موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
مقایسه صفر تا صد اسلواکی و آلمان در سال 2024
خانه » اطلاعات » مقایسه صفر تا صد اسلواکی و آلمان در سال 2024

فهرست مطالب

مقایسه صفر تا صد اسلواکی و آلمان در سال 2024

هر دو کشور اسلواکی و آلمان مقاصد جذابی برای مهاجران تحصیلی و کاری از سراسر دنیا هستند. اسلواکی و آلمان با حضور در اتحادیه ی اروپا و با قرار گرفتن در حوزه ی شنگن و موقعیت های تحصیلی و کاری خوب برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، مقاصد خوب و قابل قبولی قلمداد می‌ شوند. حال به بررسی کامل تفاوت های اسلواکی و آلمان برای زندگی شامل هزینه ها، بازار کار، امکانات تحصیلی و سایر موارد می‌ پردازیم. پس اگر قصد مهاجرت به اسلواکی و آلمان را دارید، حتماً تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

هزینه های زندگی اسلواکی و آلمان

اگر بخواهیم قیمت های مصرف کننده را بین اسلواکی و آلمان مقایسه کنیم، که شامل هزینه هایی مانند هزینه های روزانه، خواربار، حمل و نقل و سایر محصولات می ‌شود، در مقایسه ی اسلواکی و آلمان، قیمت ها در اسلواکی به مراتب ارزان تر از آلمان است. عبارت دیگر و بر اساس آمار ها و تخمین های رسمی در مقایسه ی هزینه های مصرف کننده بین آلمان و اسلواکی، قیمت ها در اسلواکی 23.2% ارزان تر از آلمان هستند.

همچنین بخوانید: مقایسه صفر تا صد آلمان و مجارستان برای مهاجرت 2024

هزینه های زندگی اسلواکی و آلمان

اگر شما قصد مهاجرت داشته باشید، حتماً یکی از گزینه هایی که مد نظر قرار خواهید داد، هزینه های اقامتی است. مهم است که اجاره ی خانه و آپارتمان در کشور مد نظر چقدر است. در این مورد در مقایسه ی کشور های اسلواکی و آلمان، اسلواکی به شکل چشم گیری قیمت های کمتری را ارائه می ‌کند. اگر بخواهیم قیمت اجاره بها را در اسلواکی و آلمان با عدد و رقم مقایسه کنیم، می‌توان گفت قیمت اجاره بها در اسلواکی حدود 42.0% ارزان تر از آلمان است.

در بحث آمار و ارقام مقایسه ی اسلواکی و آلمان می توانیم بگوییم قیمت ها در اسلواکی حدود 28.4% ارزان تر از کشور آلمان است. همچنین اگر در مقایسه اسلواکی و آلمان قیمت خواربار را به تنهایی در نظر بگیریم، در اسلواکی 21.3% نسبت به کشور آلمان ارزان تر است. یعنی شما می ‌توانید خریدی اقتصادی تر در مغازه های اسلواکی داشته باشید.

همواره قیمت غذا در لیست مهم ترین قیمت هایی قرار می گیرد که باید قبل از مهاجرت در نظر بگیرید. همانطور که حدس می زنید، در مقایسه ی قیمت غذا بین اسلواکی و آلمان نیز کشور اسلواکی از  قیمت هایی به مراتب مقرون به صرفه تر برخوردار است. آنچنان که می‌ توان در بررسی درصد اختلاف قیمت بین رستوران های اسلواکی و آلمان گفت قیمت ها در اسلواکی 32.6% ارزان تر از کشور آلمان است.

بررسی موقعیت های شغلی اسلواکی و آلمان

برای مقایسه ی فرصت های شغلی در اسلواکی و آلمان، شرایط کاری، زمینه های نیازمند نیروی کار و نرخ بیکاری در کشور های اسلواکی و آلمان را به صورت جداگانه بررسی می‌ کنیم تا اگر قصد مهاجرت کاری به اسلواکی و آلمان را دارید، بتوانید راحت تر تصمیم خود را گرفته و انتخاب نهایی خود را بکنید.

بررسی موقعیت های شغلی اسلواکی و آلمان

آلمان

  • نرخ بیکاری بسیار پایین در کشور آلمان نشان دهنده ی فرصت های شغلی بسیار متنوع در این کشور است. شاید برایتان جالب باشد که نرخ بیکاری در کشور آلمان تقریباً برابر با 3.7% است.
  • فرصت های شغلی فراوانی در ناحیه های صنعتی مخصوصاً در زمینه های مهندسی، آی تی، سلامت، امور مالی و امور تولید وجود دارند.
  • علی رغم چالش های اقتصادی، کشور آلمان با کمبود نیروی متخصص مواجه است.
  • برای افراد خارجی تخصص در زمینه های خاصی مانند تکنولوژی مرتبط به تغییرات آب و هوایی و مهندسی نرم افزار باعث می‌ شود تا طیف زیادی از فرصت های شغلی مهیا باشد.

اسلواکی

  • اسلواکی با هزینه های کمتر می ‌تواند مکان مناسبی برای پس انداز در حین کار باشد.
  • نرخ بیکاری سال به سال در اسلواکی روند نزولی داشته است. به طوریکه در سال 2001  این عدد 19.79% بوده است. در سال 2023 5.8% و هم اکنون در سال 2024 نرخ بیکاری اسلواکی 5.2% است.
  • اسلواکی فقدان نیرو های کار حرفه ای در زمینه های مهندسی، تکنولوژی و برنامه نویسی را احساس می ‌کند.

حقوق و مزایا

از دیگر بخش های مهم در مقایسه اسلواکی و آلمان مقدار حقوق ها در این دو کشور اروپایی است. برای بررسی بهتر شرایط حقوق نیرو های کار در اسلواکی و آلمان، مقدار حقوق ها را در این کشور ها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می ‌دهیم.

همینطور بخوانید: مقایسه صفر تا صد مجارستان و اسلواکی برای مهاجرت در سال 2024

حقوق و مزایا آلمان و اسلواکی

مقدار میانگین حقوق ماهانه در کشور آلمان پس از کسر مالیات 2.905 یورو است. اما پس از کسر مالیات در اسلواکی عدد میانگین حقوق برابر است با 1.231 یورو در ماه است. همچنین در مقایسه ی سرانه ی تولید ناخالص داخلی بین اسلواکی و آلمان، کشور آلمان با مقدار 47.718 یورو نسبت به کشور اسلواکی با 21.257 یورو پیشتاز است.

کیفیت زندگی

برای مقایسه کیفیت زندگی در اسلواکی و آلمان باید عوامل متنوعی را مد نظر قرار داد. البته توجه داشته باشید، حتی اگر همه‌ ی جوانب و آمار های موجود درباره ی اسلواکی و آلمان را هم در نظر بگیرید، باز تجربه ی هر شخص از زندگی در اسلواکی و آلمان متفاوت است. بسته به سبک زندگی شما، خواسته ها، الزامات ذهنی و نیاز های روزمره ی خود، ممکن است تجربه ی شخصی شما از زندگی در اسلواکی و آلمان متفاوت باشد. حال به بررسی چند آمار رسمی در مقایسه اسلواکی و آلمان می‌پردازیم:

کیفیت زندگی آلمان و اسلواکی

  • در یک رتبه بندی مشخص و در مقایسه ی کیفیت زندگی در اسلواکی و آلمان، کشور آلمان در جایگاه 12 دنیا و کشور اسلواکی در جایگاه 44 جهان قرار می‌ گیرند.
  • در مقایسه ی امید به زندگی در اسلواکی و آلمان می توانیم بگوییم، امید به زندگی در آلمان حدوداً 80.9 سال است؛ این عدد در اسلواکی با تقریباً شش سال کمتر 74.7 سال است.
  • در مقایسه بین اسلواکی و آلمان درصد مردمی که می ‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند، در کشور اسلواکی برابر با 25.9% و در کشور آلمان 56.3% است.
  • در مقایسه ی شاخص تحصیلات عالی بین اسلواکی و آلمان می توان گفت که این شاخص در کشور آلمان 93 و در اسلواکی 76 است.
  • شاخص شادی شامل طیف گسترده ای از مسائل روزمره مردم حتی کیفیت آب و هوا می‌شود. اگر بخواهیم شاخص شادی را در اسلواکی و آلمان مقایسه کنیم، از مقیاس 10، مقدار شاخص شادی در اسلواکی برابر با 6.47 است؛ شاخص شادی در آلمان برابر با 6.89 است.
  • نکته ی قابل توجه دیگر در مقایسه آلمان و اسلواکی قدرت خرید مردم است. قدرت خرید مردم در اسلواکی 44.6% کمتر از مردم در آلمان است. این نشان دهنده این است هرچند قیمت ها در کشور اسلواکی بسیار مقرون به صرفه تر هستند، با این حال با توجه به سطح درآمد بیشتر مردم در کشور آلمان آنها قدرت خرید بیشتری نسبت به مردم اسلواکی دارند.

رفتار و برخورد با مهاجرین در اسلواکی و آلمان

اکثریت مردم در اسلواکی سعی می ‌کنند روابط محتاطانه و محافظه کارانه با مهاجرین داشته باشند. علی رغم ایجاد فضای چند فرهنگی و رسیدن جمعیت مهاجرین به 5.13% نظر سنجی های عمومی بیان‌گر این هستند که اکثریت مردم و جمعیت مهاجر دچار فقدان روابط عمیق هستند.

عموم مردم در اسلواکی تمایل دارند افرادی را بپذیرند که از نظر فرهنگی به آنها نزدیک‌ تر باشند و یا دارای منافع اقتصادی بالقوه برای کشور اسلواکی باشند. با این حال این تصور وجود دارد که آنها باید از فرهنگ خود محافظت کنند و حضور روز افزون جوامع مهاجر می ‌تواند تهدیدی جدی برای فرهنگ اسلواکی قلمداد شود. در نظرسنجی ها مردم اسلواکی ترجیح می ‌دهند سیاست ها و قوانین سخت گیرانه تری برای مهاجرت وضع شود و همچنین کنترل بر روی مرز ها بیشتر شود.

کشور آلمان که به خاطر جامعه ی متنوع و چند فرهنگی خود شناخته شده است، به طور کلی به دلیل تعامل بسیار با مهاجرین، مردم آلمان در مواجهه با خارجی ها و فرهنگ های متفاوت ذهنیتی باز دارند. در کشور آلمان تأکید زیادی بر  ادغام شدن با مهاجرین برای کمک به آنها جهت تبدیل شدن به اعضای فعال جامعه وجود دارد.

همچنین بخوانید: مقایسه صفر تا صد لهستان و اسلواکی  برای مهاجرت 2024

دولت آلمان نیز با آگاهی از نیاز به مهاجران در زمینه های مختلف در جهت تسهیل شرایط آنها اقداماتی را انجام داده است. دوره های بیشمار زبان آلمانی تا مهاجرین بتوانند با مردم آلمان روابط نزدیکتری برقرار کنند. به طور کلی در مقایسه ی رفتار مردم اسلواکی و آلمان می ‌توان گفت در حالی که اسلواکی رویکرد محتاطانه با مهاجران دارد، کشور آلمان از ازدیاد مهاجرین کارآمد استقبال می ‌کند.

معرفی برترین دانشگاه های اسلواکی و آلمان

در کشور های اسلواکی و آلمان دانشگاه های بسیاری با کیفیت بالای آموزشی وجود دارند که این کشور ها را به مقصد مناسبی برای مهاجران تحصیلی تبدیل می ‌کند. حال بیایید چند دانشگاه برتر اسلواکی و آلمان را بررسی کنیم.

آلمان

  • Heidelberg University که در سال 1386 میلادی تأسیس شده است و قدیمی ترین دانشگاه آلمان است، یک مرکز با اعتبار و سرشار از موقعیت های مطالعاتی و تحقیقاتی متنوع است.
  • Technical University of Munich دانشگاه فنی مونیخ که برای نوآوری و فرصت های تحقیقاتی اش شناخته شده است، حوزه ی تخصصی آن علوم طبیعی، تکنولوژی و مهندسی است.
  • RWTH Aachen University متخصص در زمینه های تکنولوژی و مهندسی است و ارتباط نزدیکی با واحد های صنعتی و مراکز تحقیقاتی دارد.
  • University of Freiburg این دانشگاه در سال 1457 تأسیس شده و همواره بر تلاش ها و دستاورد های علمی تأکید داشته است. زمینه های تخصصی آن علوم طبیعی، حقوق بشر و علوم اجتماعی است.
  • Humboldt University of Berlin این دانشگاه در سال 1810 تأسیس شده و دارای تاریخ غنی و دستاورد های علمی خوب و همچنین ارائه تنوع زیادی از رشته های متفاوت بوده و تمرکز آن بر روی کارهای تحقیقاتی و آزادی آکادمیک است.

اسلواکی

  • Comenius University واقع شده در پایتخت اسلواکی براتیسلاوا است. این دانشگاه بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه کشور اسلواکی است. رشته های متفاوتی در زمینه های مختلف علی الخصوص حقوق بشر، علوم طبیعی و پزشکی ارائه می‌ کند.
  • Slovak University of Technology in Bratislava دیگر دانشگاه شهر براتیسلاوا اسلواکی است. تمرکز آن بیشتر در معماری، مهندسی و علوم تکنولوژیکی است. برای زمینه های تحقیقاتی و ارتباط نزدیک با نواحی صنعتی شناخته شده است.
  • Pavol Jozef Safarik University in Kosice این دانشگاه در قسمت شرقی و شهر کوشیته اسلواکی واقع شده است. تخصص این دانشگاه در زمینه های پزشکی، حقوق بشر و علوم اجتماعی است.
  • Matej Bel University UMB این دانشگاه عموماً در زمینه های هنر، قانون و اقتصاد فعالیت می‌ کند و دارای طیف گسترده ای از رشته های مختلف تحصیلی است.
  • University of Economics in Bratislava دیگر دانشگاه خوب پایتخت اسلواکی است. فعالیت آن به صورت تخصصی در زمینه های اقتصادی و کسب و کار است و برنامه های آموزشی متنوعی در این زمینه ارائه می دهد.

در مقایسه دانشگاه های اسلواکی و آلمان می ‌توان گفت هر کدام از آنها برتری های خاص خود را دارد و شما باید بنا به سابقه ی تحصیلی خود و علاقمندی ها و حتی شرایط خود، یک گزینه را بین اسلواکی و آلمان برگزینید. به طور کلی می ‌توان گفت دانشگاه های آلمان در سطح جهان شناخته شده تر و با رنکینگ جهانی بالاتر هستند. در حالیکه دانشگاه های اسلواکی شرایط مقرون به صرفه تری به دانشجویان خارجی ارائه می ‌کند. شرایط ورود به دانشگاه های آلمان عموماً سخت تر و فضای رقابتی آن نیز بسیار شدید تر است.

مقایسه هزینه های تحصیل در اسلواکی و آلمان

در وهله ی اول مقایسه ی دانشگاه های اسلواکی و آلمان می‌ توانیم بگوییم که شهریه ی دانشگاه های دولتی در کشور آلمان تقریباً رایگان است. هرچند که دانشجویان این دانشگاه ها نیز نیازمند پرداخت هزینه ی کمی بابت کار های اداری و هزینه های خودپرداز هستند. هزینه های آن چیزی بین 100 تا 350 یورو است. اما اوضاع در دانشگاه های خصوصی آلمان بسیار متفاوت است و شهریه ی سالانه دانشگاه های خصوصی آلمان چیزی بین 5.000 تا 20.000 یورو است. همچنین هزینه ی تحصیلی در زمینه های تخصصی مانند MBA می‌ تواند تا 65.000 یورو برسد.

در اسلواکی هزینه های تحصیلی شما تا حدودی به ملیت شما بستگی دارد؛ مثلاً برای افراد اتحادیه ی اروپا و دانشجویان سوئیسی شهریه ی سالانه چیزی بین 580 تا 12.200 یورو است. اما برای دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه ی اروپا برای دوره ی کارشناسی شهریه به صورت سالانه چیزی بین 1.000 تا 5.000 یورو و برای مقاطع تحصیلی بالاتر و رشته هایی مانند مهندسی و پزشکی این شهریه می ‌تواند تا سالانه به 12.200 یورو برسد.

بعضی دانشگاه ها در اسلواکی بورسیه ی مستقیم به دانشجویان اعطا می‌ کنند. برای جمع بندی مقایسه ی هزینه های تحصیلی اسلواکی و آلمان می‌ توان گفت در حالی که شهریه در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است، اما اسلواکی قیمت های مقرون به صرفه تری برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌ کند. تصمیم شما باید شامل علاقه‌مندی ها و هزینه های زندگی در دوره ی دانشجویی باشد برای اطلاعات دقیق تر از شرایط دوره های تحصیلی متفاوت می توانید به وبسایت رسمی دانشگاه مد نظر خود مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به اسلواکی و آلمان

فرقی نمی‌کند کجای اروپا قصد تحصیل دارید، شما مدارکی را جهت به دست آوردن پذیرش نیاز دارید که حداقل ها با توجه به سطح و رتبه ی دانشگاه متفاوت است. به طور کلی در مقایسه پذیرش دانشگاه های اسلواکی و آلمان می‌ توان گفت شرایط ورود به دانشگاه های اسلواکی به مراتب آسان‌ تر است و شما حتی می‌ توانید با نمره ی زبان کمتری برای پذیرش در دانشگاه های این کشور اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به اسلواکی و آلمان

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به آلمان

برای تحصیل در دانشگاه های آلمان شما نیازمند مدارک ذیل هستید:

  • در وهله ی اول شما باید دوره ی تحصیلی مورد نظر همچنین رشته و دانشگاه مد نظر خود را انتخاب کنید.
  • می بایست از آزمون سنجش دانشگاه مد نظر سربلند بیرون بیایید.
  • مدرک زبان معتبر نیز برای ورود به دانشگاه های کشور آلمان ضروری است.
  • نیازمند پر کردن اپلیکیشن فرم هستید.
  • همچنین گواهی سلامت پزشکی و بیمه ی درمانی برای تحصیل در آلمان ضروری است.
  • مدرک تحصیلی و ریزنمرات تحصیلات قبلی خود را باید ارائه کنید.
  • کپی و عکس پاسپورتی که بیشتر از شش ماه اعتبار داشته باشد را نیز نیاز دارید.
  • نیازمند انگیزه نامه ای قوی هستید.
  • در مرحله ی آخر باید ویزای تحصیلی کشور آلمان را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

  • نیازمند عکس و کپی پاسپورت خود هستید.
  • باید اپلیکیشن فرم را تکمیل کرده و آپلود کنید.
  • برای تحصیل بیشتر از 90 روز در اسلواکی باید ویزای دانشجویی این کشور را دریافت کنید.
  • ریزنمرات و مدارک تحصیلی اسبق خود را برای اپلای کردن نیاز دارید.
  • بعد از انتخاب دوره ی مورد نظر باید از دانشگاه مد نظر خود پذیرش بگیرید.
  • مدرک زبان معتبر برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی نیز ضروری است.
  • با یک انگیزه نامه ی قوی می‌توانید شانس خود را جهت پذیرش در دانشگاه های اسلواکی افزایش دهید.

کلام آخر

فرقی نمی ‌کند قصد مهاجرت به کجای اروپا، اسلواکی و آلمان یا هر جای دیگری را داشته باشید. مؤسسه ی اعزام دانشجوی آوای دانش آیریا شما را در تمام مسیر مهاجرت یاری می ‌کند. همچنین شما می‌ توانید از خدماتی همچون مشاوره ی رایگان کارشناسان خبره ی ما بهره ببرید. پس زمان را از دست ندهید و همین الان اطلاعات خود را تکمیل کرده تا در اولین فرصت از خدمات کامل مشاوره ی ما بهره‌ مند شوید.

از ابتدا تا انتها با شما هستیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.