موسسه اعزام دانشجو آوای دانش آیریا
مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

فهرست مطالب
صفر تا صد بورسیه تحصیلی به مجارستان ۲۰۲۴ + راهنمای اخذ پذیرش 
خانه » اطلاعات » صفر تا صد بورسیه تحصیلی به مجارستان ۲۰۲۴ + راهنمای اخذ پذیرش 

فهرست مطالب

صفر تا صد بورسیه تحصیلی به مجارستان ۲۰۲۴ + راهنمای اخذ پذیرش 

دولت مجارستان از سال ۲۰۱۳ هر ساله تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا را تحت بورسیه تحصیلی به مجارستان قرار می ‌دهد‌. بورسیه تحصیلی به مجارستان، شامل ۳۰ دانشگاه و ۸۰۰ رشته می شود. در سال گذشته ۴۵۰۰ دانشجوی خارجی از بورسیه تحصیلی به مجارستان بهره برده اند و پیش بینی می‌ شود هر ساله بر تعداد آن افزوده شود.

صفر تا صد بورسیه تحصیلی به مجارستان 2024 + راهنمای اخذ پذیرش

بورسیه تحصیلی به مجارستان شامل هزینه ی دانشگاه و هزینه ی اقامت و حتی پرداخت کمک هزینه ی زندگی می شود؛ اما بدین معنا نیست که بورسیه تحصیلی به مجارستان تمام هزینه های دانشجو را در بر می گیرد و در نتیجه تحصیل در مجارستان برای شما عزیزان تا حد بسیار زیادی لذت بخش تر و آسوده تر خواهد شد.

در ادامه سعی می کنیم شرایط بورسیه تحصیلی به مجارستان و به شکل تخصصی بورسیه تحصیلی به مجارستان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و بورسیه های ارشد و دکتری مجارستان را بررسی کنیم. پس اگر قصد گرفتن بورسیه تحصیلی به مجارستان را دارید، تا انتهای این نوشته، همراه ما باشید.

بورسیه تحصیلی پزشکی مجارستان

مدرک پزشکی معتبر در کنار سطح آموزشی خوب و مورد تأیید بودن مدرک در سرتاسر اروپا و وزارت بهداشت ایران، همه از دلایل جذابیت بورسیه پزشکی مجارستان در بورسیه تحصیلی به مجارستان به شمار می رود. به مانند همه ی بورسیه تحصیلی به مجارستان، بورسیه پزشکی مجارستان، نیازمند سوابق تحصیلی و منتخب شدن توسط کشور مبدأ است.

همچنین بخوانید: تحصیل پزشکی در مجارستان 2024 | شرایط و هزینه‌ها به تومان

بورسیه تحصیلی پزشکی مجارستان

رشته ی پزشکی در دانشگاه های پچ، سملوایز و سگد، در برنامه ‌های بورسیه تحصیلی به مجارستان جای دارند. در ادامه با راهکار پیدا کردن تمام بورسیه تحصیلی به مجارستان در دانشگاه ها و شهر های مختلف این کشور آشنا خواهیم شد. مدت زمان تحصیل در رشته ی پزشکی مجارستان ۱۲ ترم یا همان ۶ سال است.

رشته ی پزشکی مجارستان به مانند تمام دنیا جزو رشته های پر طرفدار بوده و برای اخذ بورسیه تحصیلی پزشکی مجارستان، نیازمند رزومه ی خوب و عملکرد موفق در آزمون ورودی است.

بورسیه تحصیلی دندانپزشکی مجارستان

همیشه تعداد زیادی از افراد، علاقمند تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در سراسر دنیا هستند؛ و همواره بورسیه های تحصیلی در رشته دندانپزشکی از جذاب ترین گزینه های بورسیه تحصیلی به مجارستان و سایر نقاط دنیا محسوب می شود. به گونه ای که جدال برای بدست آوردن بورسیه دندانپزشکی مجارستان هر ساله از بیشتر می گردد.

همینطور بخوانید: تحصیل دندانپزشکی در مجارستان 2024 / هزینه و مدارک

بورسیه تحصیلی دندانپزشکی مجارستان

به مانند رشته ی پزشکی در رشته دندانپزشکی نیز بورسیه تحصیلی به مجارستان در دانشگاه های پچ، سملوایز و سگد به دانشجویان بین المللی ارائه می ‌شود.

علاقمندان می ‌توانند با مطالعه ی مدارک مورد نیاز دانشگاه ها، نسبت به بورسیه تحصیلی به مجارستان اقدام کنند . همچون رشته پزشکی، طول دوره ی تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در مجارستان نیز ۱۲ ترم یا معادل 6 سال است. برای بورسیه ی تحصیلی رشته دندانپزشکی سوابق تحصیلی و مدرک زبان جزو مهم ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی به مجارستان به شمار می رود.

شرایط بورسیه مجارستان

برای بورسیه تحصیلی به مجارستان، دولت این کشور با وزارت علوم کشور های مبدأ ارتباط گرفته و لیست اولیه ی واجدان شرایط بورسیه تحصیلی به مجارستان را از دولت مبدأ دریافت می کند.

در این رابطه بیشتر بدانید: بورسیه دولت مجارستان

بورسیه تحصیلی به مجارستان یک بورسیه فول فاند با شرایط ویژه است که در بخش بورسیه ی کارشناسی ارشد مجارستان و بورسیه ی دکتری مجارستان به صورت گسترده به آن خواهیم پرداخت. ددلاین آپلود مدارک و ثبت درخواست بهره مندی از بورسیه تحصیلی به مجارستان، پانزدهم ژانویه بوده و در بیست و هشتم فوریه لیست اولیه ی نامزد ها ارائه شده و در اواسط ماه مارس مرحله ی دوم گزینش انجام می شود.

شرایط بورسیه مجارستان

در مرحله ی بعد، مدارک و سوابق تحصیلی نامزد های بورسیه تحصیلی به مجارستان بررسی شده و در مرحله ی آخر، آزمون آنلاین کتبی و شفاهی دانشگاه برگزار می گردد.

شما می توانید تمام برنامه های بورسیه تحصیلی به مجارستان را در سایت www.stipendiumhungaricum.hu و موتور جستجوی سایت بیابید و شرایط لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی به مجارستان را در صفحه ی هر برنامه ی تحصیلی، به صورت جداگانه مشاهده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از برنامه های بورسیه تحصیلی به مجارستان می توانید سایت رسمی دانشگاه های ارائه دهنده ی بورسیه تحصیلی به مجارستان را بررسی کرده و باقی اطلاعات لازم را در سایت مذکور پیدا نمایید.

در صورت دریافت بورسیه تحصیلی به مجارستان، شرکت کنندگان تا تاریخ پانزدهم آوریل فرصت دارند تا مدارک سلامت پزشکی خود را در سایت رسمی بورسیه تحصیلی به مجارستان آپلود نمایند.

پروسه ی ویزا در اواسط جولای انجام شده و زمان حضور دانشجو در مجارستان سی ام سپتامبر است.

اپلیکیشن فی در بورسیه تحصیلی به مجارستان هزینه ای ندارد و داوطلبان می توانند دو رشته یا دانشگاه را با توجه به الویت بندی خود انتخاب کنند.

بورسیه تحصیلی دکتری مجارستان

همه مدارکی که برای اخذ بورسیه تحصیلی به مجارستان در مقطع دکتری لازم است شامل موارد ذیل می شود:

  • مدرک کارشناسی ارشد
  • مدرک زبان(در سایت رسمی دانشگاه ها سطح مورد نیاز و حداقل نمره مشخص است)
  • انگیزه نامه
  • آزمون ورودی دانشگاه

اولین و شاید مهمترین نکته پس از اخذ بورسیه تحصیلی به مجارستان، حذف کامل شهریه ی دانشگاه و امکان تحصیل رایگان است.

بورسیه تحصیلی دکتری مجارستان

امتیاز بعدی، هزینه ی اقامت و مکان زندگی تا سقف چهل هزار فورینت مجارستان ‌یا ۱۰۵ یورو به دانشجوی دارنده ی بورسیه تحصیلی به مجارستان اعطا می شود.

در بورسیه دکتری مجارستان، در ۴ ترم اول مبلغ ۱۴۰.۰۰۰ فورینت که معادل ۳۶۵ یورو است، به صورت ماهانه در اختیار دانشجو قرار می گیرد؛ این مبلغ در ۴ ترم دوم به ۱۸۰.۰۰۰ فورینت یا همان ۴۷۰ یورو می‌ رسد. بیمه ی پزشکی دیگر امکان ارائه شده به دانشجویان در بورسیه تحصیلی به مجارستان است برای هر دانشجو به صورت سالانه ۶۵.۰۰۰  فورینت حق استفاده از بیمه و خدمات درمانی را دارند.

بورسیه کارشناسی ارشد مجارستان

بورسیه تحصیلی به مجارستان شامل مقطع کارشناسی ارشد نیز می شود که شرایط بورسیه های ارشد به مانند رشته های دندانپزشکی و پزشکی وحتی دوره ی کارشناسی است.

شرایط بورسیه کارشناسی ارشد مجارستان تفاوت چندانی با بورسیه ی پزشکی مجارستان نداشته و تنها تفاوت ها می تواند شامل مدرک کارشناسی و دریافت مبلغ ماهانه ۴۳.۷۰۰ فورینت یا ۱۱۰ یورو باشد و شما هنوز از کمک هزینه های اسکان و بیمه ی پزشکی نیز بهره ‌مند هستید .

بورسیه کارشناسی ارشد مجارستان

شما می توانید از خوابگاه دانشگاه استفاده کرده تا در هزینه ها صرفه جویی کنید؛ همانطور که قبلاً اشاره کردیم بورسیه تحصیلی به مجارستان شاید به طور کامل هزینه های زندگی در مجارستان را شامل نشود، اما تا حدود زیادی دانشجو را یاری می کند تا بتواند در شرایطی خوب و با سطح دانشگاهی قابل قبول و محیطی دوست داشتنی به تحصیلات عالی خود بپردازد.

کلام آخر

مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین راه های مهاجرت است و بورسیه تحصیلی چه در مقطع کارشناسی ارشد چه در مقطع دکتری، کمک بزرگی به آن دسته از دانشجویان که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند اما هزینه های تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور برای آنها زیاد است، خواهد کرد.

بورسیه تحصیلی به مجارستان شاید از لحاظ پرداختی، عدد بسیار بزرگی را به دانشجو پرداخت نکند، اما دانشجو را از شرایط خاص و آپشن های زیادی بهره ‌مند ساخته که می ‌تواند زندگی در مجارستان را بسیار راحت تر و شیرین تر کند.

شما برای بورسیه تحصیلی به مجارستان نیازمند ترجمه ی مدارک و ارائه ی ریزنمرات به زبان انگلیسی هستید. مدرک زبانی که از تاریخ آن کمتر از ۲ سال گذشته باشد نیز برای اخذ بورسیه تحصیلی به مجارستان نیاز است. مؤسسه ی آوای دانش آیریا در زمینه ی اعزام دانشجو به مجارستان تخصص داشته و در سرتاسر مسیر مهاجرت همراه شماست. پس اگر قصد ادامه ی تحصیل در مجارستان را دارید، با ما در ارتباط باشید.

از ابتدا تا انتها با شما هستیم.

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید
فرم

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.