موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
قوانین رانندگی در مجارستان / راهنمای رانندگی در مجارستان
خانه » اطلاعات » قوانین رانندگی در مجارستان / راهنمای رانندگی در مجارستان

فهرست مطالب

قوانین رانندگی در مجارستان / راهنمای رانندگی در مجارستان

کشور مجارستان به عنوان یک کشور رو به رشد، این روز ها میزبان تعداد زیادی از مهاجران از سراسر دنیا است. همچنین این کشور به دلیل زیبایی و داشتن مناطق دیدنی بسیار، مقصد توریست های زیادی نیز است. هنگامی که به کشور مجارستان می روید باید از تمامی قوانین این کشور تبعیت کنید. یکی از این قوانین، قوانین رانندگی در مجارستان است.

قوانین رانندگی در مجارستان بسیار سخت گیرانه هستند و باید رعایت شوند؛ و اگر نه جریمه به همراه خواهند داشت. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل قوانین رانندگی در مجارستان بپردازیم تا شما عزیزان هنگام حضور در مجارستان به مشکل بر نخورید؛ پس تا انتها با ما بمانید.

برای رانندگی در مجارستان به چه مدارکی نیاز دارید؟

یکی از قوانین رانندگی در مجارستان این است که برای رانندگی در این کشور، حتماً باید گواهینامه رانندگی مجارستان بومی یاIDP  داشته باشید.IDP  مجوز بین المللی رانندگی است. این سند به خارجیان اجازه می دهد در مجارستان رانندگی کنند. به طور قطع کسانی که بومی مجارستان هستند و کسانی که اهل کشور های عضو قرارداد های بین المللی وسایل نقلیه اعضای وین باشند، نیاز به اخذ مجوز بین المللی رانندگی نخواهند داشت.

برای رانندگی در مجارستان به چه مدارکی نیاز دارید؟

اعتبار و قیمتIDP  بستگی به انتخاب شما دارد. اعتبار 1 ساله ارزان ترین بسته است که به گردشگران توصیه می شود آن را تهیه کنند. اگر افراد قصد بیشتر ماندن در کشور مجارستان را داشته باشند، باید بسته های 2 یا 3 ساله دریافت کنند.IDP  حکم گواهینامه را در ایست های بازرسی دارد. اگر می خواهید گواهینامه ی مجاری دریافت کنید باید کارت اقامت مجارستان را دارا باشید؛ مدت زمان گواهینامه های اروپایی 5 و 10 ساله است.

قوانین رانندگی در مجارستان

هرچقدر که رانندگی در مجارستان می تواند جذاب و کمک کننده برای رفتن به مکان های مختلف باشد، رعایت قوانین رانندگی در مجارستان حتماً باید انجام شود. دانستن قوانین و نکات مهم می تواند کمک کننده ی شما باشد تا به مشکل در کشور مجارستان بر نخورید. قوانین رانندگی در مجارستان مانند سایر کشور ها است. اکنون می خواهیم قوانین رانندگی مجارستان را برای شما بازگو کنیم.

قوانین رانندگی در مجارستان

اسناد مهم را همیشه همراه خود داشته باشید

قوانین رانندگی در مجارستان حکم می کند که همیشه اسناد مهم را همراه خود داشته باشید. از آنجایی که ایست های بازرسی در مجارستان زیاد هستند، همیشه باید گواهینامه ی رانندگی بومی خود، ثبت نام خودرو V5، بیمه ی خودرو، مجوز رانندگی بین المللی برای مجارستان را داشته باشید.

مدارکی مانند شناسنامه و گذرنامه همیشه به درد نمی خورد؛ اما همراه داشتن آنها به عنوان مدارک شناسایی مفید است. همچنین کیت ابزار اضطراری حتماً باید در ماشین وجود داشته باشد. برای رانندگی در مجارستان و به منظور تبعیت از قوانین رانندگی در مجارستان، یک E-Vignette برای پرداخت عوارض در بزرگراه ها و جاده ها نیاز است.

اطمینان حاصل کنید که ماشین در شرایط مناسبی است

پیش از رانندگی، مطمئن باشید که ماشین اجاره ای یا شخصی شما، در شرایط مناسبی برای رانندگی باشد. حتی کوچک ترین مشکل ها در ماشین، ممکن است به خرابی های بزرگ تبدیل شوند. هنگام سفر به شهر های کوچک و روستا ها، اطمینان حاصل کنید که باک خودرو پر باشد. در قوانین رانندگی در مجارستان ذکر شده که اگر کودک همراه دارید، باید صندلی مخصوص کودک در ماشین باشد.

کمربند ایمنی را همیشه ببندید

بستن کمربند ایمنی در ماشین یکی از مهم ترین قوانین رانندگی در مجارستان است. همه ی سرنشینان موظف هستند کمربند ایمنی را ببندند. کودکان زیر 150 سانتی متر باید صندلی مخصوص با قد و وزن خود را دارا باشند. کودکان نباید در صندلی جلو بنشینند؛ مگر با صندلی کودک مناسب خود. جریمه ی رانندگی بدون کمربند ایمنی، از 15.000 HUF تا 40.000 HUF متغیر است. نداشتن صندلی مخصوص کودک نیز جریمه به همراه خواهد داشت.

همچنین بخوانید: خرید ماشین در مجارستان / قانون و قیمت خودرو

محدودیت سرعت

از جمله قوانین رانندگی در مجارستان، قانون محدودیت سرعت است. محدودیت سرعت در مکان های مختلف، متفاوت است. مناطق آپارتمانی و محله ها، دارای محدودیت سرعت 50 کیلومتر در ساعت هستند. در جاده ها محدودیت سرعت به 130 کیلومتر در ساعت و در بزرگراه ها این محدودیت بین 90 تا 110 کیلومتر در ساعت است. پلیس با وسایل و با استفاده از سیگنال های خاص، سرعت ماشین را برآورد کرده و اگر شخص از سرعت گفته شده پیشروی کند، جریمه خواهد شد.

حق تقدم

در قوانین رانندگی در مجارستان، حق تقدم از سمت راست است. رانندگان می بایست هنگام رسیدن به تقاطع ها، به ماشین هایی که از سمت راست می آیند، راه بدهند. علائم مثلثی سفید و قرمزی که در تقاطع ها وجود دارد حق تقدم را به رانندگان گوشزد می کنند.

رعایت کردن سن قانونی

حداقل سن قانونی طبق قوانین رانندگی در مجارستان، 17 سال است. هنگام رانندگی حتماً باید گواهینامه و یا مجوز بین المللی رانندگی را به همراه داشته باشید. برای اجاره ی خودرو در این کشور باید حداقل 21 سال داشته باشید. در آخر برای دریافت مجوز بین المللی باید حداقل 18 سال را داشته باشید.

درست سبقت بگیرید

از آنجایی که فرمان رانندگان در مجارستان سمت چپ قرار گرفته، رانندگان می بایست از سمت چپ سبقت بگیرند. هنگام سبقت گرفتن باید حتماً احتیاط کرده و به خط روی جاده و ماشین رو به رو دقت کنید. در جاهایی که تابلوی سبقت ممنوع وجود دارد، سبقت نگیرید.

در صورت استفاده از نوشیدنی های الکلی رانندگی نکنید

علائم راهنمایی رانندگی در کشور مجارستانقوانین رانندگی در مجارستان در مقابل استفاده از نوشیدنی های الکلی بسیار سخت گیرانه عمل می کند. مجازات رانندگی در حالت مستی، از جریمه های گران قیمت تا گرفتن گواهینامه، متغیر است. رانندگی در هنگام مستی، عواقب برگشت ناپذیری به همراه دارد؛ پس باید به طور جدی از این امر خودداری شود.

علائم راهنمایی رانندگی در کشور مجارستان

طبق قوانین رانندگی در مجارستان، علائم رانندگی مانند سایر کشور ها بوده و بعضی از آنها کاملاً آشنا هستند. این علائم برای هشدار، راهنمایی، منع و محدود کردن رانندگان وجود دارند تا از رانندگان در مقابل تصادف کردن محافظت کنند. اکنون می خواهیم این علائم را برای شما نام ببریم.

همینطور بخوانید: امنیت در مجارستان / قوانین مهم امنیتی در مجارستان 2024

علائم هشدار دهنده

  • هشدار برای ترافیک
  • جاده های پیش رو
  • میدان
  • جاده ی کنترل نشده
  • هشدار ساحل یا کنار رودخانه
  • جاده ی لغزنده
  • نزول شیب دار
  • عبور گوزن
  • چهارراه پیش رو
  • سرعت گیر
  • ترافیک دو طرفه
  • کار های جاده ای پیش رو
  • علائم توقف

علائم منع کننده

  • ورود ممنوع
  • اتوبوس ممنوع
  • موتورسیکلت و خودرو ممنوع
  • گردش به چپ/راست ممنوع
  • جاده ی بدون دور برگردان
  • گذر عابر پیاده ممنوع
  • علائم محدودیت سرعت
  • سبقت مجاز نیست

علامت های دیگری نیز وجود دارد که تقریباً در تمامی کشور ها مشترک است. سیستم چراغ راهنمایی کشور مجارستان، از سیستم بین المللی سه رنگ پیروی می کند؛ قرمز برای توقف، سبز برای حرکت و زرد برای احتیاط است.

جریمه های رانندگی در مجارستان

همانطور که می دانید، زیر پا گذاشتن قوانین رانندگی برای راننده، جریمه در پی خواهد داشت. در قوانین رانندگی مجارستان نیز مواردی وجود دارند که فرد راننده با عمل نکردن آن، باید جریمه بپردازد. در ادامه جریمه های رانندگی این کشور را برای شما شرح می دهیم.

  • اگر بیشتر از سرعت مجاز در خارج از شهر رانندگی کنید، 285 یورو جریمه خواهید شد.
  • در شهر ها سرعت مجاز 50 کیلومتر در ساعت است، اگر بیشتر از این سرعت رانندگی کنید؛ 95 یورو جریمه خواهید شد.
  • خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی ممنوع است و جریمه ی انجام دادن این اعمال 50 یورو خواهد بود. ماشین نیز برای مدتی توقیف خواهد شد.
  • راننده هنگام استفاده از مشروبات الکلی حق رانندگی ندارد، در صورت انجام دادن این کار، 500 یورو جریمه خواهد شد. همچنین گواهینامه ی شخص باطل می شود و ماشین شخص برای مدتی توقیف خواهد شد.
  • نداشتن گواهینامه طبق قوانین رانندگی مجارستان جرم است و جریمه ی سنگینی در پی خواهد داشت. ماشین فرد مجرم نیز برای مدتی توقیف خواهد شد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم قوانین رانندگی در مجارستان را برای شما بیان کنیم تا تجربه ی امن تری برای رانندگی در مجارستان داشته باشید. بدون شک رعایت کردن قوانین رانندگی در مجارستان، تجربه ی بهتری از رانندگی در این کشور زیبا به به همراه خواهد داشت.

از ابتدا تا انتها با شما هستیم.

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.