که اولین اشتباه می‎تواند آخرین اشتباه باشد. پس این قدم 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی بسیار مهم است.

قدم هفدهم مهاجرت تحصیلی

هجدهمین قدم، اقدام کردن از طریق موسسات اعزام دانشجو کار صحیحی است؟

یک سوال وجود دارد که آیا برای اقدام از طریق موسسات اعزام دانشجو استفاده کنم؟ موسسات رسمی و دارای مجوز اعزام دانشجو، بر اساس قوانین وزارت علوم، عمل کرده و شرایط و روش‌های خاص خودشان را برای این کار دارند. تعداد زیادی از علاقمندان تحصیل در خارج از کشور نیز، از طریق این موسسات اعزام می‌‍شوند. اگر درباره پذیرش اطلاعاتی ندارید و حوصله دنبال کردن آن را هم ندارید. یا نمی خواهید در پروسه‎ی ویزا ریسک نکنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات موسسات مجوز دار است.

برای مشاهده لیست موسسات مجاز و محگم برداشتن قدم قدم هجده‎ام از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی اینجا کلیک کنید.

قدم هجدهم در ویزای تحصیلی مجارستان

نوزدهمین قدم، تمدید ویزای تحصیلی و کارت اقامت چگونه انجام می‌شود؟

ویزای تحصیلی دانشجویان معمولا 3 ماهه تا 1 ساله است. و با توجه به درخواست دانشجو و دانشگاه سال به سال تمدید می‌شود. هر کشوری، قوانین خاص خود را دارد. حتما قبل از درخواست ویزا از دانشگاه اطلاعات مربوط به ویزای دانشجویی و کارت اقامت را بررسی کنید. البته این قدم از 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی برای شما مشکل ساز نخواهد بود. مگر اینکه بخواهید در آینده درگیر مسائل تمدید اقامت نباشید.

قدم نوزدهم در ویزای تحصیلی مجارستان

بیستمین قدم، آیا ارز دانشجویی قبل از رفتن تعلق می‌گیرد؟

به کلیه دانشجویانی که شرایط اعلامی در سایت نشا را دارند، ارز دانشجویی تعلق می‌گیرد. با توجه به شرایط متغیر ارز دانشجویی پیشنهاد می شود حتما به سامانه نشا مراجعه کنید. برای مشاهده شرایط خود می‌توانید اینجا کلیک کنید.

نشا: سامانه مشارکت دانشجو

قدم بیستم در ویزای تحصیلی مجارستان

بیست‌ و یکمین قدم، برای لیسانس، فوق لیسانس اقدام کنم یا دکترا؟

یک سوال بسیار مهمی که با آن مواجه می‌شوید،لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا است؟ برخی فکر می‌کنند تحصیل در مقطع بالاتر دشوارتر است. و اینکه مجددا” دوباره به یک گرایش در رابطه با رشته خود در مقطع کارشناسی ارشد یا همان مقطع بگذرانم. اما این راه همیشه راه خوبی نیست. گاهی اوقات، عدم تناسب لیسانس و فوق لیسانس متقاضی، سبب می‌شود تا در مقطع دکترا پذیرفته نشود. و دانشگاه از او می‌خواهد تا اگر خیلی علاقمند به تحصیل در دوره بالاتر است. یک دوره پایین تر را قبل از ادامه تحصیل بگذراند.

پیشنهاد ما این است اگر تصمیم قطعی گرفته اید. هر چقدر مقدور است از مقاطع پایینتر اقدام کنید.

این هم 21 قدم برای مهاجرت تحصیلی ، امیدوارم مسیر را با سرعت مناسب و اطمینان و بدون استرس سپری کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.